ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία: Οι τράπεζες «επιβραβεύουν» πλοία με καύσιμο LNG Κύριο

16:58 - 01 Ιαν 2021 | Ναυτιλία
Ευνοϊκή μεταχείριση από τους δανειστές αναμένεται να έχουν τα πλοία που «καίνε» LNG, υπό τα Poseidon Principles, σύμφωνα με νέα έρευνα την οποία διενήργησε η Sea-LNG.

Η Sea-LNG είναι μία συμμαχία, η οποία ιδρύθηκε το 2016 με στόχο την άμεση υιοθέτηση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου. Στα μέλη της περιλαμβάνονται πλοιοκτήτες, ναυλωτές, brokers, τράπεζες, νηογνώμονες, καθώς και λιμάνια και προμηθευτές.

Αναφορικά με τα Poseidon Principles, πρόκειται για μία σύμπραξη ανάμεσα στους ηγέτες χρηματοδότες της ναυτιλιακής βιομηχανίας, η οποία ελέγχει αν οι ναυτιλιακές εταιρείες - πελάτες συμμορφώνονται με τους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Στους υπογράφοντες της σχετικής συμφωνίας συγκαταλέγονται 18 μεγάλες τράπεζες, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου 150 δισ. δολάρια ναυτιλιακής χρηματοδότησης.

Σύμφωνα, λοιπόν, με την έρευνα, η χρηματοδότηση πλοίων με καύσιμο LNG, βοηθά τους δανειστές να διατηρούνται σε ευθυγράμμιση με τους στόχους του ΙΜΟ. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι τέτοια ημέρα, τέθηκε σε εφαρμογή ο κανονισμός, σύμφωνα με τον οποίο το ποσοστό του θείου στα καύσιμα πρέπει να είναι μειωμένο στο 0,5% από 3,5% που ίσχυε. Οι ιδιοκτήτες πλοίων με LNG απέφυγαν το κόστος και τις ανησυχίες της αλλαγής σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών ή εγκατάστασης scrubbers. 

Πάντα με βάση τα ευρήματα της έρευνας, τα πλοία που «καίνε» LNG παράγουν 28% χαμηλότερες εκπομπές CO2 κατά την καύση (Tank-to-Wake), ποσοστό το οποίο μεταφράζεται σε επτά πρόσθετα χρόνια συμμόρφωσης με τους στόχους του ΙΜΟ. Παράλληλα, εξετάζοντας οικονομικές καταστάσεις, η έρευνα συμπέρανε ότι τα πλοία με LNG λαμβάνουν έκπτωση 1-2% στα επιτόκια των δανείων, εν συγκρίσει με τα πλοία που χρησιμοποιούν συμβατικά ναυτιλιακά καύσιμα. Εν ολίγοις, τα πλοία με καύσιμο LNG όχι μόνο παράγουν λιγότερες εκπομπές, αλλά οι ιδιοκτήτες τους πληρώνουν χαμηλότερα επιτόκια σε χρηματοδοτήσεις, επισημαίνεται.

Σημειώνεται, τέλος, ότι ο ΙΜΟ επιδιώκει μέχρι το 2030, μείωση των εκπομπών CO2 που παράγονται από τη διεθνή ναυτιλία τουλάχιστον κατά 40% σε σχέση με τα επίπεδα του 2008. Επίσης, μέχρι το 2050, στόχος είναι η πτώση των εκπομπών τουλάχιστον κατά 70%. Σε ό,τι αφορά τις συνολικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, πρέπει να υποχωρήσουν τουλάχιστον κατά 50% μέχρι το 2050 σε σύγκριση με τις εκπομπές του 2008. 

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 17:42 - 01 Ιαν 2021
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.