ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ο «άθλος» του Πειραιά στα containers το 2020 Κύριο

16:42 - 11 Ιαν 2021 | Ναυτιλία
Ο «άθλος» του Πειραιά στα containers το 2020
Στην κορυφή της Μεσογείου και στην «ελίτ» της Ευρώπης έκλεισε το 2020 το λιμάνι του Πειραιά σε όρους διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά του εν μέσω πανδημίας και αναταραχών στο διεθνές εμπόριο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, από τους τρεις προβλήτες του λιμανιού διακινήθηκαν συνολικά 5.436.797 TEUs το 2020, έναντι 5.648.054 TEUs το 2019, ήτοι μείωση κατά 211.257 TEUs ή 3,74%. Πηγές της Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. (ΣΕΠ) με τις οποίες μίλησε το Reporter, χαρακτηρίζουν «άθλο» την επίδοση του λιμανιού, δεδομένων των «blank sailings» (ακυρώσεις δρομολογίων) από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Υπενθυμίζεται ότι οι μεγάλοι «παίκτες» της αγοράς διαχειρίστηκαν την κάθετη πτώση στη ζήτηση ακολουθώντας την τακτική ακύρωσης κάποιων δρομολογίων, με σκοπό τη μείωση της χωρητικότητας. Παρότι αυτή η τακτική λειτούργησε ενισχυτικά για τους ναύλους, αφαίρεσε σημαντικό όγκο φορτίων από το παγκόσμιο εμπόριο, επηρεάζοντας τη διακίνηση containers στους λιμένες.

Η πίεση για τον τέταρτο προβλήτα

Το λιμάνι παρέμεινε πρώτο στη Μεσόγειο, παρά την «ασφυκτική» πίεση από τη Βαλένθια, όπως έδειχναν τα στοιχεία του εννεαμήνου του 2020. Η άνοδος του Πειραιά τα τελευταία χρόνια είναι θεαματική. Από την 17η θέση στην Ευρώπη το 2007, έχει αναρριχηθεί στην 4η και «κοιτάζει» ψηλότερα. Βασική προϋπόθεση, σύμφωνα με παράγοντες του λιμανιού, είναι η επένδυση του τέταρτου προβλήτα. «Με τη δυναμικότητα διακίνησης στο λιμάνι να φτάνει στα όριά της, ο τέταρτος προβλήτας είναι ένα ώριμο και συνάμα απαραίτητο έργο» μεταφέρεται στο Reporter.

Όπως, μάλιστα, τονίστηκε σε σχετική επιστολή της διοίκησης του ΟΛΠ με αποδέκτη το υπουργείο Ναυτιλίας, «η επιβάρυνση στο περιβάλλον θα είναι η μικρότερη δυνατή γιατί αφενός ο τέταρτος προβλήτας θα λειτουργήσει στην θέση του υφιστάμενου τερματικού αυτοκινήτων (που θα μετατοπιστεί προς τα ανατολικά) και αφετέρου η συντριπτική πλειοψηφία των φορτίων δεν αφορά εισαγωγές αλλά μεταφόρτωση σε άλλα πλοία και μεταφορά σε άλλα λιμάνια».

Νέα ρεκόρ στους ναύλους

Την ίδια ώρα οι ναύλοι στην αγορά των containerships συνεχίζουν την «εκρηκτική» τους πορεία, «σκαρφαλώνοντας» σε νέα ιστορικά υψηλά και το 2021. Πιο συγκεκριμένα, αφού «έσπασαν» το «φράγμα» των 4.000 δολαρίων ανά teu την τελευταία εβδομάδα του 2020, οι ναύλοι στη spot στη διαδρομή Ασίας - βόρειας Ευρώπης ενισχύθηκαν κατά 8,8% την προηγούμενη εβδομάδα, φτάνοντας τα 4.452 δολάρια ανά teu. Νέα ρεκόρ και στη διαδρομή Σαγκάη - Μεσόγειος, με τους ναύλους να ανέρχονται πλέον στα 4.298 δολάρια ανά teu.

«Αναμένουμε με το καθολικό άνοιγμα των οικονομιών μετά τα εμβόλια, με την κυβέρνηση Μπάιντεν στις ΗΠΑ να προσβλέπει σε χαμηλότερους δασμούς σε εισαγωγικά προϊόντα και με τις όποιες παραγγελίες νέων πλοίων να μη φτάνουν στο νερό μέχρι το 2023, η αγορά να παραμείνει αρκετά ψηλά κατά την επόμενη διετία τουλάχιστον» έχει σημειώσει στο Reporter ο κ. Φίλιππος ΠροκοπάκηςCommercial Manager / Chartering, Sale & Purchase της Danaos Shipping

Γιώργος Γεωργίου
Τελευταία τροποποίηση στις 19:13 - 12 Ιαν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.