ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ανοδικό τέμπο στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου-Κέρδη για Έλληνες εφοπλιστές Κύριο

14:05 - 25 Ιαν 2021 | Ναυτιλία
Ανοδικό τέμπο στη ναυλαγορά ξηρού φορτίου-Κέρδη για Έλληνες εφοπλιστές
Με το «δεξί» έχει μπει στο 2021 η ναυλαγορά του ξηρού φορτίου, με πρωταγωνιστές τα πλοία, τύπου capesize, ενώ από κοντά ακολουθούν και τα μικρότερα πλοία.

Ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, Baltic dry index, ολοκλήρωσε την προηγούμενη εβδομάδα με άνοδο 3,2%. Αυτή ήταν η όγδοη κερδοφόρα εβδομάδα στις τελευταίες εννέα. 

Ο δείκτης για τα capesizes πρόσθεσε 2,7% σε εβδομαδιαία βάση, συμπληρώνοντας πέντε διαδοχικές ανοδικές εβδομάδες. Οι μέσοι ημερήσιοι ναύλοι για τα πλοία διαμορφώνονται σε 24.631 δολάρια.

Στα μικρότερα πλοία, ο δείκτης για τα panamaxes ανέβηκε κατά 2,7% την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους να ανέρχονται σε 14.934 δολάρια. Στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων 15 μηνών αναρριχήθηκε ο δείκτης για τα supramaxes, με εβδομαδιαία κέρδη 5,2%.

Καθοριστικοί παράγοντες για την πορεία της αγοράς

Ανησυχητικό στοιχείο για την αγορά είναι η αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού στην Κίνα, γεγονός που ίσως επηρεάσει τη ζήτηση σιδηρομεταλλεύματος, καθώς η ασιατική χώρα είναι ο κορυφαίος παραγωγός. Την ίδια ώρα, φυσικά, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην εμπορική διαμάχη με την Αυστραλία, στον απόηχο της απόφασης της Κίνας να απαγορεύσει τις εισαγωγές άνθρακα από τη χώρα, με αποτέλεσμα περίπου 70 bulkers να είναι εγκλωβισμένα έξω από τις κινεζικές ακτές.

Πρόκειται αναμφίβολα για μία ανθρωπιστική κρίση, η οποία, ωστόσο, ευνοεί τη ναυλαγορά. Όπως είπε σε πρόσφατο συνέδριο της Capital Link, ο CEO της Grindrod Shipping, Martyn Wade: «Καθώς η Αυστραλία είναι "μπλοκαρισμένη", η Κίνα μεταφέρει τον άνθρακα σε άλλες χώρες, από την Κολομβία μέχρι και τη Νότια Αφρική. Υπάρχουν ultramaxes, τα οποία έρχονται από τη Μαύρη Θάλασσα. Η Αυστραλία, επίσης, εξάγει σημαντική ποσότητα άνθρακα στην Ινδία και το Μπανγκλαντές, αλλά και στην Ευρώπη».

To ισοζύγιο προσφοράς - ζήτησης

Στο τέλος του 2020, ο παγκόσμιος στόλος πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου αποτελείτο από 12.193 μονάδες, συνολικής χωρητικότητας 894,2 εκατ. dwt, σύμφωνα με την Lloyd's List. Πρόκειται για αύξηση 4% σε όρους χωρητικότητας, συγκριτικά με το 2019. Παράλληλα, το βιβλίο παραγγελιών του κλάδου αριθμούσε 1.605 πλοία, χωρητικότητας 156,6 εκατ. dwt, στις αρχές Δεκεμβρίου. Από αυτά, 545 πλοία εκτιμάται ότι έπρεπε να παραδοθούν το 2020, ενώ 816 αναμένεται να παραδοθούν το 2021 και άλλα 242 το 2022.

Η πορεία των ελληνικών ναυτιλιακών μετοχών

Την πορεία της ναυλαγοράς ακολουθούν και οι ναυτιλιακές εισηγμένες, ελληνικών συμφερόντων, καταγράφοντας «εκρηκτικά» κέρδη τον τελευταίο μήνα. H Seanergy Maritime του Σταμάτη Τσαντάνη ενισχύεται κατά 106,63%, η Navios Maritime Holdings της Αγγελικής Φράγκου κατά 59,29%, η Safe Bulkers του Πόλυ Χατζηιωάννου κατά 55,08%, η Diana Shipping της οικογένειας Παληού κατά 31,69%, η Star Bulk του Πέτρου Παππά κατά 27,23% και η Eurodry του Αριστείδη Πίττα κατά 16,58%.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 15:07 - 25 Ιαν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.