ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μετ' εμποδίων η κίνηση στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης

18:21 - 28 Ιαν 2021 | Ναυτιλία
Μετ' εμποδίων η κίνηση στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης
Εμφανή είναι τα προβλήματα στα δύο κεντρικά λιμάνια της χώρας, τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη, από την εν εξελίξει 48ωρη απεργία των πλοηγών, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για την προσέγγιση και αποχώρηση πλοίων από τους λιμένες.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Reporter, δεκάδες πλοία βρίσκονταν μέχρι χθες το βράδυ έξω από το λιμάνι του Πειραιά, περιμένοντας να «δέσουν», με αρμόδιες πηγές να επισημαίνουν ότι παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις, οι οποίες επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία των λιμενικών υπηρεσιών. 

Παράλληλα, παρόμοια προβλήματα καταγράφονται και στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Το Reporter πληροφορείται ότι πέντε περίπου πλοία βρίσκονται είτε στο λιμάνι και δεν μπορούν να αποχωρήσουν, είτε έξω από αυτό και περιμένουν να «δέσουν» είτε εν πλω και πλησιάζουν την περιοχή. 

Με ανακοίνωση της η Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων σημειώνει ότι εκτός από τα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης «παρατηρείται αύξηση φορτηγών πλοίων σε όλα τα περιφερειακά λιμάνια, σε Ελευσίνα, Αλιβέρι, Χαλκίδα, Βόλο, Στυλίδα και άλλα, και τα προβλήματα αυξάνονται σημαντικά», καθώς οι καιρικές συνθήκες στη χώρα είναι δυσμενείς.

Μάλιστα, όπως μεταφέρεται στο Reporter, η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί, δεδομένου ότι η εμπορευματική κίνηση στα λιμάνια ενισχύεται από την Πέμπτη μέχρι και την Κυριακή. Υπενθυμίζεται ότι η απεργία των πλοηγών λήγει αύριο, Παρασκευή, στις 20:00. 

H απεργία και οι δεσμεύσεις Πλακιωτάκη

Τα μέλη της πλοηγικής υπηρεσίας προχώρησαν στην κινητοποίηση, με αφορμή το άρθρο 22 του ψηφισθέντος νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, σύμφωνα με το οποίο, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου θα εκδίδουν στους πλοιάρχους κάποιων πλοίων πιστοποιητικό εξαίρεσης από την πλοήγηση. Οι πλοηγοί θεωρούν ότι η εξαίρεση αυτή αυξάνει τον κίνδυνο ναυτικών ατυχημάτων και σε δεύτερο βαθμό προωθεί την ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών.

Από την άλλη, ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Πλακιωτάκης ξεκαθάρισε ότι ο χαρακτήρας της υπηρεσίας θα παραμείνει δημόσιος και σταθερός στόχος είναι η αύξηση των οργανικών θέσεων, ενώ το πιστοποιητικό θα χορηγείται υπό αυστηρές προϋποθέσεις. Μάλιστα, γνωστοποίησε ότι σύντομα θα υπάρξει ανάδοχος και για την κατασκευή και προμήθεια επτά νέων πλοηγίδων (σκάφη, με τα οποία οι πλοηγοί προσεγγίζουν τα πλοία), καθώς και την αντικατάσταση μηχανών σε υφιστάμενες πλοηγίδες.

Νομικές πηγές σημειώνουν πως η ψήφιση του νομοσχεδίου θα σημάνει και την άρση της απεργίας, καθώς το επίμαχο άρθρο αποτελεί πλέον νόμο του κράτους. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι θα συνεχίσουν την απεργία μέχρι «η ψηφισθείσα διάταξη να καταπέσει με οιονδήποτε δικαστικό ή εξωδικαστικό τρόπο».

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία υπηρεσία, η οποία χρήζει άμεσης στελέχωσης και ενίσχυσης από την πολιτεία, καθώς είναι κομβική για τα λιμάνια. Το υπουργείο παρακολουθεί στενά την κατάσταση και αναμένονται διαβουλεύσεις για την εξεύρεση λύσης.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 00:31 - 29 Ιαν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.