ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλία: Δεν «ενθουσίασε» η πρώτη IPO από το 2015-Ελληνικό ενδιαφέρον

09:08 - 29 Ιαν 2021 | Ναυτιλία
Ναυτιλία: Δεν «ενθουσίασε» η πρώτη IPO από το 2015-Ελληνικό ενδιαφέρον
Δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες της αγοράς η αρχική δημόσια προσφορά (IPO) του ισραηλινού operator, ZΙΜ Integrated Shipping, για την εισαγωγή του στη Wall Street. Ωστόσο, ήταν η πρώτη επιτυχημένη IPO ναυτιλιακής εταιρείας στο αμερικανικό χρηματιστήριο, μετά το 2015.

Ειδικότερα, η ναυτιλιακή συγκέντρωσε 218 εκατ. δολάρια, έναντι προσδοκιών για 300-500 εκατ. δολάρια. Η εταιρεία πούλησε 14,5 εκατ. μετοχές, έναντι 15 δολαρίων ανά μετοχή, χαμηλότερα από το στόχο των 17,5 εκατ. μετοχών έναντι 16-19 δολαρίων ανά μετοχή.

Στον απόηχο της IPO, η μετοχή «βυθίστηκε» 23,33% στο χθεσινό της ντεμπούτο στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά, τερματίζοντας τις συναλλαγές στα 11,5 δολάρια.

H αξία της μετοχής αποτιμάται στα 1,78 δισ. δολάρια, χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις της προηγούμενης εβδομάδας για τελική αξία 1,9-2,3 δισ. δολαρίων, αλλά υψηλότερα από τις αρχικές προσδοκίες για αξία 1,5 δισ. δολαρίων.

Το momentum για την IPO ήταν, χωρίς αμφιβολία, θετικό, δεδομένης της ανοδικής πορείας της αγοράς των containerships και των εμπορικών διαδρομών που εξυπηρετεί η ZIM. Ωστόσο, μία σειρά από παράγοντες, όπως το υψηλό ποσοστό μίσθωσης πλοίων και το συσχετιζόμενο αυξημένο κόστος μίσθωσης, το χρέος, αλλά και γεωπολιτικοί παράγοντες, λόγω της έδρας της εταιρείας στη Χάιφα του Ισραήλ, επηρέασαν αρνητικά τους επενδυτές.

Σημειώνεται ότι κατά την ΙPO, δεν υπήρξαν πωλήσεις μετοχών από τους μετόχους. Μέτοχος είναι και η Danaos Corporation του Γιάννη Κούστα, με ποσοστό 10,2%, το οποίο μειώθηκε (dilution) στο 8,7%. Με βάση τις αρχικές προβλέψεις για την IPO, το ποσοστό της Danaos θα μπορούσε να αποτιμηθεί σε 100 με 150 εκατ. δολάρια.

Βασικός μέτοχος της ZIM είναι η Kenon Holdings, με ποσοστό 32%, το οποίο υποχώρησε στο 27,2%, ενώ η συμμετοχή της Deutsche Bank έπεσε στο 13,4%. 

Πάντως το περιορισμένο ενδιαφέρον για την IPO της ZIM «κόβει την όρεξη» και σε άλλες ναυτιλιακές εταιρείες που αποφασίζουν να δοκιμάσουν την τύχη τους για είσοδο στην αμερικανική χρηματαγορά. Υπενθυμίζεται ότι αυτό είναι το πλάνο και της Navios South American Logistics, συμφερόντων της Αγγελικής Φράγκου.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 19:04 - 29 Ιαν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.