ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μία ελληνική ναυτιλιακή στη μέση του «πολέμου» μικροεπενδυτών και «αρπακτικών» Κύριο

12:18 - 30 Ιαν 2021 | Ναυτιλία
Μία ελληνική ναυτιλιακή στη μέση του «πολέμου» μικροεπενδυτών και «αρπακτικών»
Ο «πόλεμος» που ξέσπασε τις τελευταίες ημέρες στη Wall Street ανάμεσα στα hedge funds και τους μικροεπενδυτές επηρέασε και τη ναυτιλιακή βιομηχανία και συγκεκριμένα μία μετοχή, ελληνικών συμφερόντων.

Ο λόγος για την Castor Maritime του Πέτρου Παναγιωτίδη, η οποία βρίσκεται σε διαρκή ανάπτυξη τα τελευταία δύο χρόνια, με εισαγωγή στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά και μεγέθυνση του στόλου της. 

Η ναυτιλιακή ήταν μία από τις μετοχές, των οποίων οι συναλλαγές περιορίστηκαν από τη διαδικτυακή πλατφόρμα χρηματιστηριακών συναλλαγών Robinhood, στον απόηχο της κινητοποίησης χιλιάδων μικροεπενδυτών απέναντι στο κερδοσκοπικό trading από τους «καρχαρίες» της Wall Street. 

Τι ακριβώς έγινε;

Την προηγούμενη εβδομάδα, ερασιτέχνες traders συνεννοήθηκαν μέσω διαδικτύου, με επίκεντρο το φόρουμ «wallstreetbets» του Reddit, και ξεκίνησαν μαζικές αγορές μετοχών που έχουν «σορταριστεί» έντονα από hedge funds. Οι λεγόμενοι «σορτάκηδες» επενδύουν στην πτώση της τιμής μίας μετοχής (πρακτική ανοικτής πώλησης). Δανείζονται, δηλαδή, και πουλάνε μία μετοχή, όταν είναι ψηλά και στοιχηματίζουν ότι θα συνεχίσει να υποχωρεί.

Οι «ακτιβιστές» traders έκαναν την αρχή από την εταιρεία λιανικής πώλησης βιντεοπαιχνιδιών GameStop και ακολούθησαν την ίδια πρακτική και σε άλλες «σορταρισμένες» μετοχές, όπως οι AMC, BlackBerry κτλ. Έτσι, η τιμή της GameStop «εκτοξεύτηκε» από τα περίπου 43 δολάρια στα 347 δολάρια την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου. Η τακτική των μικροεπενδυτών είχε ως αποτέλεσμα τα hedge funds να καταγράψουν μεγάλες απώλειες, καθώς αναγκάστηκαν να επαναγοράσουν σε υψηλή τιμή τις μετοχές που είχαν πουλήσει προκειμένου να περιορίσουν τη «χασούρα».

Στο όνομα της «μεταβλητότητας στην αγορά» και της «προστασίας των επενδυτών», πλατφόρμες χρηματιστηριακών συναλλαγών, όπως η Robinhood, έθεσαν περιορισμούς στις αγορές, αλλά όχι στις πωλήσεις μετοχών ή ανέστειλαν τη διαπραγμάτευσή τους, γεγονός που επέφερε την πτώση τους. Η κίνηση της Robinhood προκάλεσε την έντονη αντίδραση όχι μόνο των μικροεπενδυτών, αλλά και μελών του Κογκρέσου, όπως της βουλευτίνας των Δημοκρατικών, Αλεξάντρια Οκάσιο Κορτέζε. Το θέμα εξετάζει και η αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.

Μετά το «κύμα» διαμαρτυριών, η Robinhood ανακοίνωσε μία «περιορισμένη επανέναρξη των αγορών» των μετοχών από χθες, χωρίς, συνεπώς, να άρει εντελώς τους περιορισμούς.

Η Castor Maritime

Ανάμεσα, λοιπόν, στις μετοχές που μπήκαν στο «μάτι» της Robinhood, συμπεριελήφθη και η Castor Maritime. Είναι χαρακτηριστική η «εκρηκτική» άνοδος του όγκου συναλλαγών της μετοχής, καθώς στις 27 Ιανουαρίου έφτασε τα 773,65 εκατ. τεμάχια και την επομένη τα 649,34 εκατ. τεμάχια, την ώρα που κατά μέσο όρο αλλάζουν χέρια 107,55 εκατ. μετοχές της εταιρείας. Τελικά και μετά τους περιορισμούς στις συναλλαγές, η μετοχή έκλεισε τη χθεσινή συνεδρίαση (29/1) με άνοδο 1,64% στα 0,62 δολάρια, σε μία αύξηση της τάξεως του 58,57% από τις 26 Ιανουαρίου, με την κεφαλαιοποίησή της να διαμορφώνεται στα 222,32 εκατ. δολάρια.

Η ναυτιλιακή του Πέτρου Παναγιωτίδη εισήχθη στον αμερικανικό χρηματιστηριακό δείκτη Nasdaq στις αρχές του 2019 με μόνο ένα panamax στο στόλο της, το «Magic P». Από τότε έχει καταφέρει να ενισχυθεί σημαντικά, με αποτέλεσμα, σήμερα, να ελέγχει έξι panamaxes. Μάλιστα, πρόσφατα έκανε άνοιγμα και στα capesizes, με την αγορά του «Ocean Compass».

Νέες κινήσεις 

Σύμφωνα με το ναυλομεσιτικό οίκο Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή προχώρησε σε «τριπλή» κίνηση στη second hand αγορά πλοίων, την περασμένη εβδομάδα. Πιο συγκεκριμένα, με βάση το report, αγόρασε το kamsarmax «Key Evolution», χωρητικότητας 83.400 dwt και κατασκευής 2010, έναντι 15,25 εκατ. δολαρίων. Παράλληλα, φέρεται να ήρθε σε συμφωνία με την ελληνικών συμφερόντων Chronos Shipping για την αγορά του panamax «Thessaloniki», χωρητικότητας 76.600 dwt και κατασκευής 2006, έναντι 10,5 εκατ. δολαρίων και του επίσης panamax «Pireas», χωρητικότητας 76,600 dwt και κατασκευής 2006, στην ίδια τιμή.

Γιώργος Γεωργίου

 
Τελευταία τροποποίηση στις 20:33 - 30 Ιαν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.