ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτιλιακά καύσιμα: Αποτίμηση του ΙΜΟ 2020-Τι γίνεται με τα scrubbers

08:22 - 01 Φεβ 2021 | Ναυτιλία
Ναυτιλιακά καύσιμα: Αποτίμηση του ΙΜΟ 2020-Τι γίνεται με τα scrubbers
Επιτυχημένη ήταν η προσαρμογή της ναυτιλιακής βιομηχανίας στον κανονισμό που εφαρμόστηκε στις 1 Ιανουαρίου 2020, για τη μείωση του ποσοστού του θείου στα καύσιμα στο 0,5%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO).

Όπως επισημαίνει ο επικεφαλής του αρμόδιου τμήματος του IMO, Roel Hoenders «στη διάρκεια του 2020, καταγράφηκαν μόλις 55 περιπτώσεις μη συμβατών καυσίμων». «Δεδομένου ότι περισσότερα από 60.000 πλοία έπλευσαν στους ωκεανούς πέρυσι, πρόκειται για ένα εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό» προσθέτει.

Ακόμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η εισαγωγή και η εφαρμογή του κανονισμού δεν προκάλεσε διαταραχές στη ροή του εμπορίου και τα πλοία μετέφεραν απαραίτητα αγαθά και εμπορεύματα, επισημαίνεται στη σχετική ανάλυση του IMO.

Τα scrubbers

Παράλληλα, το βλέμμα της βιομηχανίας και ιδιαίτερα των πλοιοκτητών με στόλο scrubbers έχει στραφεί τελευταία στο spread ανάμεσα στα καύσιμα VLSFO (very-low sulphur fuel oil) με χαμηλό ποσοστό θείου 0,5%, και στα καύσιμα HSFO (high sulphur fuel oil) με 3,5% ποσοστό θείου, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιούνται μέσω των συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων. Αυτό, διότι, το spread έχει αυξηθεί από το Νοέμβριο και πλέον διαμορφώνεται στα 92 δολάρια ανά τόνο στο Ρότερνταμ και στα 112,5 δολάρια ανά τόνο στη Σιγκαπούρη.

Η Alphatanker εκτιμά ότι το spread θα παραμείνει κοντά σε αυτά τα επίπεδα για τα επόμενα δύο χρόνια σε αμφότερα τα λιμάνια, σημειώνοντας ότι είναι πιθανό να ανέλθει και στα 150 δολάρια ανά τόνο, ενώ δυσκολότερα θα «πιάσει» τα 200 δολάρια ανά τόνο, εκτός κι αν οι τιμές του πετρελαίου «σκαρφαλώσουν» στα 70 δολάρια ανά βαρέλι. Σήμερα η τιμή του αργού κυμαίνεται στα 52 δολάρια ανά βαρέλι και του brent στα 55 δολάρια ανά βαρέλι.

Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τον οίκο, πως έχουν βελτιωθεί οι προοπτικές αποπληρωμής της επένδυσης σε scrubbers, χωρίς, ωστόσο, να πλησιάζουν ακόμη τα επίπεδα, τα οποία ανέμεναν οι εφοπλιστές, όταν αποφάσιζαν την εγκατάστασή τους. Πιο συγκεκριμένα, η περίοδος αποπληρωμής για ένα δεξεμανόπλοιο, το οποίο είναι έτοιμο να εισέλθει στην αγορά, υπολογίζεται σε τρία με τέσσερα χρόνια, σε συνάρτηση με διάφορους παράγοντες, όπως το μέγεθος του πλοίου. Οι πρόωρες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για αποπληρωμή μέσα σε δύο χρόνια.

Άμεσα η απόσβεση για την Star Bulk

Η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά «έτρεξε» ένα ευρύ πρόγραμμα εγκατάστασης scrubbers στο στόλο της. Αναφερόμενος σε αυτήν την απόφαση, ο πρόεδρός της, Hamish Norton τόνισε πρόσφατα πως έχει ήδη καλυφθεί το μισό κόστος της επένδυσης και αναμένεται να καλυφθεί και το υπόλοιπο μέσα στο 2021.

Γιώργος Γεωργίου

 
Τελευταία τροποποίηση στις 10:52 - 01 Φεβ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.