ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΟΛΠ: Με «αστερίσκους» η επανεκκίνηση των έργων για τον προβλήτα κρουαζιέρας Κύριο

14:30 - 15 Φεβ 2021 | Ναυτιλία
ΟΛΠ: Με «αστερίσκους» η επανεκκίνηση των έργων για τον προβλήτα κρουαζιέρας
Επανεκκινούν τα έργα επιχωματώσεων για τον προβλήτα κρουαζιέρας στη νότια πλευρά του λιμανιού του Πειραιά, όπως αποφάσισε σήμερα (15/2) το Πρωτοδικείο Πειραιά, το οποίο, όμως, έθεσε μία σειρά από προϋποθέσεις.

Υπενθυμίζεται πως την περασμένη Παρασκευή (12/2) εκδικάστηκε η αίτηση της ΟΛΠ ΑΕ  περί ανάκλησης της προσωρινής διαταγής επί της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων που είχαν καταθέσει το Παρατηρητήριο Πειραϊκής και πολίτες της πόλης, με την οποία έπαυαν οι επιχωματώσεις. 

Οι πολίτες είχαν προσφύγει νομικά, μετά την πτώση των επιχωματώσεων, αλλά και ενός εκ των δύο «κεσόν» - κυψελωτά κιβώτια, μεγάλοι τσιμεντένιοι όγκοι βάρους 1.700 τόνων - που είχαν ποντιστεί στην περιοχή του έργου, εντός της θάλασσας, λόγω των καιρικών συνθηκών. Οι ίδοι κατήγγειλαν ότι περισσότεροι από 30.000 τόνοι μπάζων παρασύρθηκαν από τα κύματα, ρυπαίνοντας τη θάλασσα και απειλώντας το ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή. Μάλιστα, το κεσόν δεν έχει ακόμη ανελκυστεί από τη θάλασσα, ενώ σύμφωνα με τους κατοίκους, περιέχει τοξική σκωρία, στην οποία περικλείονται τοξικά βαρέα μέταλλα και κατατάσσεται στις επικίνδυνες ουσίες με βάση τις Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Πρόκειται για δείγμα κακοτεχνίας και προφανούς έλλειψης των απαραίτητων μελετών» σημείωσαν χαρακτηριστικά.

Στη σημερινή απόφασή του, το πρωτοδικείο Πειραιά αποφάσισε τη συνέχεια των έργων, ορίζοντας, ωστόσο ότι πρέπει πρώτα να απομακρυνθεί από τη θάλασσα το διαρραγέν κεσόν, να τοποθετηθούν πλωτά φράγματα και να διενεργηθούν αξιολογήσεις ποιότητας των θαλάσσιων υδάτων.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι για την υπόθεση του κεσόν έχει διαταχθεί προανάκριση από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά. Για την ανέλκυσή του, πιθανότατα θα χρειαστούν έργα βυθοκορήσεων, τα οποία, όμως, έχουν διακοπεί με προσωρινή διαταγή του Συμβουλίου της Επικρατείας, μέχρι να εκδικαστούν οι αιτήσεις ακύρωσης που έχουν υποβάλει το Εργατικό Κέντρο Πειραιά και πολίτες της πόλης. Πρόκειται για το δεύτερο δικαστικό «μέτωπο» του έργου.

Από την άλλη, η Cosco υποστηρίζει ότι η όλη διαδικασία έγινε σύμφωνα με τους περιβαλλοντικούς όρους, τονίζοντας ότι ενώ ήταν σε εξέλιξη ο ερματισμός του κεσόν, η πλήρωσή του, δηλαδή, με νερό, μέρος αυτού έσπασε, αποδίδοντάς το σε «αστοχία υλικού». Επομένως, με βάση τη διοίκηση του ΟΛΠ, οι κυψέλες του κεσόν ήταν γεμάτες με θαλασσινό νερό και δεν περιείχε κανένα αδρανές ή μη υλικό που να επιβάρυνε το θαλάσσιο χώρο.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 15:08 - 15 Φεβ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.