ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Στο στόχαστρο των ναυπηγοεπισκευαστών ΕΛΙΜΕ και Cosco-Εξώδικη διαμαρτυρία στο υπουργείο

17:40 - 18 Φεβ 2021 | Ναυτιλία
Στο στόχαστρο των ναυπηγοεπισκευαστών ΕΛΙΜΕ και Cosco-Εξώδικη διαμαρτυρία στο υπουργείο
«Φωτιές» άναψε στον Πειραιά επιστολή του προέδρου της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ) και αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΠ, Άγγελου Καρακώστα, προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη περί ανάκλησης πρότερων αποφάσεων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων και της Δημόσιας Αρχής Λιμένων για τη διαχείριση αποβλήτων.

Η επιστολή προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (ΣΕΝΑΒΙ), ο οποίος προχώρησε σε εξώδικη διαμαρτυρία προς τον υπουργό και τον γενικό γραμματέα Λιµένων, Λιµενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, που κοινοποιείται, μεταξύ άλλων, στον πρωθυπουργό, στο ΤΑΙΠΕΔ, στην πρεσβεία της Κίνας και στην ΕΛΙΜΕ.

Υπενθυμίζεται ότι εξώδικο κατά της Cosco κατέθεσε πρόσφατα ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εφοδιαστών Πλοίων και Εξαγωγέων (ΠΣΕΠΕ).

Ο ΣΕΝΑΒΙ καταγγέλλει ότι «ο μονοπωλιακός ανάδοχος στερεών αποβλήτων του Λιμένα Πειραιά και ο ΟΛΠ/COSCO ζητούν την ακύρωση των νομίμων πράξεων της Διοίκησης, που προάγουν τον ανταγωνισμό στη διαχείριση των αποβλήτων της ναυπηγοεπισκευής, με σημαντικό όφελος για τη ναυτιλία».

Τι ζητά ο πρόεδρος της ΕΛΙΜΕ

Στην επιστολή του ο κ. Καρακώστας ζητά από τον υπουργό:

  • Να ανακαλέσει απόφαση της ΡΑΛ σχετικά με απόσυρση διακήρυξης του ΟΛΠ για την «παροχή ευκολιών υποδοχής στερεών αποβλήτων πλοίων και τη μελέτη - κατασκευή εγκατάστασης διαχείρισης μη επικίνδυνων αποβλήτων»
  • Να ανακαλέσει αποφάσεις της ΔΑΛ σχετικά με ενδεικτικό κατάλογο επιχειρήσεων για την παραλαβή και διαχείριση αποβλήτων εργασιών ναυπηγοεπισκευής στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης και καθορισµό πρότυπης αίτησης έκδοσης άδειας παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων επισκευών πλοίων.
  • Να μεριμνήσει για την εφαρμογή του άρθρου 6. παρ. 7 του Κανονισμού της ΕΕ 2017/352 με το οποίο τίθενται οι προϋποθέσεις περιορισμού των παρόχων λιμενικών υπηρεσιών. 

Αφορμή για την επιστολή του στάθηκαν αποφάσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, με τις οποίες καταργήθηκε η ΔΑΛ και αφαιρέθηκαν σημαντικές αρμοδιότητες από τη ΡΑΛ.

H επιστολή της ΕΛΙΜΕ:

elime

elime2

Η διαμαρτυρία του ΣΕΝΑΒΙ

Στη δήλωσή του ο ΣΕΝΑΒΙ κάνει λόγο για «απαράδεκτη παρέμβαση, με στόχο να μην εξεταστεί από το Συμβούλιο της Επικρατείας ένα κρίσιμο ζήτημα για τη ναυτιλία και τη ναυπηγοεπισκευή».

Αναλυτικά:

«Η απαράδεκτα ευνοϊκή μεταχείριση του ΟΛΠ/COSCO, οδηγεί σε ακραίες ενέργειες. Λάβαμε γνώση του εγγράφου της ΕΛΙΜΕ, με το οποίο ο Πρόεδρός της και Αναπληρωτής Διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ/COSCO κ. Άγγελος Καρακώστας ζητάει να ακυρωθούν πράξεις της Διοίκησης και η απόφαση 180/2020 της ΡΑΛ, που αφορούν την παράδοση και διαχείριση των αποβλήτων της Ναυπηγοεπισκευής. Εύλογα αναρωτιόμαστε, αν για το περιεχόμενο της επιστολής έλαβαν γνώση τα μέλη της ΕΛΙΜΕ, δηλαδή οι 13 Οργανισμοί Λιμένων Ελλάδος και τα 10 Λιμενικά Ταμεία και αν συμφώνησαν πριν την έκδοσή της, τουλάχιστον η πλειοψηφία τους ή απλά εκφράζει τις προσωπικές και μόνο  απόψεις του Προέδρου της ΕΛΙΜΕ  και κατ’ επέκταση του ΟΛΠ/COSCO.

Σας γνωστοποιούμε κύριε Υπουργέ, ότι το αίτημα αυτό –κατά την άποψή μας - έχει συγκεκριμένη αποκρυπτόμενη στόχευση. 

Τα απόβλητα της ναυπηγοεπισκευής δεν είναι λειτουργικά απόβλητα των πλοίων (απόβλητα σύμβασης MARPOL) και η διαχείρισή τους αποτελεί  ευθύνη του πλοιοκτήτη.  Ο μοναδικός μονοπωλιακός  ανάδοχος  των στερεών λειτουργικών αποβλήτων θέλει με την αρωγή και του ΟΛΠ/COSCO να «υφαρπάξει» επιπρόσθετα και παρανόμως τα απόβλητα της ναυπηγοεπισκευής με τις υψηλές μονοπωλιακές του τιμές.

Σας γνωστοποιούμε ότι το ανωτέρω ζήτημα τελεί υπό εξέταση στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Συγκεκριμένα, ο μονοπωλιακός ανάδοχος στερεών αποβλήτων του Λιμένα Πειραιά και ο ΟΛΠ/COSCO ζητούν την ακύρωση των νομίμων πράξεων της Διοίκησης, που προάγουν τον ανταγωνισμό στη διαχείριση των αποβλήτων της ναυπηγοεπισκευής, με σημαντικό όφελος για τη  ναυτιλία και τη ναυπηγοεπισκευή. Υπέρ του Δημοσίου παρεμβαίνουν οι Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.), η Ένωση Βιοτεχνών Εργοδοτών Μηχανουργών Πειραιά και ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Σας καταγγέλλουμε κ. Υπουργέ: Στόχος του εγγράφου με Α.Π. 10/11-2-2021 της ΕΛΙΜΕ, που υπογράφεται από τον κ. Άγγελο  Καρακώστα, είναι με την ακύρωση των προσβαλλομένων πράξεων της Διοίκησης, να μην επιτρέψετε εσείς κύριε Υπουργέ να διατυπώσει την κρίση του το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο του Κράτους. Αντιλαμβάνεστε κύριε Υπουργέ, ότι κάτι τέτοιο  θα συνιστούσε μείζον πολιτικό και πολιτειακό ζήτημα.

Σας υπενθυμίζουμε ότι στην απόφασή σας με Α. Π. 3122.3-1.2/ 48774 /2020, περί έγκρισης του Σχεδίου Παραλαβής και Διαχείρισης Αποβλήτων και Καταλοίπων Φορτίου του ΟΛΠ, τόσο στο σκεπτικό της απόφασης (Α/α 31), όσο και στο αποφασιστικό μέρος της (Β.1) αναφέρεστε στην εκκρεμότητα έκδοσης της απόφασης του ΣτΕ. Σε περίπτωση, που με ενέργειές σας, θα αφαιρέσετε από το ΣτΕ την δυνατότητα έκδοσης της ανωτέρω απόφασης, προφανώς και θα εγερθούν σχετικά ερωτήματα.

Υπογραμμίζουμε ότι: Οι υφιστάμενες μονοπωλιακές καταστάσεις της διαχείρισης των αποβλήτων, σε όλα σχεδόν τα λιμάνια της χώρας, συνεπάγονται τεράστια ΕΘΝΙΚΗ ΖΗΜΙΑ. Οι τιμές εξυπηρέτησης των πλοίων είναι  ιδιαίτερα υψηλές και εκτρέπουν τα πλοία σε ξένα λιμάνια και κυρίως τούρκικα. Οι προβαλλόμενες πρωτιές του Πειραιά, αφορούν μόνο τα containers. Η ζημιά είναι μεγάλη και διαρκής για:

  • Τη Ναυτιλία
  • Τη Ναυπηγοεπισκευή
  • Τις τοπικές παραλιμένιες κοινωνίες
  • Την Εθνική Οικονομία
  • ΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

Σας καλούμε κ. Υπουργέ:

  1. Να απορρίψετε το αίτημα του κ. Α. Καρακώστα και να επιτρέψετε να αποφανθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας επί του κρίσιμου ζητήματος της διαχείρισης των αποβλήτων της  Ναυπηγοεπισκευής.
  1. Να προάγετε επιτέλους τον ανταγωνισμό στα Λιμάνια της χώρας, ιδιαίτερα στον Πειραιά, αντιπαλεύοντας τα κερδοσκοπικά συμφέροντα και τους υψηλούς προστάτες τους, που υπερασπίζονται την υφιστάμενη μονοπωλιακή κατάσταση διαχείρισης των αποβλήτων (λειτουργικών και ναυπηγοεπισκευής). Τη Ναυτιλία και τη Ναυπηγοεπισκευή δεν την ενδιαφέρει και δεν την αφορά η διαχείριση των ευθυνών μεταξύ των διαφόρων υπηρεσιών, που μπορεί να είναι και προσχηματική. Την ενδιαφέρει όμως η δραστική πτώση του κόστους εξυπηρέτησης των πλοίων, μέσω του ανταγωνισμού, που θα καταστήσει τον Πειραιά ελκυστικό για όλα τα πλοία και όχι μόνο για τα containers».

Αναλυτικά η εξώδικη διαμαρτυρία στο συνημμένο αρχείο

Γιώργος Γεωργίου

Συνημμένα αρχεία:
Τελευταία τροποποίηση στις 20:15 - 18 Φεβ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.