ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σε 48ωρη απεργία προχωρούν οι ναυτεργάτες-Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια

12:41 - 22 Φεβ 2021 | Ναυτιλία
Σε 48ωρη απεργία προχωρούν οι ναυτεργάτες-Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια
Σε 48ωρη πανελλαδική απεργιακή κινητοποίηση προσέρχονται από αύριο τα ξημερώματα 13 ναυτεργατικά σωματεία, με αποτέλεσμα τα περισσότερα πλοία της ακτοπλοΐας να παραμείνουν δεμένα στα λιμάνια της χώρας.

Η απεργιακή κινητοποίηση θα ξεκινήσει στις 00.01 τα ξημερώματα της Τρίτης 23 Φεβρουαρίου και θα λήξει στις 24:00 τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 24 Φεβρουαρίου. Τα ναυτεργατικά σωματεία ζητούν κατάργηση των ρυθμίσεων με τις οποίες, όπως αναφέρουν, επέρχεται πλήγμα στον θεσμό των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, αλλά και στα ωράρια εργασίας και ανάπαυσης.

Σε κοινή ανακοίνωσή τους, η Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών, η Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων – Θαλαμηπόλων, η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής ΕΝ «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων, η Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών, η Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ ΕΝ, η Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S-Π/Κ-Ο/Γ και η Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων-Κυβερνητών, αναφέρουν:

«Κυβέρνηση και εφοπλιστές κλιμακώνουν την επίθεσή τους ενάντια στα δικαιώματά μας, επιχειρούν την κατάργηση των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, έχοντας ήδη θεσπίσει στην Βουλή την νομοθετική ρύθμιση για την ποντοπόρο Ναυτιλία. Νεότερη διάταξη επιφέρει μειώσεις στα πρόστιμα που αφορούν την παραβίαση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και τα οποία συνδέονται με τα ωράρια εργασίας και τις ώρες ανάπαυσης».

Τα σωματεία, στην ανακοίνωσή τους ζητούν την κατάργηση των νόμων 4714/2020, 4150/2013, 4770/2021, επαναφορά όλων των συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων, αυτοτέλεια του ΝΑΤ, του Οίκου Ναύτη και των υπόλοιπων ταμείων. Επίσης, υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας ΣΣΕ 2020-2021 σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, κοινωνική ασφάλιση για όλους τους ναυτεργάτες, λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων για την άμεση απόδοση του επιδόματος covid-19 και ανεργίας σε όλους τους ναυτεργάτες.

Ζητούν καθολική ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, δημόσια εκπαίδευση, αναβάθμιση των υποδομών, προσλήψεις προσωπικού, βελτίωση της υλικοτεχνικής βάσης και της διδακτέας ύλης.

Hapag-Lloyd: Καθυστερήσεις στον Πειραιά

Η γερμανική εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Hapag-Lloyd σημείωσε σε ανακοίνωσή της ότι όσα πλοία φτάνουν στον Πειραιά από σήμερα (22/2) και έπειτα, αναμένεται να αντιμετωπίσουν καθυστερήσεις, ενώ μεγάλη συμφόρηση αναμένεται στον τερματικό, μετά τη λήξη της απεργίας.

Σύμφωνα με την εταιρεία, είναι δύσκολο να προβλεφθεί ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της απεργίας στο χρόνο αναμονής των πλοίων που θα φτάνουν στον Πειραιά από τις 21 έως και τις 26 Φεβρουαρίου.

ΣΥΡΙΖΑ: Δίκαιη και βάσιμη η απεργία

«Τον τελευταίο χρόνο, η ναυτεργασία έχει δεχθεί σοβαρά πλήγματα από την Κυβέρνηση της ΝΔ. Το Υπουργείο Ναυτιλίας συστηματικά και κατ΄ εξακολούθηση στοχοποιεί τους Έλληνες ναυτεργάτες και τα εργασιακά τους δικαιώματα, μέσα από φωτογραφικές ρυθμίσεις και νυχτερινές τροπολογίες, που προσβάλλουν την εργατική νομοθεσία, ευνοούν συγκεκριμένα συμφέροντα και υποβαθμίζουν τον κλάδο», δηλώνει ο Τομεάρης Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριος Σαντορινιός.

Όπως επισημαίνει: «Το καλοκαίρι του 2020 (Ν. 4714/2020), εν μέσω πανδημίας και της βαθιάς κρίσης που η κοινωνία και η οικονομία μας υφίσταται, τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Εργασίας δεν δίστασαν να φέρουν τρεις επικίνδυνες για τη ναυτεργασία ρυθμίσεις, με τις οποίες επηρεάζονται επί τα χείρω οι οργανικές συνθέσεις και θέτει σε απειλή το επάγγελμα του ναυτικού, αφού πια στα πλοία ελληνικής σημαίας, ελαστικοποιείται η υποχρέωση του πλοιοκτήτη να προσλαμβάνει 5 Έλληνες αξιωματικούς, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τις οργανικές συνθέσεις και μειώνει τις διαθέσιμες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς. Ακόμη, προχώρησαν σε ωμή κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των κατώτερων πληρωμάτων και των ειδικοτήτων του ανθυποπλοιάρχου και Γ’ μηχανικού στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία, χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τους φορείς της ναυτιλίας, προκαλώντας ουσιαστικά προβλήματα στην κατοχύρωση των μισθών και των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών. Τέλος, η Κυβέρνηση παρενέβη εξόφθαλμα και χωρίς προηγούμενο στη λειτουργία του Συνδικαλιστικού Κινήματος των Ναυτεργατών, αφού επέβαλε νομοθετικά στα μέλη των ναυτεργατικών σωματείων όριο τριών θητειών συνολικά, σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο σωματείο και όριο ηλικίας, ως προϋπόθεση για συμμετοχή στις αρχαιρεσίες.

Το ξήλωμα του πουλόβερ όμως για την ελληνική ναυτεργασία δεν σταμάτησε εδώ. Με τον πρόσφατο Νόμο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (4770/2021) μειώθηκαν σκανδαλωδώς τα πρόστιμα που οφείλουν οι πλοιοκτήτες να πληρώνουν σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων της νομοθεσίας περί ορίων του χρόνου εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών. Έτσι αντί για 300-500€, ανά ναυτικό την ημέρα, που ήταν υπόχρεοι να πληρώνουν ακτοπλόοι και εφοπλιστές, στις περιπτώσεις που καταστρατηγείτο η εργατική νομοθεσία, οι «εκλεκτοί πια της ΝΔ» που κερδοσκοπούν εις βάρος της ναυτεργασίας, θα επιβαρύνονται μόνο με 300- 1000€, ανά ημέρα. Με τη ρύθμιση αυτή ωφελήθηκαν συγκεκριμένοι ακτοπλόοι που συστηματικά παραβιάζουν τα ωράρια εργασίας των Ναυτικών, οι οποίοι αντί να πληρώσουν για κάθε παράβαση, για παράδειγμα 20.000 €- 30.000 € την ημέρα, θα πληρώνουν 1.000 €!

Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ προστάτευσε και ενίσχυσε το ρόλο της ναυτεργασίας, αναγνωρίζοντας τη μεγάλη συνεισφορά του κλάδου στην Ελληνική Οικονομία και τον κομβικό ρόλο που επιτελεί στην στήριξη της ελληνικής ναυτιλίας, ενώ ως Αξιωματική Αντιπολίτευση πρωτοστατήσαμε στην αποδόμηση των φωτογραφικών ρυθμίσεων και εξηγήσαμε στον ελληνικό λαό τις κρυφές διαδρομές της Κυβέρνησης με συγκεκριμένα συμφέροντα και τις προσπάθειες για την ανατροπή του εργασιακού πλαισίου προστασίας των ναυτικών μας.

Η επικείμενη 48ωρη απεργία των ναυτεργατών της χώρας είναι δίκαιη και βάσιμη. Στεκόμαστε το πλευρό των Ελλήνων ναυτικών και χαιρετίζουμε τις κινητοποιήσεις τους απέναντι σε μια Κυβέρνηση που ανατρέπει τα εργασιακά δικαιώματα, που βλέπει την κρίση ως ευκαιρία για τους δικούς της εκλεκτούς και που δεν διστάζει να σύρει στην φτωχοποίηση έναν παραγωγικό και σημαντικό για την ελληνική οικονομία, κλάδο.

Καλούμε την Κυβέρνηση, έστω και τώρα, να αποσύρει τις αντεργατικές ρυθμίσεις και να προχωρήσει σε ανοιχτό και ειλικρινή διάλογο με τους Έλληνες Ναυτικούς».

Τελευταία τροποποίηση στις 13:26 - 22 Φεβ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.