ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυτικά δυστυχήματα σε ελληνικών συμφερόντων πλοία-Περίπου 200.000 οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί

08:50 - 23 Μαρ 2021 | Ναυτιλία
Ναυτικά δυστυχήματα σε ελληνικών συμφερόντων πλοία-Περίπου 200.000 οι εγκλωβισμένοι ναυτικοί
Δύο τραγικά δυστυχήματα έλαβαν χώρα τις τελευταίες ημέρες, κατά την εκτέλεση εργασιών σε δύο ελληνικών συμφερόντων πλοία. Την ίδια ώρα ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) προειδοποιεί πως παρότι η κρίση με τους εγκλωβισμένους ναυτικούς έχει εξομαλυνθεί σε ένα βαθμό, παραμένει μία σημαντική πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη εβδομάδα, δύο λιμενεργάτες έχασαν τη ζωή τους σε λιμάνι της Νότιας Κορέας, κατά την εκφόρτωση του bulker «M/V ENY», χωρητικότητας 53,525 dwt και κατασκευής 2006, της Franco Naviera, συμφερόντων της οικογένειας Φραγκίστα. Πηγές της εταιρείας, με την οποία επικοινώνησε το Reporter σημειώνουν πως «κατά την έναρξη των διαδικασιών εκφόρτωσης του πλοίου μας στο λιμένα Bukpyung, δύο στοιβαδόροι κορεατικής εθνικότητος έχασαν τις αισθήσεις τους και εν τέλει κατέληξαν. Η ακριβής αιτία του θανάτου τους παραμένει άγνωστη λόγω της εκκρεμούσας νεκροψίας. Οι Αρχές διεξάγουν έρευνα σχετιζόμενη με το τραγικό συμβάν, η οποία επί του παρόντος βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο και ως εκ τούτου δεν υπάρχει δυνατότητα για παροχή περαιτέρω πληροφοριών». 

Παράλληλα, διεθνή μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν πως στις 14 Μαρτίου, ένας Ρώσος πλοηγός 61 ετών πέθανε, μετά από πτώση στη θάλασσα, καθώς αποβιβαζόταν από το bulker «MARIA GS», χωρητικότητας 28.499 dwt και κατασκευής 2011, της GS Maritime. Ο πλοηγός ανακτήθηκε άμεσα από τα νερά, αλλά οι προσπάθειες διάσωσής του δεν είχαν αποτέλεσμα. Το συμβάν φέρεται να έλαβε χώρα στο λιμάνι του Novorossiysk στη Ρωσία. Το Reporter επιχείρησε να επικοινωνήσει με την εταιρεία, αλλά δεν κατέστη δυνατό.

«Καμπανάκι» IMO για τους εγκλωβισμένους ναυτικούς

Η κρίση με τις αλλαγές πληρωμάτων απέχει πολύ από το να ολοκληρωθεί και πρέπει άμεσα να διευθετηθεί το ζήτημα των εμβολιασμών, τόνισε σε πρόφατο μήνυμά του ο Γενικός Γραμματέας του IMO, Kitack Lim.

Σύμφωνα με τον κ. Lim, ο αριθμός των ναυτικών, οι οποίοι έπρεπε να επαναπατριστούν, μετά τη λήξη των συμβολαίων τους, έχει μειωθεί, από το υψηλό επίπεδο των 400.000 εργαζομένων το Σεπτέμβριο του 2020, σε περίπου 200.000 το Μάρτιο του 2021. «Ωστόσο, αυτός ο αριθμός θα μπορούσε να αυξηθεί ξανά» προειδοποιεί και προσθέτει ότι «τώρα, περισσότερο από ποτέ, πρέπει να αναδειχτούν οι ναυτικοί ως "key workers", προκειμένου να τους δοθεί προτεραιότητα στους εμβολιασμούς και κατ' επέκταση πρόσβαση σε ασφαλή ταξίδια». 

«Παγιδευμένοι» από τον Ιούλιο Έλληνες ναυτεργάτες

Όπως έκανε γνωστό πρόσφατα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), Έλληνες ναυτικοί βρίσκονται εγκλωβισμένοι στο πλοίο «Αngelic Power», το οποίο είναι αγκυροβολημένο στα ανοιχτά της Κίνας.

Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, το πλοίο έφτασε στην Κίνα τον Ιούλιο του 2020, προκειμένου να ξεφορτώσει, προερχόμενο από την Ινδονησία, χωρίς, ωστόσο, να τα καταφέρει. Μάλιστα, οι συνολικά 22 ναυτεργάτες, εκ των οποίων οι εννέα είναι Έλληνες, αντιμετωπίζουν διάφορα προβλήματα υγείας και δεν έχουν πρόσβαση σε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 14:44 - 23 Μαρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.