ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Μεγάλα δεξαμενόπλοια ναυπηγούν οι Έλληνες εφοπλιστές-Η νέα παραγγελία στην Ιαπωνία Κύριο

07:50 - 31 Μαρ 2021 | Ναυτιλία
Μεγάλα δεξαμενόπλοια ναυπηγούν οι Έλληνες εφοπλιστές-Η νέα παραγγελία στην Ιαπωνία
Στην παραγγελία ενός υπερ-δεξαμενόπλοιου προχώρησε η Samos Steamship, συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση, επεκτείνοντας το ναυπηγικό της πρόγραμμα στα tankers.

Ειδικότερα, διάφορα ναυλομεσιτικά reports αναφέρουν ότι η ναυτιλιακή παρήγγειλε ένα VLCC, χωρητικότητας 301.000 dwt, σε ναυπηγείο της Ιαπωνίας, χωρίς, ωστόσο, να γίνει γνωστό το τίμημα της συμφωνίας. Ναυλομεσιτικές πηγές σημειώνουν στο Reporter πως στις σημερινές συνθήκες της αγοράς, οι συμφωνίες για ένα VLCC, το οποίο θα χρησιμοποιεί συμβατικά καύσιμα, κλείνουν σε περίπου 90 εκατ. δολάρια. Το νέο πλοίο αναμένεται να παραδοθεί στην εταιρεία το πρώτο τρίμηνο του 2023. 

Η Samos Steamship προστίθεται, έτσι, στη λίστα των ναυτιλιακών, ελληνικών συμφερόντων, οι οποίες, με την έλευση του 2021, στράφηκαν σε νεότευκτα VLCCs. Πρόσφατα έγινε γνωστό το deal του Ομίλου του Ευάγγελου Μαρινάκη, ενώ ευρύ ναυπηγικό πρόγραμμα «τρέχει» η Central Group του Ευάγγελου Πιστιόλη.

Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή έχει ήδη παραγγείλει στο ιαπωνικό ναυπηγείο JMU δύο suezmaxes, χωρητικότητας 158.000 dwt έκαστο, με ορίζοντα παράδοσης το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Παράγοντες της αγοράς τοποθετούν την αξία της επένδυσης στα 62,5 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Παράλληλα, αναμένει δύο aframaxes, χωρητικότητας 112.000 dwt έκαστο από την ιαπωνική γιάρδα Sumitomo, το τρίτο τρίμηνο του 2021 και το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Η τιμή κάθε πλοίου εκτιμάται περίπου σε 48 εκατ. δολάρια.

Κινήσεις και στη second hand αγορά

Η εταιρεία είναι ιδιαίτερα κινητική και στο μέτωπο των αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων πλοίων. Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Banchero Costa, η Samos πούλησε το bulker, τύπου kamsarmax, «Karlovasi», χωρητικότητας 82.354 dwt και κατασκευής 2016 στην Ιαπωνία, για 26,9 εκατ. δολάρια. Αυτή τη στιγμή, όπως λένε οι ναυλομεσίτες, τα kamsarmaxes «αλλάζουν χέρια», έναντι περίπου 26 εκατ. δολαρίων.

Οι αγοραπωλησίες bulkers κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ το 2021, με την BIMCO να επισημαίνει ότι τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, έχουν συναφθεί συμφωνίες για 279 πλοία, με τους πλοιοκτήτες να ελκύονται περισσότερο από τα panamaxes. Την ίδια ώρα, στο σύνολο του 2020 άλλαξαν ιδιοκτήτη συνολικά 794 πλοία.

Η Samos Steamship διαθέτει εμπειρία άνω των 140 ετών στη ναυτιλιακή «σκακιέρα», ενώ διαχειρίζεται ένα στόλο 10 tankers και 9 bulkers, χωρίς το «Karlovasi».

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 12:18 - 31 Μαρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.