ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Έρχονται οι Γάλλοι για τις φρεγάτες-Αναζητείται «φόρμουλα εξυγίανσης» Κύριο

13:05 - 07 Απρ 2021 | Ναυτιλία
Ναυπηγεία Ελευσίνας: Έρχονται οι Γάλλοι για τις φρεγάτες-Αναζητείται «φόρμουλα εξυγίανσης»
Στα Ναυπηγεία Ελευσίνας καταφτάνει σήμερα (7/4) γαλλική αντιπροσωπεία, στο πλαίσιο του «ζεστού» ενδιαφέροντος για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού, κι ενώ οι διαδικασίες της εξυγίανσης παραμένουν στάσιμες.

Όπως λένε αρμόδιες πηγές στο Reporter, όλοι οι δυνητικοί κατασκευαστές των φρεγατών θα περάσουν από τα Ναυπηγεία, προκειμένου να επιθεωρήσουν τις υποδομές και να διαπιστώσουν αν τηρούνται οι προδιαγραφές για τη διενέργεια του ναυπηγικού προγράμματος. Σε αυτό το στάδιο, συζητούνται τεχνικές λεπτομέρειες, χωρίς να υπάρχει κάποιο επίσημο business plan. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάρτιο μετέβη στην Ελευσίνα κλιμάκιο της αμερικανικής Lockheed Martin.

Αναφορικά με τη γαλλική πρόταση, την οποία προωθεί η Naval Groupe, με τη συμβολή των Thales και MBDA, προβλέπει, όπως έχει ανακοινωθεί, την κατασκευή τεσσάρων φρεγατών Belharra, εκ των οποίων η μία θα ναυπηγηθεί στη Γαλλία και οι υπόλοιπες στη χώρα μας. Ταυτόχρονα προγραμματίζεται και ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών ΜΕΚΟ. Στόχος της Naval είναι η μεταφορά της τεχνογνωσίας στα ελληνικά ναυπηγεία και προς αυτήν την κατεύθυνση έχουν ξεκινήσει έρευνες για τη συμπερίληψη ελληνικών βιομηχανιών στην αλυσίδα εφοδιασμού της.

Μάλιστα, o γαλλικός όμιλος συνεργάζεται ήδη με Έλληνες προμηθευτές, όπως η ΑΚΜΩΝ, η Ελληνικά Καλώδια, η Ide Intracom, η ΜΕΤΚΑ, η Mevaco και άλλες εταιρείες.

Οι διαδικασίες εξυγίανσης

Παράλληλα, οι πληροφορίες του Reporter αναφέρουν ότι επικρατεί στασιμότητα στο «μέτωπο» της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Πηγές σημειώνουν ότι τα χρέη είναι δυσθεώρητα και δεν μπορούν να διαγραφούν, καθώς σε αυτά περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι οφειλές προς τους εργαζόμενους. Υπό αυτό το πρίσμα, συμπληρώνουν οι πηγές, αναζητείται μία φόρμουλα ανάμεσα σε κυβέρνηση, επενδυτές, τράπεζες και προμηθευτές για να προχωρήσουν οι διαδικασίες.

Ειδικότερα, ο οικονομικός έλεγχος των Ναυπηγείων ανέδειξε χρέη που ξεπερνούν τα 400 εκατ. ευρώ. Ο στρατηγικός επενδυτής των Ναυπηγείων, η ελληνοαμερικανική ONEX, έχει προτείνει να αναλάβει, με τη συνδρομή του κρατικού χρηματοδοτικού οργανισμού των ΗΠΑ, Development Finance Corporation (DFC), γύρω στα 300 εκατ. ευρώ και να καταβάλει επιπλέον 200 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών. Η σχετική έκθεση της Ernst & Young (EY) έχει διαβιβαστεί στα αρμόδια κυβερνητικά όργανα, αλλά δεν έχουν ληφθεί ακόμη οι απαραίτητες ενέργειες για την οριστικοποίηση της συμφωνίας εξυγίανσης, η οποία θα προχωρήσει σύμφωνα με το άρθρο 106 ΒΔ του πτωχευτικού δικαίου.

Εν τω μεταξύ η νυν διοίκηση και οι εργαζόμενοι των Ναυπηγείων εξαπολύουν «πυρά» στην οικογένεια Ταβουλάρη για τη διαχείριση των προηγούμενων ετών, με το Νίκο Ταβουλάρη να επιτίθεται προσωπικά στον επικεφαλής της ONEX, Πάνο Ξενοκώστα. Ο τελευταίος απάντησε, κάνοντας λόγο για «επικοινωνιακή διαχείριση της αμείλικτης πραγματικότητας και των αληθινών γεγονότων».

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 19:23 - 07 Απρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.