ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Δεξαμενόπλοια: Η επένδυση της οικογένειας Τομάζου και τα ρεκόρ του πρώτου τριμήνου Κύριο

12:09 - 15 Απρ 2021 | Ναυτιλία
Δεξαμενόπλοια: Η επένδυση της οικογένειας Τομάζου και τα ρεκόρ του πρώτου τριμήνου
«Καυτή» είναι η αγορά ναυπηγήσεων δεξαμενόπλοιων το τελευταίο διάστημα, με τους Έλληνες εφοπλιστές να τοποθετούν διαρκώς παραγγελίες για νέο τονάζ.

Στην πιο πρόσφατη εξέλιξη, σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική Intermodal, η Super-Eco Tankers Management της οικογένειας Τομάζου παρήγγειλε ένα product tanker, χωρητικότητας 40.000 dwt στο βιετναμέζικο ναυπηγείο Hyundai Vinashin, με ορίζοντα παράδοσης το 2022. 

Σημειώνεται ότι δεν έχει γίνει γνωστό το τίμημα της συμφωνίας, η οποία, πάντως, προβλέπει option για ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο.

Η εταιρεία με ιστορία άνω των 100 ετών στη Ναυτιλία, διαθέτει, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα της, δέκα tankers.

Σε επίπεδα ρεκόρ τα VLCCs

Σύμφωνα με την Intermodal, κατά τους πρώτους τρεις μήνες του έτους, το ενδιαφέρον των πλοιοκτητών σε παγκόσμιο επίπεδο «τράβηξαν» τα υπερ-δεξαμενόπλοια. Ειδικότερα, επένδυσαν σε 25 νεότευκτα, αριθμός που είναι και ο μεγαλύτερος από το δεύτερο τρίμηνο του 2015. Η σημαντική διαφορά με τότε είναι ότι τα κέρδη των VLCCs διαμορφώνονταν πάνω από τα 40.000 δολάρια την ημέρα, ενώ σήμερα, σε αρκετές διαδρομές, κινούνται σε αρνητικό επίπεδο.

Οι 25 παραγγελίες είναι, παράλληλα, τέσσερις φορές υψηλότερες από αυτές του ίδιου τριμήνου του 2020, ενώ αντιστοιχούν περίπου στο 60% των περσινών συνολικών παραγγελιών για VLCCs. Σήμερα, το βιβλίο παραγγελιών αυτών των τύπου πλοίων αριθμεί περίπου 96 μονάδες. 

Ελληνική κυριαρχία

Μάλιστα, ο ναυλομεσιτικός οίκος σημειώνει ότι οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν τοποθετήσει σχεδόν τις μισές από αυτές τις παραγγελίες, ενώ επενδύσεις υλοποίησαν Νοτιοκορεάτες, Αμερικάνοι και Μαλαισιανοί πλοιοκτήτες. Αναλύοντας περαιτέρω τους οκτώ επενδυτές που βρίσκονται πίσω από αυτές τις παραγγελίες, οι τρεις είχαν πουλήσει πρόσφατα παλαιότερα πλοία και επιδιώκουν την ανανέωση των στόλων τους, ενώ δύο από αυτούς έχουν επεκτατική στρατηγική. Οι υπόλοιποι τρεις κάνουν για πρώτη φορά «μπάσιμο» στον κλάδο των υπερ-δεξαμενόπλοιων.

«Παρότι οι πλοιοκτήτες δυσκολεύονται στις τρέχουσες συνθήκες της ναυλαγοράς, η επιλογής επέκτασης/ανανέωσης των στόλων τους είναι στην πραγματικότητα, μία ψήφος εμπιστοσύνης στην αγορά και μαρτυρά τις υψηλές προσδοκίες τους» σημειώνει ο Mohamed Rabie της Intermodal.

Όπως έγραψε πρόσφατα το Reporter, οι Έλληνες εφοπλιστές ξόδεψαν περισσότερα από 2,7 δισ. δολάρια το πρώτο τρίμηνο του έτους, τοποθετώντας παραγγελίες για 49 πλοία. Το Μάρτιο, παρήγγειλαν 19 πλοία, εκ των οποίων τα 9 ήταν tankers.

Το συνολικό βιβλίο παραγγελιών

Στα υπόλοιπα μεγέθη δεξαμενόπλοιων, τοποθετήθηκαν ακόμη 18 παραγγελίες για MR tankers το φετινό πρώτο τρίμηνο. Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση σε πρώτο τρίμηνο από το 2014.

Ωστόσο, παρά τις αυξημένες παραγγελίες, το «βιβλίο» των δεξαμενόπλοιων σε αναλογία με τον εν ενεργεία στόλο βρίσκεται σε χαμηλά αρκετών ετών. Πιο συγκεκριμένα, αυτό των VLCCs διαμορφώνεται κάτω από 10%, ενώ στους άλλους τύπους πλοίων κάτω από 9%.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 12:31 - 15 Απρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.