ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Έλληνες εφοπλιστές: Επενδύουν σε νέο τονάζ και «ξεφορτώνονται» παλαιότερα πλοία

08:08 - 20 Απρ 2021 | Ναυτιλία
Δραστήριοι στις αγοραπωλησίες δεξαμενόπλοιων παρέμειναν και την περασμένη εβδομάδα οι Έλληνες εφοπλιστές, προχωρώντας σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης και επέκτασης των στόλων τους.

Σύμφωνα με τις ναυλομεσιτικές Seasure Shipbroking και Allied Shipbroking, η EastMed του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου απέκτησε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια, τύπου MR2, τα οποία είχε παραγγείλει αρχικά η γαλλική εταιρεία Socatra στο νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Mipo (συμφωνία resale). Πρόκειται για πλοία χωρητικότητας 50.000 dwt έκαστο, τα οποία αναμένεται να παραδοθούν εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022.

Οι ναυλομεσίτες τοποθετούν το deal στα 34,8 εκατ. δολάρια για κάθε tanker, ενώ η VesselsValue εκτιμά την αξία τους στα 34,5 εκατ. δολάρια. Πηγές αναφέρουν ότι οι συμφωνίες resale για MR tankers κλείνουν σήμερα περίπου στα 37 εκατ. δολάρια.

Η EastMed επιβεβαίωσε με μήνυμά της στο Reporter τη νέα αγορά.

Στις αρχές του νέου έτους, παράγοντες της αγοράς είχαν συνδέσει την εταιρεία του κ. Μαρτίνου με μία ακόμη συμφωνία απόκτησης τριών υπό κατασκευή MR tankers από την Top Ships του Ευάγγελου Πιστιόλη, έναντι 34 εκατ. δολαρίων έκαστο.

Παράλληλα, διάφοροι ναυλομεσιτικοί οίκοι σημειώνουν ότι η εταιρεία πούλησε το υπερ-δεξαμενόπλοιο «Santa Marina», χωρητικότητας 299.984 dwt και κατασκευής 2004, σε ένα τίμημα περίπου 28,5-29 εκατ. δολαρίων. Η VesselsValue αξιολογεί το VLCC στα 26,9 εκατ. δολάρια, ενώ η Allied αναφέρει πως ένα VLCC 15ετίας πωλείται σήμερα γύρω στα 33 εκατ. δολάρια.

Με βάση τα στοιχεία της Equasis, η ναυτιλιακή διαχειρίζεται ένα συνδυασμένο στόλο 79 πλοίων (tankers, bulk carriers, containerships), όλων των μεγεθών, τα οποία πλέουν με σημαίες Μάλτας, Ελλάδας και Κύπρου.

Πωλήσεις από την Okeanis Eco Tankers

Από την άλλη, ναυλομεσιτικοί κύκλοι σημειώνουν ότι η Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου πούλησε τρία πλοία του στόλου στην κρατική πετρελαϊκή εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν, Socar. 

Πρόκειται για τα aframaxes/LR2 tankers «Nissos Schinoussa», «Nissos Therassia» και «Nissos Heraclea» (όλα χωρητικότητας 114.322 dwt και κατασκευής 2015 στη Ν. Κορέα), τα οποία είναι εξοπλισμένα με scrubbers και σχεδιασμένα με eco προδιαγραφές, όπως και το σύνολο των πλοίων της Okeanis. Η συμφωνία φέρεται να έκλεισε στα 40 εκατ. δολάρια για κάθε πλοίο. Η VesselsValue αξιολογεί τα tankers στα 39,1, 37,1 και 38,5 εκατ. δολάρια αντίστοιχα.

Το Reporter επικοινώνησε με τη ναυτιλιακή, αλλά δεν έλαβε κάποιο σχόλιο επί των πωλήσεων.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της νορβηγικής επενδυτικής τράπεζας Cleaves Securities, οι συμφωνίες για ένα LR2 tanker πενταετίας κλείνουν σήμερα στη second hand αγορά στα 39 εκατ. δολάρια, ποσό που είναι αυξημένο κατά 3 εκατ. δολάρια, συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Όπως λένε στο Reporter πηγές κοντά στην τράπεζα, αυτή η αύξηση των τιμών οφείλεται εν μέρει στις συμφέρουσες συμφωνίες που έκλεισε η ναυτιλιακή της οικογένειας Αλαφούζου. Τα LR2 tankers διαθέτουν πλήρως επικαλυμμένες (fully coated) δεξαμενές, προκειμένου να μεταφέρουν και προϊόντα πετρελαίου, εκτός από αργό πετρέλαιο.

Στο τελευταίο τριμηνιαίο report της η Cleaves υιοθετεί σύσταση «Buy» για την Okeanis Eco Tankers, η οποία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Όσλο. Με βάση το report, τα καθαρά κέρδη και τα EBITDA της ναυτιλιακής θα αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια - έως το 2024 - καθώς αναμένεται ισχυρή ανάκαμψη της αγοράς των δεξαμενόπλοιων, από τα χαμηλά επίπεδα, στα οποία κινείται σήμερα. Η εταιρεία έκλεισε πάντως με κέρδη το 2020.

Μετά τις τελευταίες συναλλαγές, ο στόλος της Okeanis θα αποτελείται από 14 tankers, εκ των οποίων 8 είναι VLCCs και 6 suezmaxes. Το παλαιότερο πλοίο του στόλου έχει κατασκευαστεί το 2016.

Γιώργος Γεωργίου

Τελευταία τροποποίηση στις 14:24 - 20 Απρ 2021
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.