ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων: Λύση στο πρόγραμμα επιδοτήσεως 2.500 εργαζομένων

17:16 - 28 Απρ 2021 | Ναυτιλία
Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων: Λύση στο πρόγραμμα επιδοτήσεως 2.500 εργαζομένων
Eπιστολή για την κατάσταση που επικρατεί στον ασφαλιστικό φορέα Τ.Α.Ν.Τ.Π. πρώην Τ.Α.Ν.Π.Υ. (ειδικά μετά την απορρόφηση των τουριστικών γραφείων από τον φορέα), επιζητώντας αρμοδίως, άμεση εξεύρεση λύσης επ’ αυτού απέστειλε η Ένωση Ναυτικών Πρακτόρων Ελληνικών Νήσων (Ε.Ν.Π.Ε.Ν.)

Όπως αναφέρεται στην επιστολή, "τα μεγάλα και ποικίλα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας ειδικά εν μέσω πανδημίας, έχουμε εκθέσει πρωτίστως στο Υπουργείο Εργασίας και δευτερευόντως στο αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης με τις υπ’ αριθμό πρωτ. 24/01-04-2021, 28/12-04-2021 και 31/22-04-2021 επιστολές μας, προτείνοντας παράλληλα και λύσεις για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών. Εντούτοις, έως και σήμερα δεν έχουμε διαπιστώσει κάποια κίνηση από τον αρμόδιο Υπουργό, η οποία να μας δίνει ελπίδες, ότι κάτι πάει να γίνει, τουλάχιστον ως προς το φλέγον για εμάς ζήτημα που θίγουμε ευθύς αμέσως.

Γνωρίζοντας όλοι το άριστο έργο που έχει επιτελέσει ο νυν Υπουργός Εργασίας, σε όποιο Υπουργείο κι αν υπηρέτησε κατά το παρελθόν, αφήνοντας ανεξίτηλη την σφραγίδα του, ειλικρινά, αδυνατούμε να κατανοήσουμε την αδιαφορία που επιδεικνύει έως και σήμερα στις επαναλαμβανόμενες εδώ και μήνες επιστολές μας, απευθυνόμενες προς τον ίδιο και το Υπουργείο του, αναγκαζόμενοι να διαμαρτυρηθούμε για ακόμη μία φορά με την παρούσα μας, εκλιπαρώντας κυριολεκτικά, να βρεθεί άμεσα λύση όσον αφορά το πρόγραμμα επιδοτήσεως των 2.500 εργαζομένων, που απασχολούνται στον συγκεκριμένο κλάδο του τουρισμού που αντιπροσωπεύουμε, και συγκεκριμένα στα γραφεία μας, για την βιωσιμότητα των οποίων αγωνιζόμαστε και αγωνιούμε.

Ειδικότερα, το πρόβλημα που αναζητά επιτακτικά, άμεση επίλυση, αφορά το πρόγραμμα του Υπ. Εργασίας το οποίο επιδοτεί την πρόσληψη 100.000 εργαζομένων, υπό την προϋπόθεση, ότι οι εταιρείες ή οι ατομικές επιχειρήσεις, είναι ασφαλιστικά και φορολογικά ενήμερες. Αυτό ως γνωστόν, αποδεικνύεται με την έκδοση των σχετικών βεβαιώσεων φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας αντίστοιχα, οι οποίες έως και πρόσφατα, χορηγούνταν ηλεκτρονικά, στους φορολογικά και ασφαλιστικά ενήμερους συναδέλφους μας.

Του τελευταίους τρεις (3) και πλέον όμως μήνες, πολλοί συνάδελφοί μας, προσπαθούν καθημερινά να εκδώσουν ασφαλιστική ενημερότητα, όντας ενήμεροι, καθώς δεν έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές (σε ΕΦΚΑ, ΚΕΑΟ, ΟΑΕΕ), εντούτοις το σύστημα στο ΤΑΝΠΥ, εμφανίζει το ακόλουθο μήνυμα: «Έκδοση ενημερότητας κατόπιν προσέλευσης με ραντεβού, εφόσον υπάρχουν οφειλές από προηγούμενα έτη». Σημειωτέον ότι τα συγκεκριμένα μέλη μας είχαν εκδώσει έως πρόσφατα πάρα πολλές ασφαλιστικές ενημερότητες, όντας ενήμεροι, χωρίς κανένα πρόβλημα.

Προσπαθούν λοιπόν τα ενήμερα μέλη μας – Ναυτικοί Πράκτορες των Ελληνικών νήσων, να επικοινωνήσουν με το ΤΑΝΤΠ (πρώην ΤΑΝΠΥ), προκειμένου να ενημερωθούν για ποιον λόγο έχει αποκλειστεί η δυνατότητα έκδοσης ενημερότητας από το σύστημα, όπως κατ’ επανάληψη γινόταν στο πρόσφατο παρελθόν, πλην όμως η επικοινωνία μας κατέστη αδύνατη, παρά τα αλλεπάλληλα τηλεφωνήματα σε όλους τους πιθανούς τηλεφωνικούς αριθμούς κλήσεων, καθώς και στα σχετικά email που αποστείλαμε, στα οποία κανένας δεν απαντάει. Αναγκαστήκαμε να εξουσιοδοτήσουμε συνεργάτη μας στην Αθήνα, προκειμένου να επισκεφθεί αυτοπροσώπως τα γραφεία του ΤΑΝΠΥ, για να διεκπεραιώσει τη σχετική διαδικασία, αλλά ούτε αυτό κατέστη δυνατό, καθώς το ΤΑΝΠΥ δεν δέχεται πολίτες εντός της υπηρεσίας χωρίς ραντεβού!

Από το αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί, καθώς δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε τηλεφωνικά ή μέσω e-mail με κάποιον υπάλληλο του Ταμείου για να προκαθορίσουμε ένα ραντεβού ή για να επισημάνουμε αρμοδίως το πρόβλημα με την ηλεκτρονική χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας προς άμεση αποκατάσταση αυτού, κινδυνεύουμε να απωλέσουμε την δυνατότητα ένταξης στο επιδοτούμενο πρόγραμμα του Υπ. Εργασίας, το οποίο ισχύει μέχρι εξαντλήσεως των 100.000 θέσεων εργασίας. Σημειωτέον, ότι το πρόγραμμα «τρέχει» ήδη από τον Οκτώβριο του 2020 και αυτή την στιγμή δεν έχουμε καμία ενημέρωση για το πόσες θέσεις έχουν καλυφθεί. Σε λίγο «ανοίγει» η εστίαση, οπότε πλέον δεν έχουμε καμία ελπίδα να ενταχθούμε στο πρόγραμμα αυτό, κάτι που εύλογα, μας δημιουργεί την εντύπωση ότι επί σκοπού έκλεισε το σύστημα χορήγησης ασφαλιστικής ενημερότητας μέσω διαδικτύου, και παράλληλα δεν απαντάει κανένας υπάλληλος στις τηλεφωνικές κλήσεις και τα e-mail μας, προκειμένου να αποκλειστεί ο κλάδος μας, προς όφελος άλλων επιχειρηματιών-εργαζομένων του τουρισμού.

Η ζημία που θα υποστούμε κυμαίνεται σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ, και δεδομένης της δυσμενέστατης οικονομικής συγκυρίας, λόγω της πανδημίας που ταλανίζει τον κλάδο μας (τουρισμό), βρισκόμαστε κυριολεκτικά σε απόγνωση, και θεωρούμε ότι εν προκειμένω εκτυλίσσεται ένας εμπαιγμός σε βάρος μας, διότι έχουμε βρεθεί σε ένα αδιέξοδο χωρίς την παραμικρή ευθύνη μας. Το Ταμείο με σχετικό του μήνυμα μας ζητάει ραντεβού, πλην όμως τα τηλέφωνα και e-mail για να προκαθορίσουμε το ραντεβού, δεν απαντάνε!

Τέλος, θέλουμε να επισημάνουμε ότι, παρά το γεγονός ότι ο δικός μας κλάδος είναι αυτός που επλήγη περισσότερο από την πανδημία, με μείωση πάνω από 85% πέρυσι σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, φέτος τελούμε σε αναστολή λειτουργίας από την αρχή του χρόνου, και ουδείς ασχολείται με το τί πρόκειται να συμβεί με εμάς, με αποτέλεσμα να είμαστε ακόμα στο σκοτάδι. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με άλλους κλάδους και επαγγέλματα του τουρισμού, για τα οποία πολύ ορθά, έχει ανακοινωθεί ήδη ένα οικονομικό και υγειονομικό πλάνο ανοίγματος και λειτουργίας (π.χ. εστίαση, ξενοδοχεία, αρχαιολογικοί χώροι κ.α.) και βρίσκονται μονίμως στη δημοσιότητα, καθώς πολιτικοί, δημοσιογράφοι, κανάλια ασχολούνται καθημερινά μαζί τους. Δύο μέτρα και δύο σταθμά.

Αναμένουμε με αγωνία, άμεση λύση στο πρόβλημα που εκθέτουμε με την παρούσα μας, για πολλοστή φορά τους τελευταίους μήνες, αρνούμενοι να αποδεχθούμε ότι ο προβληματισμός των αρμοδίων όσον αφορά τα νησιά μας, περιορίζεται μόνο στις θερινές διακοπές τους και όχι στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε καθημερινά, λόγω της απόστασης από το κέντρο λήψης των αποφάσεων. Ο σεβασμός στους Ακρίτες μας, δεν θα πρέπει να αποτελεί απλώς ένα ευχολόγιο, αλλά οφείλουμε και να τον αποδεικνύουμε καθημερινά, δίνοντας προτεραιότητα σε κάθε τους πρόβλημα και δη επαγγελματικής φύσης, προκειμένου να τους στηρίξουμε για να συνεχίσουν να φυλάνε «Θερμοπύλες».

Επειδή όμως δεν μας αρέσουν οι μηδενιστές, αναγνωρίζουμε και ευχαριστούμε εκ των προτέρων την Κυβέρνηση και το οικονομικό επιτελείο για το πρόγραμμα των οικονομικών αποζημιώσεων-επιδομάτων, το οποίο μας βοηθάει να αποφύγουμε τις απολύσεις ή και το κλείσιμο των επιχειρήσεών μας εν μέσω πανδημίας, πλην όμως το πρόγραμμα αυτό, θα πρέπει να είναι εφαρμόσιμο και λειτουργικό, με βάση τον νόμο και τις προϋποθέσεις που αυτός ορίζει, χωρίς να αποκλείονται λόγω γραφειοκρατίας, συγκεκριμένοι κλάδοι του τουρισμού, όπως εν προκειμένω ο δικός μας.

Ευελπιστούμε ειλικρινά, το επόμενο Δελτίο Τύπου μας, να είναι ευχαριστήριο!"

Τελευταία τροποποίηση στις 17:43 - 28 Απρ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.