ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Πράσινη Ναυτιλία: Δεν υπάρχει χρόνος για «περιμένετε και δείτε»

07:55 - 01 Ιουν 2021 | Ναυτιλία
Πράσινη Ναυτιλία: Δεν υπάρχει χρόνος για «περιμένετε και δείτε»
Άμεση δράση για την προστασία του περιβάλλοντος και οι διαχειριστές πλοίων και οι ναυλωτές δεν πρέπει να καθυστερήσουν να απαντήσουν, δήλωσαν ομιλητές στο σεμινάριο του Moore Stephens στο πλαίσιο της Εβδομάδας Ναυτιλίας της Σιγκαπούρης του 2021.

Ο καπετάνιος Rajalingam Subramaniam, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της AET Tankers, δήλωσε ότι ο φορέας εκμετάλλευσης χαιρετίζει τη δημιουργική πρόκληση και τη δυσφορία όταν πρόκειται για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Σημείωσε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία συμβάλλει περίπου στο 3% των εκπομπών άνθρακα μέσω της κίνησης του 80% του παγκόσμιου εμπορίου. «Μπορούμε να κάνουμε περισσότερα», είπε, υποστηρίζοντας τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καύσιμο μετάβασης. «Το LNG είναι αποδεδειγμένο από την αρχή της αφύπνισης που δίνει μείωση 23% σε σχέση με ένα τυπικό σετ καυσίμων», είπε. «Λοιπόν, περιμένεις να έρθει κάτι όταν η έκκληση για δράση είναι τώρα; Πιστεύουμε ότι η απαλλαγή από τον άνθρακα δεν θα είναι μια λύση και εάν δεν προσπαθήσουμε να βάλουμε τα χρήματά μας στο στόμα μας, κάνουμε κακό για τη βιομηχανία. Μόνο ο χρόνος θα πει ποια είναι η σωστή απόφαση, αλλά πιστεύουμε ότι η στάση και δεν κάνουμε τίποτα δεν είναι επιλογή. "

Ο Panellist Philip Clausius, ιδρυτής και διευθύνων εταίρος της Transport Capital, δήλωσε ότι οι κανονισμοί που σχετίζονται με το περιβάλλον θα γίνουν πιο απαιτητικοί, ιδίως όταν τα περιφερειακά εμπορικά μπλοκ προωθούν με στόχους πριν από την επιβολή του ΙΜΟ. «Είναι βέβαιο ότι αυτοί οι στόχοι του ΙΜΟ θα αναθεωρηθούν και θα γίνουν πιο σκληροί και πιο αυστηροί τα επόμενα χρόνια», είπε. «Η ΕΕ δεν συμφωνεί με τους στόχους του ΔΝΟ και έχει επιβάλει αυστηρότερους στόχους». Αυτό προσθέτει στην ανακοίνωση του Ηνωμένου Βασιλείου ότι η ναυτιλία είναι μια βιομηχανία όπως οποιαδήποτε άλλη και ως εκ τούτου πρέπει να ευθυγραμμιστεί με τους στόχους της Συμφωνίας του Παρισιού - οι οποίοι είναι σημαντικά πιο σκληροί από τους ΙΜΟ. Ο Clausius πρόσθεσε ότι οι ΗΠΑ αναμένεται να συνεργαστούν στενά με τον ΔΝΟ για να αλλάξουν τους κανονισμούς, έτσι ώστε η ναυτιλία να ευθυγραμμιστεί με έναν καθαρό στόχο μηδενικού άνθρακα έως το 2050.

Πρωταγωνιστές, οι ναυλωτές: Πολλοί μεγάλοι ναυλωτές έχουν ήδη τοποθετήσει το πράσινο στοίχημα τους στοχεύοντας σε καθαρό μηδενικό στόχο έως το 2050, οπότε η πίεση «θα αυξηθεί μόνο», δήλωσε ο Clausius. Το μεγάλο ερώτημα, ωστόσο, είναι πώς θα επιτύχει η βιομηχανία αυτό, πρόσθεσε. Είπε ότι είναι παραμένει πιστός στην ανάγκη για  επιβολή φόρο άνθρακα. «Όλα αφορούν τη σχετική τιμή», είπε. Πρέπει να ξεκινήσει μαζική έρευνα και ανάπτυξη σε εναλλακτικά καύσιμα και πρόωση και να μελετηθεί εάν αυτές οι λύσεις είναι ανταγωνιστικές ως προς το κόστος με τα συμβατικά συστήματα.

Τα καλά νέα είναι ότι οι μεγάλοι παίκτες στη ναυτιλιακή αγορά αντιμετωπίζουν σοβαρά το περιβαλλοντικό πρόβλημα. Για παράδειγμα, η Maersk είπε ότι δεν θα παραγγείλει ξανά ένα πλοίο με συμβατικό καύσιμο, ενώ ο Ανατολικός Ειρηνικός ήταν επίσης στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων στη πράσινη ναυτιλία.

Ενώ υπάρχουν επικριτές για τη μετάβαση στο LNG ως καύσιμο μετάβασης λόγω της ολίσθησης μεθανίου που πρέπει να διαχειριστεί, ο Clausius, όπως ο Subramaniam, πιστεύει ότι έχει δυνατότητες. «Η δική μου άποψη είναι ότι μπορείτε να κάνετε το ΥΦΑ με τον σωστό τρόπο και μπορείτε να το κάνετε με λάθος τρόπο», είπε. Η δήλωσή του δείχνει το πρόβλημα της πρόκλησης καυσίμων: το πρόβλημα είναι περίπλοκο και δεν υπάρχει ασημένια σφαίρα. «Η λύση εξαρτάται από το πού πραγματοποιείτε συναλλαγές, τι μεταφέρετε και ούτω καθεξής. Ο μεγαλύτερος αγώνας για πολλούς παίκτες της βιομηχανίας είναι ότι δεν ξέρουν από πού να ξεκινήσουν. Ωστόσο, ενώ αυτό είναι αναμφίβολα ένα δύσκολο και περίπλοκο πρόβλημα, αυτό δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για να μην προχωρήσουμε, είπε.

Η Transport Capital υπολογίζει ότι σχεδόν το ένα τρίτο του τρέχοντος βιβλίου παραγγελιών ενσωματώνει συστήματα εναλλακτικών καυσίμων, είτε ως συστήματα διπλού καυσίμου, μπαταρίες είτε ως υβριδική λύση. Πετώντας το πρόβλημα στο κεφάλι του, ο Clausius βλέπει τους ιδιοκτήτες του υπόλοιπου 70% του βιβλίου παραγγελιών με τη συμβατική πρόωση ως «τους γενναίους». «Επενδύουν σε περιουσιακά στοιχεία με ωφέλιμη οικονομική ζωή 25 ετών και χτίζουν αυτά τα πλοία σε ένα περιβάλλον που πρόκειται να γίνει πιο δύσκολο και όπου αυτά τα πλοία πρόκειται να καταργηθούν.»

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.