ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Namura: Αναπτύσσει σύστημα πανιών που αποθηκεύονται κάτω από το κατάστρωμα

21:59 - 08 Ιουν 2021 | Ναυτιλία
Namura: Αναπτύσσει σύστημα πανιών που αποθηκεύονται κάτω από το κατάστρωμα
Η ιαπωνική ναυπηγική εταιρεία Namura και η συμπατριώτισσά της, NS United Kaiun Kaisha, συνεργάστηκαν σε ένα ερευνητικό έργο, με στόχο την ανάπτυξη ενός συστήματος αιολικής ενέργειας για ένα capesize, χωρητικότητας 183.000 dwt.

Ειδικότερα, η Namura έχει υποβάλει αίτηση για την έγκριση μίας πατέντας σε ένα σύστημα πανιών, στο οποίο τα εκτεταμένα ίστια βρίσκονται κάτω από το κατάστρωμα μεταξύ των στηριγμάτων του πλοίου και χρησιμοποιούνται κάθε φορά, που οι συνθήκες του ανέμου μπορούν να βοηθήσουν στην πρόωση, μειώνοντας έτσι την χρήση των καυσίμων.

Κατά την χρήση, τα πανιά ανυψώνονται πάνω από το κατάστρωμα και μπορούν επίσης να επεκταθούν πλευρικά, προκειμένου να αυξηθεί η επιφάνειά τους και ως εκ τούτου το φαινόμενο της πρόωσης (μηχανισμός ώθησης των πλοίων).

Τα πανιά μπορούν επίσης να περιστραφούν έτσι ώστε να επωφεληθούν από την κατεύθυνση του ανέμου και να αποκτήσουν το μέγιστο αποτέλεσμα πρόωσης.

Όταν οι συνθήκες του ανέμου δεν είναι ευνοϊκές ή όταν το πλοίο εκτελεί εργασίες φόρτωσης ή εκφόρτωσης, τα πανιά μαζεύονται και αποθηκεύονται κάτω από το κατάστρωμα.

Προκειμένου το εγχείρημα να λάβει «σάρκα και οστά» σε τόσο μακριά πλοία, όπως είναι τα capesizes, το μέγεθος και το ύψος των πανιών θα πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες του συστήματος. Αυτό περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αλλαγές στο ύψος των πανιών.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο, έγινε η μεγαλύτερη παραγγελία για kit πρόωσης (wind propulsion kit) σε νεότευκτο VLOC (Very Large Ore Carrier). Το χωρητικότητας 325.000 dwt «Sea Zhoushan» της Pan Ocean διαθέτει πλέον πέντε κεκλιμένους rotor sails, ύψους 24 μέτρων, που διασχίζουν το τεράστιο κατάστρωμά του.

Τελευταία τροποποίηση στις 22:02 - 08 Ιουν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.