ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Σρι Λάνκα: Αξιώνει αποζημίωση $40 εκατ. για την οικολογική καταστροφή

13:10 - 15 Ιουν 2021 | Ναυτιλία
Σρι Λάνκα: Αξιώνει αποζημίωση $40 εκατ. για την οικολογική καταστροφή
Η κυβέρνηση της Σρι Λάνκα ανακοίνωσε το περασμένο Σαββατοκύριακο ότι θα ζητήσει αποζημίωση, ύψους 40 εκατ. δολαρίων, από τον χειριστή του X-Press Pearl, του πλοίου που κάηκε ολοκληρωτικά και βυθίστηκε στη δυτική ακτή του νησιού, δημιουργώντας μία από τις μεγαλύτερες οικολογικές καταστροφές στον Ινδικό Ωκεανό.

Σημειώνεται ότι ο καπετάνιος του X-Press Pearl, Vitaly Tyutkalo, συνελήφθη χθες (14/5), αλλά αφέθηκε ελεύθερος, καθώς πλήρωσε την εγγύηση αργότερα την ίδια ημέρα.

«Δεν έχουν επιβληθεί επίσημες κατηγορίες, αλλά παρουσιάστηκε (σ.σ. ο καπετάνιος) ενώπιον του δικαστηρίου καθώς διέπραξε αδίκημα βάσει του νόμου για την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης», δήλωσε ένας αξιωματικός της αστυνομίας.

Από την πλευρά του, ο υπουργός Ναυτιλίας της Σρι Λάνκα, Rohitha Abeygunawardena, δήλωσε ότι έχει υποβληθεί το αίτημα αποζημίωσης στην X-Press Feeders, την εταιρεία εκμετάλλευσης του μοιραίου πλοίου.

«Εκτός από την αποζημίωση, θα αξιώσουμε επίσης την επιστροφή χρημάτων για το κόστος κατάσβεσης της πυρκαγιάς», δήλωσε ο Abeygunawardena, ενώ πρόσθεσε πως η πλήρης ζημιά στο περιβάλλον συνεχίζει να βρίσκεται υπό εκτίμηση.

Υπενθυμίζεται ότι το X-Press Pearl μετέφερε 22 τόνους νιτρικού οξέος και άλλες χημικές ουσίες και ήταν αγκυροβολημένο έξω από το λιμάνι του Κολόμπο στη Σρι Λάνκα, όταν εκδηλώθηκε πυρκαγιά, η οποία διήρκησε συνολικά 13 ημέρες.

Σύμφωνα με τις αρχές της Σρι Λάνκα, το πλοίο μετέφερε κυρίως 28 εμπορευματοκιβώτια γεμάτα από κόκκους από πολυαιθυλενοξείδιο, που προορίζονται για τη βιομηχανία συσκευασιών. Το πλοίο μετέφερε επίσης, εκτός του καυσίμου στη δεξαμενή του, 278 τόνους μαζούτ και 50 τόνους πετρελαίου ντίζελ.

Παρά το σβήσιμο της φωτιάς, τα προβλήματα μόλις άρχισαν για το νησί, καθώς βρίσκεται μπροστά σε μία ιστορική καταστροφή που πιθανότατα θα έχει συνέπειες για δεκαετίες. Τόνοι πλαστικών σβόλων, που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή σχεδόν όλων των πλαστικών ειδών, έχουν ξεβραστεί σε κοντινές παραλίες, ενώ μπορεί να μεταφερθούν μέσω ρεύματα ακόμη και εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το ναυάγιο.

Μάλιστα, η διαρροή των εναπομείναντων χημικών ουσιών και του πετρελαίου στο πλοίο θα μπορούσε να καταστρέψει τη θαλάσσια ζωή. Οι αρχές της Σρι Λάνκα και ο διαχειριστής του πλοίου λένε ότι δεν υπάρχει ακόμη μεγάλη διαρροή πετρελαίου.

Καταστροφικές είναι οι συνέπειες κυρίως για τις τοπικές κοινότητες, με τους ψαράδες να χάνουν εν μία νυκτί τη γη κάτω από τα πόδια τους και πιθανότατα θα υποφέρουν για τα επόμενα χρόνια.

Τελευταία τροποποίηση στις 13:26 - 15 Ιουν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.