ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Γιατί ο κλάδος της κρουαζιέρας πλέει σε... θολά νερά Κύριο

09:55 - 20 Ιουν 2021 | Ναυτιλία
Γιατί ο κλάδος της κρουαζιέρας πλέει σε... θολά νερά
Λίγοι είναι οι τομείς που έχουν «χτυπηθεί» τόσο πολύ από την πανδημία του κορονοϊού όσο η κρουαζιέρα. Το 2019, η κρουαζιέρα συνέβαλε πάνω από $154 δισ. στην παγκόσμια οικονομία. Μετά από την καραντίνα του περσινού Μαρτίου, ο κλάδος αναγκάστηκε να «παγώσει».

Οι αρνητικές συνέπειες του κορονοϊού σε αυτόν τον κλάδο μπορούν να φανούν από την οικονομική απόδοση της μεγαλύτερης εταιρείας κρουαζιέρων, την αμερικάνικη Carnival. Το 2019 είχε κέρδη $3 δισ. ενώ το 2020 είχε ζημιές $10 δισ., αφού τα έσοδά της μειώθηκαν κατά 73%. Έπρεπε να εξασφαλίσει $23,6 δισ. σε επενδύσεις για να τα βγάλει πέρα.

Τα μέτρα για την αντιμετώπιση του κορονοϊού στα πλοία προϋποθέτουν περισσότερο καθαρισμό των πλοίων, καλύτερο εξαερισμό, ελέγχους υγείας και περισσότερους υπαλλήλους για να σερβίρουν τα φαγητά. Όλα αυτά οδηγούν σε περισσότερα έξοδα.

Ωστόσο, δεν υπάρχουν μόνο άσχημα νέα, σύμφωνα με τον έμπειρο διευθυντή δημόσιων σχέσεων του τουριστικού κλάδου, Mike Bugsgang. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι οι καινούριες βραχυπρόθεσμες κρουαζιέρες, που παραμένουν στα νερά της Βρετανίας, έχουν προσελκύσει νεότερους επιβάτες.

«Στις κρουαζιέρες είχαν επικρατήσει άνθρωποι άνω των 60 ετών. Αυτό φαίνεται να αλλάζει τώρα» είπε ο Bugsgang. Πρόσθεσε, επίσης, ότι «οι καινούριες κρουαζιέρες που παραμένουν μόνο στα νερά του Ηνωμένου Βασιλείου έχουν προσελκύσει πολύ νεότερους επιβάτες. Αυτό γίνεται μάλλον επειδή δεν μπορούμε να πάμε σε άλλη χώρα χωρίς να μείνουμε καραντίνα όταν γυρίσουμε πίσω. Οπότε η ιδέα του να είμαστε σε ένα πλοίο και να ταξιδεύουμε σε διάφορα μέρη του Ηνωμένου Βασιλείου, έχει τραβήξει την προσοχή του κόσμου».

Όμως, ο κλάδος δεν έχει ανοίξει ακόμα τελείως. Τα περισσότερα πλοία δεν χρησιμοποιούνται και οι περισσότερες εταιρείες με κρουαζιέρες διαφημίζονται αρκετά, προκειμένου να αλλάξουν την γνώμη του κοινού ότι δεν είναι κλάδος που υπερμεταδίδει τον κορονοϊό, όπως πιστεύαν όλοι στην αρχή της πανδημίας.

Σε μία από τις πιο δημοφιλείς περιπτώσεις που σχετίζονταν με ένα κρουαζιερόπλοιο, ήταν στην αρχή της πανδημίας που το «Diamond Princess» είχε μπει σε καραντίνα σε ένα ιαπωνικό λιμάνι, αφού βρέθηκαν πολλά κρούσματα κορονοϊού.

Η καθηγήτρια του Plymouth Business School, Sheela Agarwal, επισημαίνει ότι όλος ο κλάδος εξαρτάται από τους περιορισμούς που δεν μπορούν να ελέγξουν οι εταιρείες. Γι’ αυτό, ό,τι και να δείχνουν οι διαφημίσεις των εταιρειών με τις κρουαζιέρες, δεν είναι αναγκαστικά η εμπειρία που θα πάρουν τελικά οι επιβάτες. Η Agarwal πρόσθεσε ότι «όλα εξαρτώνται από το πρόγραμμα εμβολιασμού. Γι’ αυτό πιστεύω ότι θα υπάρχει τουλάχιστον άλλος ένας χρόνος αναστάτωσης στον κλάδο, που εξαρτάται από τον ιό και τις μεταλλάξεις του».

Η κατάσταση στην Φλόριντα, η οποία είναι το κέντρο της κρουαζιέρας στις ΗΠΑ, κάνει τα πράγματα χειρότερα. Το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών των ΗΠΑ (CDC) επιμένει ότι το 95% του πληρώματος και των επιβατών πρέπει να είναι εμβολιασμένο πριν πάνε σε μία κρουαζιέρα. Ωστόσο, ο κυβερνήτης της Φλόριντα έχει δηλώσει ότι όποια εταιρεία ρωτήσει τους επιβάτες αν είναι εμβολιασμένοι θα δεχτεί πρόστιμο, καθώς αυτό κάνει διακρίσεις ανάμεσα στους επιβάτες, κάποιοι από τους οποίους είναι αρκετά νέοι και δεν έχουν εμβολιαστεί ακόμα. Αυτό είναι καταστροφικό για την οικονομία των ΗΠΑ που είχε κλείσει εδώ και 15 μήνες, σύμφωνα με τον κυβερνήτη.

Κάποιες εταιρείες κρουαζιέρων απειλούν ότι θα μεταφέρουν τα πλοία τους από την Φλόριντα στην Νέα Ορλεάνη ή στην Τζόρτζια. Ωστόσο, λέγεται ότι δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές στα άλλα λιμάνια για να επιτρέψουν την μεταφορά των κρουαζιερόπλοιων.

Τελευταία τροποποίηση στις 10:16 - 20 Ιουν 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.