ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η ναυλαγορά containers καταγράφει την πιο κερδοφόρα χρονιά της δεκαετίας

07:51 - 19 Ιουλ 2021 | Ναυτιλία
Η ναυλαγορά containers καταγράφει την πιο κερδοφόρα χρονιά της δεκαετίας
Ο δείκτης που καταγράφει την απόδοση της ναυλαγοράς για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε στο κλείσιμο της περασμένης βδομάδας ιστορικά επίπεδα ρεκόρ της τελευταίας δεκαετίας.

Ο λεγόμενος Shanghai Container Freight Index (SCFI) ξεπέρασε τις 4,000 μονάδες τετραπλασιάζοντας ιστορικά το μέσο όρο του για να καταγράψει την πιο κερδοφόρα χρονιά στην ιστορία. Ο δείκτης SCFI είχε υποχωρήσει κάτω από 1,000 μονάδες για το μεγαλύτερο μέρος της τελευταίας δεκαετίας και έσπασε ρεκόρ για τις περισσότερες βδομάδες του τρέχοντος έτους, ξεπερνώντας τις 3,000 μονάδες το Μάιο. Κινητήριοι παράγοντες της ανοδικής πορείας του δείκτη αποτελούν η εξαιρετική ζήτηση στις ΗΠΑ και η σοβαρή συμφόρηση των λιμένων σε όλο τον κόσμο.

shan

Αντίστοιχος δείκτης που καθρεφτίζει την απόδοση της ναυλαγοράς containers είναι και ο Drewry’s World Container Index (WCI) όπου σημείωσε μια ακόμα βδομάδα ανάπτυξης. Ο μέσος όρος του δείκτη ανέρχεται πλέον στα 5.871 $ ανά feu, το οποίο είναι 3.799 $ υψηλότερο από τον μέσο όρο των πέντε ετών και 339% υψηλότερο από ό, τι πριν από ένα χρόνο.

Σύμφωνα με την εταιρεία αναλύσεων Drewry, η ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων θα δημοσιεύσει κέρδη ρεκόρ 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, από τις προηγούμενες προβλέψεις των 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Εάν τα ναύλα ξεπεράσουν τις προσδοκίες στο υπόλοιπο του έτους, μια ετήσια γραμμή κέρδους στην περιοχή των 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν είναι αδιαμφισβήτητη.

Η ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες συνεχίζει να ξεπερνά την προσφορά των πλοίων και να καθοδηγεί σε κερδοφορία με τα επίπεδα ναύλων στη θαλάσσια διαδρομή Ασία- Βόρεια Ευρώπη να ξεπερνούν $13,000/feu, ενώ τα επίπεδα ναύλων από την Ευρώπη προς τη Νότια Αμερική παρουσιάζουν αύξηση περισσότερο από 30% την τελευταία βδομάδα.

Μια περαιτέρω άνοδος είναι πολύ πιθανή την επόμενη εβδομάδα, καθώς ο βασικός αμερικανικός σιδηροδρομικός φορέας Union Pacific ξεκινά μια εβδομάδα για να σταματήσει να κινεί κουτιά από τη δυτική ακτή ενδοχώρα προς το Σικάγο για να εξαλείψει ένα τεράστιο ανεκτέλεστο εμπορευματοκιβώτιο.

Μια πρόσφατη ανάλυση της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δείχνει ότι το εναέριο φορτίο είναι περίπου έξι φορές ακριβότερο από το φορτίο των ωκεανών, σε σύγκριση με μια κανονική εξάπλωση περίπου 12 φορές.

«Μερικοί αποστολείς, που είναι απελπισμένοι για απόθεμα αλλάζουν από τον ωκεανό στον αέρα, μια ένδειξη για το πόσο τεταμένη είναι η βιομηχανία αυτή τη στιγμή», σχολίασε ο Ιούδα Λεβίν, επικεφαλής της έρευνας στο Freightos.

Μαρία Μπερτζελέτου

Τελευταία τροποποίηση στις 08:02 - 19 Ιουλ 2021
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.