ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αποδύναμωση της ναυλαγοράς VLCC, παραμένουν σε αδράνεια πλοία

09:59 - 11 Αυγ 2021 | Ναυτιλία
Τα επίπεδα ναύλων στην αγορά δεξεμενοπλοίων στα υπερμεγέθη πλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου, very large crude carriers, παραμένουν αποδυναμωμένα και ωθούν τους εφοπλιστές να αποφασίζουν να αγκυροβολήσουν πλοία σε αδράνεια. Για τη μεταφορά αργού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή στην Άπω Ανατολή, η απόδοση των ναύλων έχει εξασθενίσει σημαντικά εν αντιθέσει με την αύξηση στις τιμές των καυσίμων που θα μπορούσαν να ευνοήσουν την τόνωση της κερδοφορίας των πλοίων.

Η προσφορά πλεονάζουσας χωρητικότητας δεξεμενοπλοίων σε συνδυασμό με τη χλιαρή ζήτηση φόρτωσης έχει επηρεάσει αρνητικά την υγεία της ναυλαγοράς VLCC, και αρκετοί εφοπλιστές αναγκάστηκαν να αποδεχτούν χαμηλά επίπεδα ναύλων θαλάσσιας μεταφοράς εμπορευμάτων μόνο για να διατηρήσουν τα πλοία τους σε κατάσταση μετακίνησης, μερικοί άλλοι επέλεξαν να αδρανήσουν τα πλοία υψηλής ενεργειακής απόδοσης ή λιγότερο οικονομικά καύσιμα πλοία τους γύρω από τα νερά της Σιγκαπούρης για να αποτρέψουν περαιτέρω έξοδα.

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, οι εφοπλιστές AMCL και Cosco αποφάσισαν να διατηρήσουν συνολικά 12 πλοία μεγέθους VLCC σε αδράνεια έως ότου η κερδοφορία της ναυλαγοράς δει κάποια βελτίωση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αδράνεια αυτή είναι η λεγόμενη ζεστή, όπου η τοποθέτηση ενός πλοίου συνεπάγεται προσωρινό ρελαντί και απομάκρυνσή του από την εμπορική λειτουργία. Υπάρχουν δύο τύποι διατάξεων-ζεστές και κρύες. Τα πλοία παραμένουν εκτός λειτουργίας κατά τη διάρκεια της θερμής αδράνειας και μπορούν να ενεργοποιηθούν για θαλάσσιες μεταφορές σε σύντομο χρονικό διάστημα, ενώ κατά τη διάρκεια της ψυχρής αδράνειας, το πλοίο αγκυροβολεί σε ασφαλές μέρος με τους κινητήρες του σβησμένους.

Ορισμένες πηγές της ναυλαγοράς αμφιβάλλουν ότι η διατήρηση ενός μικρού αριθμού πλοίων μακριά από την αγορά θα μπορούσε να βοηθήσει στην ενίσχυση των ναύλων, καθώς υπάρχουν ακόμα πολλά πλοία εκεί έξω.

Συνοψίζοντας δε μπορούμε να μην επισημάνουμε ότι η χαμηλή ζήτηση αργού πετρελαίου από την Κίνα, όπου αποτελεί το μεγαλύτερο εισαγωγέα έχει αποτελέσει την πιο σημαντική αρνητική επιρροή στην κερδοφορία των ναύλων VLCC.

Οι εισαγωγές αργού πετρελαίου της Κίνας κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 μειώθηκαν για πρώτη φορά μετά από οκτώ χρόνια και το απόθεμα αργού μειώθηκε σε χαμηλό 14 μηνών, 879,46 εκατομμύρια βαρέλια τον Ιούνιο, σύμφωνα με στοιχεία από την Platts.

Αυτό εξηγεί εν μέρει την εξασθένιση των ναύλων και την χαμηλή κινητικότητα θαλάσσιων μεταφορών, απασχόλησης των πλοίων VLCC ακόμη και μετά την αύξηση της προσφοράς αργού από τη συμμαχία ΟΠΕΚ+.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2022 Premium S.A. All rights reserved.