ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

ΠΝΟ: Λιγοστοί και ανεπαρκείς οι έλεγχοι στα πλοία

14:09 - 21 Αυγ 2021 | Ναυτιλία
ΠΝΟ: Λιγοστοί και ανεπαρκείς οι έλεγχοι στα πλοία
Την πραγματοποίηση ουσιαστικών ελέγχων στα ακτοπλοϊκά πλοία ώστε να μειωθεί το φαινόμενο των συχνών βλαβών, που εγείρουν και θέματα ασφαλείας για το επιβατικό κοινό ζητά η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ), μετά τις βλάβες που παρουσίασε τις τελευταίες ημέρες το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «Aqua Star».

Το εν λόγω πλοίο παρουσίασε μάλιστα και νέα βλάβη, αυτή τη φορά στο δίκτυο τροφοδοσίας της δεξιάς κύριας μηχανής και ενώ βρισκόταν έξω από τον λιμένα Καβάλας.

Να σημειωθεί ότι το συγκεκριμένο πλοίο έχει παρουσιάσει πολλές βλάβες το τελευταίο διάστημα με αποτέλεσμα να παρέμβουν ο Δήμαρχος Λήμνου κ. Δημήτρης Μαρινάκης, ο Έπαρχος Λήμνου κ. Άγγελος Βλαττάς Λαμπρινός και η Δήμαρχος Αγίου Ευστρατίου κ. Μαρία Κακαλή, ζητώντας από τον Υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη την «άμεση αντικατάστασή του, με δρομολόγηση πλοίου ικανού να εκτελεί απρόσκοπτα τα δρομολόγια στο υπόλοιπο της τουριστικής σεζόν και έως ότου βρεθεί οριστική λύση».

Στο θέμα παρενέβη και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) με ανακοίνωση που υπογράφει ο γενικός της γραμματέας Μανώλης Τσικαλάκης.

Αρχικά η ΠΝΟ εκφράζει τη συμπαράστασή της στους επιβάτες του πλοίου «για την καταταλαιπώρισή τους» και ταυτόχρονα συγχαίρει όλα τα μέλη του πληρώματος, τα οποία «με υπεράνθρωπες προσπάθειες» αποκατέστησαν τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν.

Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ, Μανώλης Τσικαλάκης, επισημαίνει ότι «δεν μπορεί να μείνει αναπάντητο το ερώτημα ποιος τελικά φταίει τόσο γι' αυτό, όσο και για τα παρόμοια συμβάντα που παρατηρούνται ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες λόγω της εντατικοποίησης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Σαφώς οι μόνοι οι οποίοι δεν φταίνε είναι οι πλοίαρχοι και τα πληρώματα των πλοίων, στους οποίους δυστυχώς φορτώνονται, ως εύκολα εξιλαστήρια θύματα, κάθε φορά οι αμαρτίες των πράγματι υπευθύνων.

Και ρωτάται εν προκειμένω ευθέως το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και ο αρμόδιος κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων, εάν πράγματι διενεργήθηκαν και διενεργούνται συνεχώς όλοι οι σχετικοί επιβαλλόμενοι έλεγχοι προτού χορηγηθούν οι αντίστοιχες άδειες για τη δρομολόγηση όχι μόνο του συγκεκριμένου πλοίου, αλλά και όλων των δρομολογημένων ακτοπλοϊκών πλοίων. Και δεν εννοούμε μόνο το πλοίο σαν πλοίο, αλλά και αν πράγματι τηρούνται οι διεθνείς κανονισμοί, συμπεριλαμβανομένων και των όσων ορίζονται για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των ναυτικών μας».

Η ΠΝΟ σημειώνει πως «οι "παροικούντες στην Ιερουσαλήμ" γνωρίζουν πολύ καλά ότι δυστυχώς οι έλεγχοι που γίνονται όχι μόνο είναι λιγοστοί, αλλά δυστυχώς είναι και ανεπαρκείς. Και το δυσμενέστερο δεν γίνεται κανένας μετά ταύτα έλεγχος για να διαπιστωθεί εάν πράγματι οι όποιες παρατηρήσεις αποκαταστάθηκαν ώστε να μην επαναληφθούν. Φρονιμότερο θα ήταν, λοιπόν, κάθε αρμόδιος να κάνει την αυτοκριτική του για το αν εκτελεί σωστά τα καθήκοντά του και αν είναι συνεπής με τις υποχρεώσεις του και μετά ταύτα να ψάχνει να βρει τρίτους υπευθύνους».

Η Ομοσπονδία τονίζει πως «δεν πρόκειται να δεχθεί τη συνέχιση αυτής της απαράδεκτης κατάστασης. Οι συνεχείς και υπεράνθρωπες προσπάθειες των ναυτικών μας, οι οποίοι στην κυριολεξία υπεραπασχολούνται και υπερβαίνουν κατά πολύ, όπως επανειλημμένα έχει καταγγείλει η Ομοσπονδία μας, τα επιτρεπτά όρια και ώρες απασχόλησης δεν αρκούν από μόνες τους να καλύψουν όλα τα προβλήματα».

Παράλληλα η ΠΝΟ επισημαίνει ότι «δεν είναι δυνατόν και δεν εξηγείται διαφορετικά πώς ένα πλοίο που πέρασε πρόσφατα τους σχετικούς ελέγχους να παρουσιάσει αμέσως με την έναρξη των δρομολογίων του τέτοιου είδους προβλήματα».

Η Ναυτική Ομοσπονδία ξεκαθαρίζει ότι «η ασφάλεια των επιβατών, του πληρώματος και των δρομολογίων των πλοίων δεν επιδέχεται καμία απολύτως έκπτωση. Αυτό ας το ακούσουν καλά όλοι οι αρμόδιοι. Δεν πρόκειται να χαριστούμε σε κανέναν απολύτως. Τέρμα οι εκπτώσεις».

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.