ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η άνοδος των θαλάσσιων εισαγωγών υγραερίου ευνοεί τις εταιρείες δεξαμενοπλοίων

07:57 - 15 Σεπ 2021 | Ναυτιλία
Η άνοδος των θαλάσσιων εισαγωγών υγραερίου ευνοεί τις εταιρείες δεξαμενοπλοίων
Το ισχυρό εμπόριο υγραερίου, με τις εισαγωγές από την Ινδία, ευνόησε σημαντικά την κερδοφορία των εταιρειών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς υγραερίου, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.

Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή του, ο ναυλομεσιτικός οίκος Banchero Costa δήλωσε ότι το παγκόσμιο εμπόριο υγραερίου παρέμεινε αρκετά θετικό το 2020, παρά τον παγκόσμιο οικονομικό αντίκτυπο από την COVID-19 και αυξήθηκε έντονα το πρώτο εξάμηνο του 2021. Οι συνολικές θαλάσσιες εισαγωγές υγραερίου το 2020 αυξήθηκαν κατά +0,9% σε ετήσια βάση σε 137,48 εκατ. τόνους, σύμφωνα με τα στοιχεία παρακολούθησης πλοίων από την Refinitiv.

Σύμφωνα με τον ναυλομεσίτη, οι παγκόσμιες θαλάσσιες εισαγωγές υγραερίου «τους πρώτους 7 μήνες του 2021 αυξήθηκαν κατά πολύ ισχυρότερα +5,5% σε ετήσια βάση, σε 82,6 εκατ. Τόνους. Αυτό ήταν υψηλότερο από τους 78,3 εκατ. τόνους την ίδια περίοδο του 2020, και επίσης από 79,1 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2019 και τους 75,9 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο-Ιούλιο 2018.  Την περίοδο Ιανουάριο-Ιούλιο του 2021, οι εισαγωγές υγραερίου στην Κίνα αυξήθηκαν κατά +31,1% σε ετήσια βάση σε 15,59 εκατ. τόνους, από 11,89 εκατ. τόνους την ίδια περίοδο στη διάρκεια του 2020.

Η Κίνα εμφανίζεται τώρα να έχει ξεπεράσει σημαντικά την Ευρωπαϊκή Ένωση ως τον κορυφαίο εισαγωγέα υγραερίου στον κόσμο. Η Κίνα αντιπροσωπεύει τώρα το 18,9% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου υγραερίου, συγκριτικά με 15,4% από την ΕΕ των 27. Το επίπεδο εισαγωγών στην Ευρωπαϊκή Ένωση διατήρησε πολύ σταθερό ρυθμό με σύνολο εισαγωγών σε 12,69 εκατ. τόνων τον Ιανουάριο -Ιούλιο του 2021, οριακά -0,1% σε ετήσια βάση από 12,70 την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι εισαγωγές στην Ιαπωνία βελτιώθηκαν κατά +3,8% σε ετήσια βάση σε 6,16 εκατ. Τόνους τους πρώτους 7 μήνες του 2021. Οι εισαγωγές στη Νότια Κορέα την ίδια περίοδο βελτιώθηκαν επίσης κατά +0,9% σε ετήσια βάση σε 4,74 εκατ. τόνους.

Η Ινδία αποτέλεσε ορόσημο αλλαγών καθώς το 2020 αποτέλεσε τη χώρα που παρουσίαζε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη. Στο σύνολο του έτους το 2020, η Ινδία εισήγαγε 17,06 εκατ. τόνους υγραερίου, το οποίο αντιπροσώπευε αύξηση +11,5% σε ετήσια βάση. Το 2021 μέχρι στιγμής ήταν πιο μετριοπαθές, με την Ινδία να εισάγει 9,56 εκατ. τόνους τους πρώτους 7 μήνες του έτους, αύξηση μόλις +2,3% σε ετήσια βάση.

Ο Banchero Costa κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όταν πρόκειται για πηγές υγραερίου στην Ινδία, είναι κυρίως η Μέση Ανατολή που τον Ιανουάριο-Ιούλιο του 2021 αντιπροσώπευε το 86,8% του υγραερίου που εισήχθη στην Ινδία.

Από αυτήν την περιοχή, ο μεγαλύτερος προμηθευτής στην Ινδία είναι το Κατάρ, με 2,99 εκατ. τόνους τους πρώτους 7 μήνες του 2021, αύξηση +6,1% σε ετήσια βάση. Ακολουθούν τα ΗΑΕ με 2,55 εκατ. τόνους, αυξημένα +6,9% σε ετήσια βάση. Ωστόσο, η Σαουδική Αραβία σημείωσε πτώση κατά -12,6% σε ετήσια βάση, σε 1,76 εκατ. Τόνους.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι για το 2021 η μεγαλύτερη αύξηση ήταν από τις ΗΠΑ. Οι αποστολές στην Ινδία από τις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά +137,2% σε ετήσια βάση σε 0,83 εκατ. τόνους τον Ιανουάριο-Ιούλιο του 2021 και οι ΗΠΑ αντιπροσωπεύουν πλέον το 8,7% των εισαγωγών υγραερίου LPG της Ινδίας.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.