ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

DeepSea Technologies: «Η τεχνολογία αναβαθμίζει το μέλλον της παγκόσμιας ναυτιλίας» Κύριο

06:48 - 23 Σεπ 2021 | Ναυτιλία
Ειδικό αφιέρωμα: Ο δυναμικός ρόλος της τεχνολογίας στη ναυτιλία

Αποκλειστική συνέντευξη στο reporter.gr, έδωσε ο κ. Κωνσταντίνος Κυριακόπουλος, συνιδρυτής και Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας της ελληνικής τεχνολογικής startup, DeepSea Technologies.

Η εταιρεία που ιδρύθηκε μόλις το 2017, από τον Ρομπέρτο Κούστα επίσης συνιδρυτή και  Γενικό Εκτελεστικό Διευθυντή, και τον κ. Κυριακόπουλο, εξειδικεύεται στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης για την παρακολούθηση και βελτιστοποίηση της απόδοσης πλοίων με σκοπό την μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου της ναυτιλίας.

Σημαντικό ορόσημο για την ενίσχυση της παρουσίας της παγκοσμίως ήταν η εξασφάλιση χρηματοδότησης ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ στο τέλος του Ιουλίου από ξένους επενδυτές, γεγονός στο οποίο αναφέρεται μεταξύ άλλων ο κ. Κυριακόπουλος στη συνέντευξη.

Θα θέλαμε να μας περιγράψετε συνοπτικά το ιστορικό πλάνο της επιχειρηματικής ιδέας σας προς την ίδρυση της DeepSea Technologies και τυχόν προβληματισμούς που προέκυψαν για να επιτευχθεί το τελικό στάδιο της σημερινής εικόνας

Η DeepSea προέκυψε από μία σειρά συζητήσεων μεταξύ εμού και του άλλου συνιδρυτή Ρομπέρτο Κούστα για το πως οι εξελίξεις στον χώρο της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσαν να δώσουν λύση σε ένα θεμελιώδες πρόβλημα που βρίσκεται στη ρίζα πολλών από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ναυτιλία σήμερα, την μη προβλεψιμότητα των πλοίων.

Η λειτουργία ενός πλοίου είναι εξαιρετικά σύνθετη και επηρεάζεται από μια πληθώρα από διαφορετικούς παράγοντες, που διαφέρουν από πλοίο σε πλοίο και από χρονική περίοδο σε χρονική περίοδο. Το αποτέλεσμα είναι να καθίστανται δύσκολες έως αδύνατες οι ακριβείς εκ των προτέρων προβλέψεις για την απόδοση του πλοίου, όπως για παράδειγμα πόση ενέργεια θα χρειαστεί για τη διατήρηση συγκεκριμένης ταχύτητας σε ορισμένο χρονικό διάστημα ή πόσο καύσιμο θα καταναλώσει σε μια δεδομένη διαδρομή. Αυτή η έλλειψη προβλεψιμότητας δημιουργεί καθημερινά διλήμματα για όλους αυτούς που συνδέονται με το πλοίο, από τον πλοιοκτήτη, τον διαχειριστή και τον ναυλωτή, μέχρι και τους κατασκευαστές, ακόμα και ασφαλιστές.

Από την πλευρά του εφοπλιστή, η έλλειψη προβλεψιμότητας οδηγεί σε ασάφεια ως προς τα αίτια όποιας σημειωμένης αυξημένης κατανάλωσης καυσίμου και άρα πως πρέπει να αντιδράσει σε αυτήν, για παράδειγμα αν προέκυψε από άσχημες καιρικές συνθήκες ή οφείλεται σε λάθος διαχείριση από το πλήρωμα. Από την πλευρά του ναυλωτή, κύριο ερώτημα αποτελεί ποιο πλοίο να προτιμήσει για μια συγκεκριμένη διαδρομή σε δεδομένες καιρικές συνθήκες και τι εντολή να δώσει στο συγκεκριμένο πλοίο ως προς την ταχύτητα και την διαδρομή. Όμως υπάρχουν και τα μεγαλύτερα υπαρξιακά διλήμματα του κλάδου που αφορούν τη σταδιακή αποδέσμευση από τον άνθρακα για μια πιο πράσινη ναυτιλία. Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι ο εφοπλιστής καλείται να επιλέξει ανάμεσα σε περισσότερη κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια σε περισσότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ή να εφαρμόσει χαμηλότερη ταχύτητα πλεύσης και λιγότερο εμπόρευμα φόρτωσης.

Η DeepSea Technologies πιστεύει ότι αν μπορεί να επιλυθεί το κύριο πρόβλημα προβλεψιμότητας του πλοίου, κάτι που επιτυγχάνουμε χρησιμοποιώντας μοντέλα βαθιάς μάθησης, όλα τα παραπάνω διλήμματα εξαφανίζονται. Αν δίνεται η δυνατότητα να εκτιμηθεί η ποσότητα της κατανάλωσης καυσίμου που θα χρειαστεί το πλοίο σε κάθε δυνατή συνθήκη και άρα για οποιαδήποτε διαδρομή, μπορεί να υπολογιστεί η δρομολόγηση και ο συνδυασμός ταχυτήτων πλεύσης που ελαχιστοποιεί την κατανάλωση για μία διαδρομή, ώστε το πλοίο να φτάσει στο ίδιο λιμάνι στον ίδιο χρόνο, με το ίδιο εμπόρευμα αλλά με λιγότερη κατανάλωση. Επιπλέον, ο πλοιοκτήτης μπορεί να γνωρίζει τα ακριβή αίτια όποιας υπερκατανάλωσης και έτσι να ανιχνεύσει αδικαιολόγητες απώλειες καυσίμου, πιθανά προβλήματα στις μηχανές του πλοίου και την ανάγκη καθαρισμού της γάστρας. Με την κοινή πρόσβαση πλοιοκτήτη και ναυλωτή στο ίδιο μοντέλο, μπορεί να εξασφαλιστεί διαφάνεια στη σχέση πλοιοκτήτη-ναυλωτή, καθώς μπορεί να δικαιολογηθεί πότε είναι απαραίτητη η κατανάλωση περισσότερης ποσότητας καυσίμου.

Όταν ιδρύθηκε η εταιρεία το 2017, στόχος ήταν η δημιουργία μιας ομάδας από κορυφαίους Έλληνες ερευνητές με εξειδίκευση στην τεχνητή νοημοσύνη. Όραμα ήταν η δημιουργία ενός μοντέλου για οποιοδήποτε πλοίο που θα ευνοεί τη λήψη των καθημερινών αποφάσεων για να βελτιστοποιηθεί η λειτουργική διαχείριση του πλοίου.

Πρόκληση ήταν η συλλογή των δεδομένων σε πραγματικό χρόνο από το πλοίο και με έναν τρόπο που να είναι συμβατός με τις δυνατότητες και τους στόχους των πλοιοκτητών καθώς και η εξασφάλιση της ποιότητάς τους, για την οποία χρειάστηκε να αναπτύξουμε καινοτόμα συστήματα καθαρισμού και συγχρονισμού των δεδομένων.

Αναφορικά σε ένα παλιό πλοίο που μπορεί να μην υπάρχει η δυνατότητα για επένδυση στην εγκατάσταση αισθητήρων, οι προβληματισμοί ήταν πώς είναι εφικτή η μοντελοποίηση της ενεργειακής του κατανάλωσης με λιγότερα δεδομένα και πώς θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε πλοία τα οποία διαθέτουν αισθητήρες για να κάνουμε προβλέψεις για τα πλοία τα οποία δεν έχουν αισθητήρες. Έχοντας λύσει και αυτά τα προβλήματα μπορούμε πλέον να προσφέρουμε την λύση μας σε πολύ μεγαλύτερο εύρος πλοίων.

Το μεγαλύτερο ρίσκο στην αρχή της ίδρυσης της εταιρείας ήταν η απόφαση να επενδύσουμε σε μια μεγάλη ομάδα ερευνητών για την άρτια επίλυση των τεχνικών προβλημάτων. Προχωρήσαμε στο να μετατρέπουμε την τεχνολογία σε προϊόντα τα οποία προσθέτουν αξία σε όλους τους διαφορετικούς παίκτες της αγοράς που εξαρτώνται από το κάθε πλοίο. Λανσάραμε το πρώτο μας προϊόν το 2018 και από τότε προσαρμοζόμαστε και εξελισσόμαστε με βάση τις ανάγκες της αγοράς.

Ο πυλώνας φιλοσοφίας της DeepSea Technologies είναι η βελτιστοποίηση βάσει δεδομένων για μια πιο πράσινη ναυτιλία. Πόσο σημαντικός πιστεύετε ότι είναι ο ρόλος της τεχνολογίας στο σήμερα και στο μέλλον για την παγκόσμια ναυτιλία;

Η τεχνολογική εξέλιξη στη ναυτιλία, όπως και σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο γύρω μας, είναι μονόδρομος. Η ψηφιοποίηση και η συλλογή και λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων εισέρχονται ολοένα και περισσότερο δυναμικά στην καθημερινότητα της ναυτιλίας.

Η ερώτηση είναι ποιοι θα εισέλθουν πρώτοι και θα επενδύσουν νωρίτερα, ώστε να έχουν το προβάδισμα και την ευκαιρία να διαμορφώσουν αυτοί το αύριο αυτής της βιομηχανίας.

Εμείς πιστεύουμε ότι στην Ελλάδα, ως η χώρα με τη μεγαλύτερη πλοιοκτησία παγκοσμίως, εταιρείες όπως η DeepSea βρίσκονται στην κατάλληλη θέση ώστε να είναι αυτές που θα πρωτοπορήσουν στον χώρο της τεχνολογίας για τη ναυτιλία. 

Η εταιρεία σας εκφράζει πάθος για το συνδυασμό της βαθιάς τεχνογνωσίας σε τομείς του λογισμικού, υλισμικού και τεχνητής νοημοσύνης. Θα θέλαμε να μας περιγράψετε τη δημιουργία και την εξέλιξη των προϊόντων σας

Tο πρώτο βήμα όταν ένα νέο πλοίο έρχεται σε εμάς είναι η εγκατάσταση του συστήματος συλλογής δεδομένων μας που λέγεται «Νeuro», το οποίο συλλέγει μετρήσεις υψηλής συχνότητας από όλους τους αισθητήρες και τα συστήματα παρακολούθησης που είναι ήδη διαθέσιμα στο πλοίο. Ταυτόχρονα, η ομάδα μας εξετάζει αν χρειάζονται αλλαγές σε υπάρχοντα εξοπλισμό για τη σωστή συλλογή των δεδομένων και βέλτιστα αποτελέσματα. Αναλαμβάνοντας τόσο την συλλογή όσο και την αξιοποίηση δεδομένων, εξασφαλίζουμε ότι η πρώτη θα εξυπηρετεί την δεύτερη, κάτι που συχνά αποτυγχάνει όταν παρέχονται από διαφορετικούς φορείς.  

Σε περίπτωση που υπάρχει αδυναμία στη συλλογή δεδομένων μέσω Νeuro, εάν υπάρχει ήδη άλλο σύστημα, μπορούμε να ενσωματωθούμε με αυτό, διαφορετικά συγκεντρώνουμε δεδομένα από τις ημερήσιες αναφορές που στέλνει ήδη το πλοίο στην εταιρεία. Έπειτα θα αντλήσουμε από έναν ξεχωριστό φορέα AIS δεδομένα τα οποία κάθε πλοίο υποχρεωτικά πρέπει να στέλνει. Στο τελικό στάδιο της συγκέντρωσης όλων των παραπάνω, η DeepSea Technologies συλλέγει δεδομένα των καιρικών συνθηκών - τωρινών, παρελθοντικών και ζωντανές προβλέψεις για το μέλλον - από φορέα που συνδυάζει δεδομένα από πολλαπλές πηγές. Με όλα τα παραπάνω βήματα καταλήγουμε να έχουμε τα δέοντα δεδομένα για να χαρακτηρίσουμε μέσω τεχνητής νοημοσύνης τη λειτουργία του κάθε πλοίου.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι οι αλγόριθμοί μας επιτρέπουν στο ένα πλοίο να μαθαίνει από τα άλλα πλοία, επομένως όσο περισσότερα πλοία συγκεντρώνουμε στην πλατφόρμα μας, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα για ολόκληρο τον στόλο μας.

Η εταιρεία μας καταλήγει στο μοντέλο το οποίο είναι ένα ψηφιακό δίδυμο του εισερχόμενου πλοίου σε εμάς και μπορούμε να προβλέψουμε πώς αυτό το πλοίο θα δράσει σε οποιαδήποτε συνθήκη. Σε αυτό το σημείο προσφέρουμε τα δύο βασικά μας προϊόντα που φέρουν τα ονόματα Cassandra και Pythia.

Η Cassandra δίνει τη δυνατότητα στον χρήστη της να παρακολουθεί και να ερμηνεύει την απόδοση του πλοίου του. Αρχικά, βλέπει την τοποθεσία του πλοίου, τις λεπτομέρειες της διαδρομής του, στατιστικά των καταναλώσεων καυσίμου και τον περιβαλλοντικό του αντίκτυπο σε εκπομπές CO2 καθώς και άλλες λεπτομέρειες για τη λειτουργία του. Χρησιμοποιώντας τα αποτελέσματα των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης, μπορεί να οπτικοποιήσει την πραγματική σχέση της ταχύτητας με την ενεργειακή κατανάλωση και πώς αυτή επηρεάζεται από τον καιρό. Μπορεί να εντοπιστεί ανά πάσα στιγμή το ποσοστό της κατανάλωσης που μπορεί να οφείλεται στο λέρωμα της γάστρας του πλοίου και πώς αυτή θα μεταβαλλόταν εάν καθάριζε το πλοίο. Επιπλέον, μπορεί να επιτευχθεί σύγκριση ανάμεσα στην πραγματική απόδοση του πλοίου και σε αυτήν που είχε υποσχεθεί το ναυπηγείο στις δικές του δοκιμές στην θάλασσα. Ο χρήστης ενημερώνεται αυτόματα όταν ανιχνεύονται πιθανά προβλήματα στις μηχανές ή στην κατανάλωση ή άλλες ακραίες συνθήκες.

Η Pythia, χρησιμοποιεί το ίδιο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης με την Cassandra για τον προσδιορισμό των ταχυτήτων και των διαδρομών που θα πρέπει να ακολουθήσει το πλοίο για την ελάχιστη δυνατή κατανάλωση καυσίμου και, ως εκ τούτου, την ελαχιστοποίηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. H διαδικασία αυτή μας έχει αποδείξει ότι επιφέρει μείωση της κατανάλωσης της τάξεως 8-10%, αλλά έχει φτάσει μέχρι και 20%, ανάλογα με τη λειτουργία του πλοίου.

Το μοντέλο μας, δεδομένου των πληροφοριών και των δεδομένων που έχει για ένα συγκεκριμένο πλοίο, μπορεί να προχωρήσει σε πλήρως εξατομικευμένη δρομολόγηση για το κάθε πλοίο. Αυτό σημαίνει ότι για δύο διαφορετικά πλοία που θα κάνουν το ίδιο ακριβώς δρομολόγιο, την ίδια στιγμή, το σύστημά μας θα τους δώσει διαφορετικές ταχύτητες και διαφορετικές επιλογές διαδρομών, σύμφωνα με το προφίλ απόδοσής τους. Συνεπώς, ο κύριος στόχος για να αυξηθεί η οικονομική απόδοση του πλοίου και ταυτόχρονα η μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έρχεται να εξυπηρετηθεί μέσα από τα προϊόντα μας.

Το χαρτοφυλάκιο των πελατών σας περιλαμβάνει ναυτιλιακές εταιρείες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Βλέπετε ανάμεσα στην Ελλάδα και παγκοσμίως, διαφορετικές φιλοσοφίες στις εταιρείες όσον αφορά την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην καθημερινή δραστηριότητα?

Οι διαφορές στον βαθμό ενσωμάτωσης της τεχνολογίας εντοπίζονται περισσότερο από εταιρεία σε εταιρεία παρά από χώρα σε χώρα. Υπάρχουν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό εταιρείες που είναι πάρα πολύ προηγμένες τεχνολογικά, έχοντας αναπτύξει εξελιγμένα εσωτερικά συστήματα παρακολούθησης απόδοσης, ενώ άλλες δεν έχουν βρει ακόμα τις κατάλληλες λύσεις ακόμα και για τις βασικότερες τεχνολογικές τους ανάγκες.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία έχει πολύ συγκεκριμένες ανάγκες που δεν μπορούν να καλυφθούν από τις γενικές τεχνολογικές λύσεις που χρησιμοποιούνται πολλές φορές από άλλες εταιρείες. Η πρόκληση για τους παρόχους τεχνολογικών λύσεων για τον κλάδο είναι να κατανοήσουν τις ανάγκες αυτές και να αναπτύξουν προϊόντα προσαρμοσμένα σε αυτές.

Διαφορές στις αγορές και στην κουλτούρα υπάρχουν φυσικά και ανάμεσα στις χώρες στις οποίες πρέπει κανείς να προσαρμοστεί. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί ο βαθμός κατακερματισμού της κάθε αγοράς. Στην Ελλάδα υπάρχουν πολλές διαφορετικές εταιρείες σε μέγεθος, στο εξωτερικό βρίσκεις πιο συχνά μεγάλες εταιρείες, ενώ στην Ανατολή βρίσκεις πιο συχνά κρατικές εταιρείες, όπου και εκεί είναι διαφορετική η φιλοσοφία και η κουλτούρα.

H εταιρεία DeepSea ξεχωρίζει γιατί διαφαίνεται ότι δε βασίζεται σε συμβατική σοφία και τυπικές τεχνολογίες που έως τώρα χαρακτήριζαν την παροχή υπηρεσιών για την παγκόσμια ναυτιλία. Σε ποια κριτήρια βασίζεται η επιλογή του ανθρώπινου δυναμικού σας και τα στάδια που προσαρμόζει η εταιρεία στην εξέλιξη των προϊόντων για τη βελτιστοποίηση των δεδομένων.

Η φύση οποιασδήποτε εταιρείας που δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης είναι ότι προσπαθεί αρχικά να ενώσει δύο κόσμους. Τον κόσμο της τεχνητής νοημοσύνης, ο οποίος είναι ένας ακαδημαϊκός και με πολύ τεχνική λεπτομέρεια και τον κόσμο οποιουδήποτε κλάδου που προσπαθεί να εφαρμόσει αυτήν την τεχνολογία, που στη δική μας περίπτωση είναι η ναυτιλία.

Η ομάδα που εργάζεται πρέπει να έχει σωστή αντίληψη και γνώση από τις δύο φιλοσοφίες για να πραγματοποιηθεί η ένωση. Η εταιρεία μας αναζητά ανθρώπους με πολλαπλές εμπειρίες, με διαφορετικές ειδικότητες, ομαλή συνεργασία μεταξύ τους και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο αντικείμενο εργασίας τους. Χρειαζόμαστε άτομα με πάθος και πίστη στην υλοποίηση του στόχου μας.

Η Ελλάδα διαθέτει πολλούς άρτιους ερευνητές και μηχανικούς στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, και πολλούς από αυτούς τους εντοπίζουμε λίγο πριν φύγουν στο εξωτερικό, ή λίγο αφού έχουν φύγει και τους επιστρέφουμε. Οπότε σε μεγάλο βαθμό, έχουμε καταφέρει να χτίσουμε μία ομάδα από ανθρώπους με άριστη εξειδίκευση και επιθυμία εργασίας στην Ελλάδα. Σιγά σιγά προσθέτουμε και ξένους, οι οποίοι θέλουν να έρθουν στην Ελλάδα, αναγνωρίζοντας τις προοπτικές της ως ανερχόμενο κέντρο καινοτομίας, και προτιμώντας το κλίμα και τον τρόπο ζωής εδώ.

Σχετικά με το πώς αναπτύσσουμε τις ομάδες, η εταιρεία αυξάνεται σε μέγεθος πολύ γρήγορα, το οποίο σημαίνει ότι και τα άτομα που εισέρχονται στο δυναμικό μας εξελίσσονται πολύ γρήγορα. Συχνά ένα νέο μέλος που θα ξεκινήσει ως μια ομάδα μόνος του θα καταλήξει γρήγορα να είναι υπεύθυνος μιας ομάδας 4-5 ατόμων ή παραπάνω.

Ταυτόχρονα επιδιώκουμε την εσωτερική τριβή ώστε ο καθένας να αντιλαμβάνεται το αντικείμενο του άλλου, και να ομαλοποιείται η εσωτερική συνεργασία.

Για παράδειγμα ένας προγραμματιστής, θα αποκτήσει ένα βαθμό εμπειρίας στην επικοινωνία με πελάτες, ένας πωλητής θα καταλάβει πώς λειτουργεί ένα πλοίο και ένας αλγόριθμος μηχανικής μάθησης και ούτω καθεξής. Συνεπώς, η DeepSea Technologies αναζητά ανθρώπους με όρεξη και ικανότητα για συνεχόμενη μάθηση.

O μήνας Ιούλιος καθόρισε ένα πολύ σημαντικό πλάνο επενδύσεων για την εταιρεία σας, καθώς καταφέρατε να εξασφαλίσετε χρηματοδότηση ύψους 5 εκ ευρώ. Θα θέλαμε λίγο να μας αναλύσετε ποιο είναι το πλάνο της DeepSea Technologies μέσα από αυτή τη χρηματοδότηση για τον ανταγωνισμό της με άλλους ομίλους παροχών υπηρεσιών τεχνολογίας τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Αυτός ο επενδυτικός γύρος ήταν αρκετά σημαντικός για εμάς, κυρίως για τους στρατηγικούς συνεργάτες που αποκτήσαμε για την επίτευξη των στόχων μας.

Ο πρώτος είναι η Nabtesco, με έδρα την Ιαπωνία, η οποία ηγήθηκε του κύκλου χρηματοδότησης και είναι από τις σημαντικότερες εταιρείες αυτοματοποίησης και ρομποτικής στον κόσμο, με μερίδιο αγοράς άνω του 40% στην παγκόσμια ναυτιλία. Η συνεργασία μας με το δίκτυο πωλήσεων της Nabtesco θα ανοίξει τον δρόμο στην DeepSea Technologies για διείσδυση στην αγορά της Ιαπωνίας, ένα πολύ σημαντικό τμήμα της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς όπου υπάρχει ιδιαίτερη όρεξη για τεχνολογική ανάπτυξη. Παράλληλα, θα συνεργαστούμε στο επίπεδο έρευνας και στην ανάπτυξη κοινών προϊόντων που θα αναδιαμορφώσουν το μέλλον της ναυτιλίας.

Η επένδυση της Nabtesco επιφέρει τη σφραγίδα ενός τεχνολογικού γίγαντα ως προς την ποιότητα του προϊόντος μας, καθώς ακολούθησε έναν εξονυχιστικό έλεγχο της ακρίβειας των προβλέψεων των μοντέλων μας και της εξοικονόμησης καυσίμων που επιτυγχάνουν οι αλγόριθμοί μας.

Ο δεύτερος συνεργάτης και επενδυτής που αποκτήσαμε είναι η ελληνική εταιρεία Signal που δραστηριοποιείται στην εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στη ναυτιλία με εξειδίκευση στη δημιουργία μοντέλων των αγορών ναύλων. Η δυνατότητα της να προβλέπει το ναύλο ενός πλοίου σε μελλοντικά λιμάνια ανά θαλάσσια διαδρομή δημιουργεί ευκαιρίες για ενσωμάτωση των προϊόντων μας για να πετύχουμε τη μεγιστοποίηση κερδοφορίας των πλοίων.

Όσον αφορά τον ανταγωνισμό της DeepSea Technologies με άλλες εταιρείες παρακολούθησης και βελτιστοποίησης της απόδοσης πλοίων, πέραν του αδιαμφισβήτητου τεχνολογικού μας προβαδίσματος, πρέπει να τονιστεί ότι είμαστε από τις λίγες εταιρείες που έχουν παραμείνει ανεξάρτητες και δεν έχουν αγοραστεί από κάποιον υφιστάμενο παίκτη. Αυτό είναι πολύ σημαντικό για εμάς γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε να λειτουργήσουμε ως ένας ανεξάρτητος φορέας που θα είναι μία πηγή αλήθειας για τους διάφορους ναυλωτές, τους πλοιοκτήτες, και όλους όσοι έχουν άμεση σύνδεση με τη βελτιστοποίηση των αποτελεσμάτων στη λειτουργική διαχείριση του πλοίου. Επιπλέον, η ανεξαρτησία αυτή μας έχει επιτρέψει να αντλήσουμε κεφάλαια από πολλαπλές πηγές, δημιουργώντας σχέσεις με διάφορους στρατηγικούς επενδυτές και να διεισδύσουμε σε διαφορετικές αγορές, όπως στην Ασία με τη βοήθεια της Nabtesco.

Ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα αποτελεί τέλος το ότι η εταιρεία μας έχει έδρα την Ελλάδα, την καρδιά της παγκόσμιας ναυτιλίας και τον πλέον ανερχόμενο κόμβο τεχνολογικής καινοτομίας στον χώρο.

Πώς θα χαρακτηρίζατε τη φετινή χρονιά όσον αφορά την πρόοδο των εφοπλιστών παγκοσμίως για την επίτευξη της πράσινης ναυτιλίας.

Σίγουρα η πίεση για την πράσινη ναυτιλία έχει αυξηθεί πάρα πολύ και το ναυτιλιακό πλέγμα έχει ήδη αντιληφθεί ότι χρειάζεται άμεση λήψη αποφάσεων, με όλο το φάσμα του κλάδου να ανακοινώνει πρωτοβουλίες για την μείωση του περιβαλλοντικού του αντικτύπου.  

Ωστόσο, με μια ματιά στα στατιστικά στοιχεία του EU-MRV, διαφαίνεται ότι δεν έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στη μείωση των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Από την άλλη πλευρά, αυτό είναι αναμενόμενο, καθώς η αποδέσμευση από τον άνθρακα είναι πολύ δύσκολη υπόθεση και η προσπάθεια έχει μόλις ξεκινήσει. Η DeepSea Technologies πιστεύει ότι όσο μεγάλος και αν είναι δρόμος, με τις λύσεις που προσφέρουμε ο ρυθμός της προόδου μπορεί να επιταχυνθεί σημαντικά.

Μπερτζελέτου Μαρία, Περλέγκα Χριστίνα 

Τελευταία τροποποίηση στις 23:15 - 22 Σεπ 2021
Copyright © 1999-2021 Premium S.A. All rights reserved.