ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Συμφόρηση στα λιμάνια και ισχυρή αύξηση ζήτησης στη ναυλαγορά χύδην

08:12 - 24 Σεπ 2021 | Ναυτιλία
Συμφόρηση στα λιμάνια και ισχυρή αύξηση ζήτησης στη ναυλαγορά χύδην
Ο βαλτικός δείκτης ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, Baltic Exchange Dry αυξήθηκε την Πέμπτη κατά 2% στα 4.651, το υψηλότερο από τον Νοέμβριο του 2009 και επέκτεινε τα κέρδη του για πέμπτη συνεχόμενη συνεδρίαση, εν μέσω συνεχιζόμενων περιορισμών στη ναυτιλία και συνολικής ανάκαμψης της ζήτησης για βασικά προϊόντα.

Ο δείκτης capesize, ο οποίος παρακολουθεί σιδηρομετάλλευμα και φορτία άνθρακα 150.000 τόνων, σημείωσε πρόοδο 3,3% σε 7.438, σημειώνοντας επίσης τον υψηλότερο ρυθμό των τελευταίων 12 ετών. και ο δείκτης panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, αυξήθηκε κατά 0,8% στους 3.994, ο υψηλότερος σε περισσότερες από δέκα εβδομάδες. Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax προχώρησε για έκτη συνεχόμενη συνεδρία, προσθέτοντας 11 μονάδες στις 3.349, το υψηλότερο σε τρεις εβδομάδες.

Η Vandita Pant, επικεφαλής εμπορικός διευθυντής της εξορυκτικής εταιρείας BHP, είναι πεπεισμένη ότι η ισχυρή αύξηση της ζήτησης για εμπορεύματα θα απασχολήσει τους μεταφορείς χύδην για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η επικεφαλής δήλωσε στη διάσκεψη Sea Asia την Τρίτη ότι η συμφόρηση των πλοίων που είχε ως αποτέλεσμα τη διακοπή της αλυσίδας εφοδιασμού που προκλήθηκε από τον κορονοϊό έβγαλε ουσιαστικά το 15% της χωρητικότητας των πλοίων από την αγορά φορτηγών. Το διψήφιο ποσοστό είναι διπλάσιο από το 7% έως 8% που παρατηρήθηκε σε προ-Covid-19 φορές. "Αυτό αντανακλάται πολύ στην τιμή των ναύλων", δήλωσε.

Η συμφόρηση στα λιμάνια που εξακολουθούν να μαστίζονται από τη διακοπή του Covid-19 έχει οδηγήσει τις εταιρείες εξαγωγών και τους μεταφορείς να αναζητούν ενεργή προσφορά χωρητικότητας πλοίων για να μεταφέρουν το φορτίο τους, συχνά διαπιστώνοντας ότι κανένα δεν είναι διαθέσιμο.

Η εμπορική ζήτηση για εμπορεύματα δεν θα εξαφανιστεί. Η βιομηχανική ανάπτυξη και η ζήτηση των καταναλωτών θα συνεχιστούν καθώς και η οικοδόμηση της υποδομής για την εκπομπή άνθρακα θα δημιουργήσει περαιτέρω ζήτηση για προϊόντα.

Αυτό προμηνύει μια σταθερή απόδοση στην κερδοφορία των ναύλων χύδην ξηρού φορτίου, όπου ορισμένοι σημαντικοί παίκτες έχουν προβλέψει ότι τα ισχυρά επίπεδα θα συνεχιστούν για τουλάχιστον τα επόμενα δύο χρόνια λόγω της αύξησης των αποστολών βασικών προϊόντων.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Berge Bulk, Τζέιμς Μάρσαλ, δήλωσε σε πρόσφατο συνέδριο Marine Money στη Σιγκαπούρη ότι οι περιορισμοί που σχετίζονται με την πανδημία, όπως οι πιέσεις στην εφοδιαστική και η αποτελεσματικότητα του στόλου πρόσθεσαν βραχυπρόθεσμη τόνωση σε μια ήδη ισχυρή αγορά.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.