ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η άνοδος της ναυλαγοράς των bulkers συνεχίζεται αμείωτη

12:57 - 05 Οκτ 2021 | Ναυτιλία
Η άνοδος της ναυλαγοράς των bulkers συνεχίζεται αμείωτη
Ο κύριος δείκτης ναυλαγοράς ξηρού χύδην φορτίου της Βαλτικής αυξήθηκε τη Δευτέρα στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 13 ετών, καθώς η άνοδος των ναύλων για τα πλοία μεγέθους capesize υπερέβη τις ζημίες στα μικρότερα μεγέθη πλοίων panamax και supramax.

Ο Βαλτικός δείκτης, που καθρεφτίζει τα επίπεδα ναύλων για τα πλοία capesize, panamax, supramax και handysize, αυξήθηκε 65 μονάδες, ή 1,3%, σε 5.267, το υψηλότερο επίπεδο από τον Σεπτέμβριο του 2008.

Ο δείκτης capesize αυξήθηκε κατά 223 μονάδες, ή 2,5%, στις 9.289, σημειώνοντας αύξηση και από το υψηλότερο επίπεδο των 13 ετών. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα capesizes, τα οποία μεταφέρουν φορτία 150.000 τόνων, όπως σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα, αυξήθηκαν κατά 1.845 $ στα 77.035 $.

Τα κέρδη στα capesizes οφείλονται στη συμφόρηση που προκαλείται από την πανδημία στην Κίνα, τις αυξημένες εισαγωγές άνθρακα και τις υψηλές εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος, σύμφωνα με τους αναλυτές. Πρόσφατα στοιχεία της αγοράς υποδηλώνουν ότι η συμφόρηση για τα πλοία Bulkers στα λιμάνια παγκοσμίως ξεπερνά τα 2,400 πλοία, 21% του παγκόσμιου στόλου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμφόρηση επικεντρώνεται σε λιμάνια της Κίνας, Shanghai, Qingdao ,Tianjin

Ο δείκτης panamax υποχώρησε 31 μονάδες, ή 0,8%, στις 3.961, το χαμηλότερο σε σχεδόν δύο εβδομάδες. Τα μέσα ημερήσια κέρδη για τα panamaxes, τα οποία μεταφέρουν 60.000 τόνους σε 70.000 τόνους φορτία άνθρακα ή σιτηρών, μειώθηκαν $ 281 $ 35.648. Ο δείκτης στο μικρότερο μέγεθος supramax σημείωσε πολύ ήπια υποχώρηση 2 μονάδων στις 3.381.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι οι ανησυχίες για τη συνέχεια της ανόδου της ναυλαγοράς επιμένουν καθώς υπάρχουν φόβοι για την επιβράδυνση της Κινέζικης οικονομίας που θα επηρεάσουν τη ζήτηση των εισαγωγών σιδηρομεταλλεύματος που τονώνει τη κερδοφορία των ναύλων στο μεγαλύτερο μέγεθος πλοίου, capesize.

Ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ακινήτων της Κίνας βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεοκοπίας καθώς βρίσκεται κάτω από ένα εντυπωσιακό χρέος 432 δισεκατομμυρίων δολαρίων και η κατάρρευσή του - η οποία θεωρείται αναπόφευκτη από ορισμένους ειδικούς - θα βλάψει επίσης την οικονομία της Αυστραλίας.

Η εξαγωγή σιδηρομεταλλεύματος της Αυστραλίας θα επηρεαστεί σημαντικά, καθώς η κατάρρευση του Evergrande καταστρέφει την ευρύτερη κινεζική αγορά ακινήτων. Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας σιδηρομεταλλεύματος στον κόσμο που αντιπροσωπεύει το 70 % της παγκόσμιας ζήτησης, με το 60 % να προέρχεται από την Αυστραλία.

Τέλος μια πολύ σημαντική πρόκληση αποτελεί η πρόσφατα σημαντική πτώση στην τιμή του σιδηρομεταλλεύματος. Η τιμή του σιδηρομεταλλεύματος έχει πέσει δραματικά τους τελευταίους μήνες, ακόμη και κάτω από το όριο των 100 δολαρίων ΗΠΑ, καθώς η Κίνα προσπαθεί να περιορίσει την παραγωγή χάλυβα για να επιτύχει τους στόχους εκπομπών. Δύο Αυστραλοί ανθρακωρύχοι έχουν ήδη αναστείλει τις εργασίες τους λόγω της πτώσης των τιμών του σιδηρομεταλλεύματος.

Το ορυχείο Ridges στο East Kimberley τοποθετήθηκε σε "φροντίδα και συντήρηση" με 200 θέσεις εργασίας που αναμένονται να χαθούν και 3,5 εκατομμύρια δολάρια το μήνα σε έσοδα για τις τοπικές επιχειρήσεις.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.