Η αντίδραση των ακτοπλόων έρχεται σε συνέχεια της χθεσινής (11/12) απόφασης της ΠΝΟ να κηρύξει δύο διαδοχικές 48ωρες απεργίες στα λιμάνια όλης της χώρας, οι οποίες θα διαρκέσουν έως τα μεσάνυχτα της Δευτέρας.
«Την Παρασκευή ο ΣΕΕΝ επανήλθε με νεότερη βελτιωμένη πρόταση και ζητήσαμε άμεση συνάντηση με την ΠΝΟ με σκοπό τη συνέχιση των διαπραγματεύσεων. Αντί άλλης απαντήσεως, η ΠΝΟ αποφάσισε την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων και τη διακοπή των θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας καθώς και αυτών της γραμμής Ελλάδας – Ιταλίας για τέσσερεις συνολικά ημέρες αδιαφορώντας για τις συνέπειες και τις επιπτώσεις από αυτή την ενέργεια» τονίζει, μεταξύ άλλων, ο ΣΕΕΝ.
Εξηγεί δε, ότι «αναφορικά με το “δίκαιο” του αιτήματος της ΠΝΟ για αυξήσεις με αναδρομικό χαρακτήρα, στη διάρκεια της δεκαετίας 2010-2019 η χώρα έζησε μια πτώση του ΑΕΠ κατά 22% και οι μισθοί της ΓΣΕΕ μειώθηκαν κατά 21%, ενώ οι απολαβές των ναυτικών αυξήθηκαν κατά 5%».
Επίσης, υπογραμμίζει ότι «την διετία 2020-2021 η ακτοπλοΐα κατέγραψε τις υψηλότερες ζημίες των τελευταίων δεκαετιών λόγω της υγειονομικής κρίσης, της πτώσης της κίνησης και των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Παρόλα αυτά, καταλήγει ο ΣΕΕΝ, «κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την υπογραφή της νέας ΣΣΕ, ο σύνδεσμος των ακτοπλόων πρότεινε αυξήσεις τόσο για το 2021 όσο και για το 2022 οι οποίες δεν έγιναν αποδεκτές».