ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

MSC: Γίνεται νο1 γραμμή εμπορευματοκιβωτίων ξεπερνώντας τη Maersk

18:10 - 10 Ιαν 2022 | Ναυτιλία
MSC: Γίνεται νο1 γραμμή εμπορευματοκιβωτίων ξεπερνώντας τη Maersk
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) ξεκίνησε τη νέα χρονιά ως η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας.

Οι αναλυτές δεδομένων και η συμβουλευτική εταιρεία Alphaliner ενημέρωσε την κατάταξή της στο Top 100 και για πρώτη φορά αντικατοπτρίζει την MSC στην ηγετική θέση μπροστά από τη Maersk κατά μόλις 1.888 TEU, ένα μικρό κλάσμα της συνολικής χωρητικότητάς της, η οποία ανέρχεται σε σχεδόν 4,3 εκατομμύρια TEU.

Μια σχετική άνοδος στον κλάδο σε σύγκριση με τη σεβαστή Maersk που κυριάρχησε στην κατάταξη για δεκαετίες, η MSC αναμένεται να συνεχίσει να επιταχύνει την ανάπτυξή της.

Η ελβετική εταιρεία, η οποία δεν είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο δεν ανακοινώνει κάθε συναλλαγή αφήνοντας τους αναλυτές του κλάδου να συνδέσουν την εταιρεία με παραγγελίες κατασκευής πλοίων, ναυλώσεις και αγορές μεταχειρισμένης χωρητικότητας. Η Alphaliner προβλέπει ότι η MSC θα αυξήσει την τρέχουσα χωρητικότητά της κατά σχεδόν ένα τέταρτο προσθέτοντας σχεδόν ένα εκατομμύριο TEU στη χωρητικότητά της.

Με έτος ίδρυσης το 1970 και ελέγχεται για περισσότερα από 40 χρόνια από την οικογένεια Aponte, η MSC εξελίχθηκε από ένα πλοίο στο σημερινό στόλο των 645 πλοίων με ονομαστική χωρητικότητα 4.284.728 TEU. Η εταιρεία αναφέρει ότι σήμερα προσεγγίζει 500 λιμάνια σε περισσότερες από 230 εμπορικές διαδρομές και μεταφέρει ετησίως περισσότερα από 23 εκατομμύρια TEU. Ένα από τα στοιχεία που βοήθησαν την MSC να επιταχύνει την ανάπτυξή της τα τελευταία χρόνια είναι η χρήση ναυλωμένων πλοίων με μικρότερο ιδιόκτητο στόλο. Επί του παρόντος, η MSC αναφέρεται ότι κατέχει μόλις 260 από τα πλοία της χωρητικότητας 1,5 εκατομμυρίου TEU με σχεδόν τα δύο τρίτα της χωρητικότητάς της να προέρχονται από πλοία κυρίως με μακροπρόθεσμες ναυλώσεις.

«Δεν σημαίνει τίποτα», είπε στο Bloomberg ο Soren Skou CEO της Maersk κατά τη διάρκεια μιας συνέντευξης στα τέλη Δεκεμβρίου 2021. Ο Skou που ανέλαβε τα ηνία της ναυτιλιακής εταιρείας το 2016 έχει επανειλημμένα πει ότι δεν επικεντρωνόταν στο μέγεθος αλλά αντίθετα σε μια επιχειρηματική στρατηγική να εξελίξει τη Maersk σε εταιρεία logistics ξηράς και θαλάσσης για τους πελάτες της. Η Maersk ήταν σε θέση να αναφέρει αποτελέσματα ρεκόρ και το μεγαλύτερο κέρδος που είχε ποτές μια δανική εταιρεία το 2021.

Η Maersk εντοπίζει τις ρίζες της στο 1904 και ξεκίνησε τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων το 1975 με το πρώτο από τα εννέα νεότευκτα πλοία. Ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός διαθέτει σήμερα στόλο 738 πλοίων με χωρητικότητα που επίσης πλησιάζει τα 4,3 εκατομμύρια TEU. Η Maersk κατέχει το 60% του στόλου της με 330 πλοία. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η Maersk δεν έχει ακόμη ανακοινώσει σχέδια για μεγάλη επέκταση του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Εκτός από την MSC, άλλοι μεγάλοι ναυτιλιακοί παίκτες που κυμαίνονται από τη CMA CGM έως τις Hapag, COSCO, ONE, Evergreen και HMM, έχουν ανακοινώσει σχέδια για επέκταση της χωρητικότητάς τους κατά τουλάχιστον 20%.

Η Maersk απασχόλησε τον τύπο τον Αύγουστο του 2021 με την παραγγελία οκτώ πλοίων χωρητικότητας 16.000 TEU που είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με μεθανόλη, αλλά το συνολικό βιβλίο παραγγελιών της αντιπροσωπεύει μόλις το 6% της τρέχουσας χωρητικότητας. Σε αντίθεση με όλους τους ανταγωνιστές της, η Maersk δεν έχει παραγγείλει επίσης κανένα από τα εξαιρετικά μεγάλα σκάφη που πρόκειται να ξεπεράσουν το όριο των 24.000 TEU.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.