ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η Ινδονησία σε ενίσχυση των εγχώριων προμηθειών άνθρακα

09:15 - 26 Ιαν 2022 | Ναυτιλία
Η Ινδονησία σε ενίσχυση των εγχώριων προμηθειών άνθρακα
Η Ινδονησία εξέδωσε νέο κανονισμό με στόχο να διασφαλίσει ότι οι ανθρακωρύχοι πωλούν μέρος της παραγωγής τους στην εγχώρια αγορά, διαφορετικά θα βρεθούν να αντιμετωπίζουν αναστολές λειτουργίας και να κινδυνεύουν να ανακληθούν οι άδειες εξόρυξης, σύμφωνα με το κανονιστικό έγγραφο που εξέτασε το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Σύμφωνα με τον κανονισμό που υπέγραψε ο υπουργός Ενέργειας της χώρας, οι ανθρακωρύχοι πρέπει να αναφέρουν την εκπλήρωση της μηνιαίας απαίτησης DMO στο υπουργείο εντός 10 ημερών από το τέλος κάθε μήνα. Ο κανονισμός τέθηκε σε ισχύ στις 19 Ιανουαρίου.

Οι εταιρείες που δεν πληρούν τις προδιαγραφές θα τιμωρούνται με πρόστιμο, ενώ όσες παράγουν άνθρακα με προδιαγραφές ακατάλληλες για τις εγχώριες ανάγκες θα πρέπει να καταβάλλουν «αποζημίωση».

Να υπενθυμίσουμε ότι στις αρχές του Ιανουαρίου, η Ινδονησία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας θερμικού άνθρακα στον κόσμο, επέβαλε την 1η Ιανουαρίου μια μηνιαία απαγόρευση στις εξαγωγές άνθρακα, αφού οι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι οι ανθρακωρύχοι απέτυχαν να εκπληρώσουν τη λεγόμενη Υποχρέωση Εγχώριας Αγοράς (DMO) να πουλήσουν το ένα τέταρτο της παραγωγής τους σε τοπικό επίπεδο, με ανώτατο όριο τιμής 70 $ ανά τόνο για γεννήτριες ηλεκτρικής ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι η απαγόρευση επιβλήθηκε για να διασφαλιστεί η εγχώρια τροφοδοσία αφού η κρατική εταιρεία ηλεκτρικής ενέργειας ανέφερε μια εξαιρετικά χαμηλή παροχή καυσίμου σε γεννήτριες ενέργειας. Από τις 20 Ιανουαρίου, η Ινδονησία έχει άρει την απαγόρευση εξαγωγής άνθρακα για 139 εταιρείες.

Οι ναυτιλιακοί παίκτες της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου αναμένουν την επίδραση των νέων μέτρων της Ινδονησίας στην εξέλιξη των ναύλων καθώς η αγορά κατρακυλά σε ολοένα και περισσότερα μειωμένα επίπεδα.

Ο γενικός δείκτης, Baltic Exchange Dry Index υποχώρησε 3,5% και τερμάτισε στις 1.343 μονάδες την Τρίτη, το χαμηλότερο επίπεδο από τα μέσα Φεβρουαρίου 2021, επεκτείνοντας τις απώλειες για 13η συνεχόμενη συνεδρίαση, εν μέσω χαμηλότερης εποχικής ζήτησης σε όλα τα μεγέθη των πλοίων. 

Ο δείκτης ναυλαγοράς για το μέγεθος capesize, ο οποίος παρακολουθεί φορτία σιδηρομεταλλεύματος και άνθρακα 150.000 τόνων, υποχώρησε 10,9% κλείνοντας στις 745 μονάδες, στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Ιούνιο του 2020. Ο δείκτης panamax που παρακολουθεί φορτία περίπου 60.000 έως 70.000 τόνων άνθρακα και σιτηρών, μειώθηκε κατά 25 μονάδες στις 1.988 μονάδες, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Απρίλιο. Μεταξύ των μικρότερων πλοίων, ο δείκτης supramax έχασε 35 μονάδες στο χαμηλότερο επίπεδό του από τα τέλη Φεβρουαρίου 2021 και τερμάτισε στις 1.693 μονάδες. 

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.