ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Η ναυλαγορά των δεξαμενοπλοίων σε άνοδο μετά τη ρωσική εισβολή

09:54 - 01 Μαρ 2022 | Ναυτιλία
Η ναυλαγορά των δεξαμενοπλοίων σε άνοδο μετά τη ρωσική εισβολή
Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων σε ορισμένες διαδρομές ανταποκρίθηκαν σχεδόν αμέσως μετά την τριπλή επίθεση της Ρωσίας στην Ουκρανία την περασμένη Πέμπτη. Οι ναύλοι για τα δεξαμενόπλοια με προορισμό στα λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας αυξήθηκαν κατά 240% μέσα σε λίγες ώρες.

Οι ναυλομεσίτες με έδρα στο Λονδίνο αναφέρουν ότι η αποτυχία μέχρι στιγμής να επιβληθούν κυρώσεις στις ρωσικές εξαγωγές ενέργειας δεν σημαίνει ότι το εμπόριο δεξαμενόπλοιων δεν θα επηρεαστεί. Πηγές αναφέρουν ότι πολλές μεγάλες εταιρείες, ιδιαίτερα αυτές που είναι δημόσιες, δεν θα θέλουν να φανούν ότι υποστηρίζουν τη ρωσική οικονομία, ωστόσο, η θαλάσσια μεταφορά αργού πετρελαίου θα πρέπει να διασφαλιστεί για να εξυπηρετήσει τις ενεργειακές ανάγκες των αναπτυσσόμενων και αναπτυγμένων οικονομιών.

Αρκετοί πλοιοκτήτες εμφανίζουν απροθυμία να ναυλώσουν τα πλοία τους σε αγοραστές αργού πετρελαίου από τη Ρωσία με φόβο την επιβολή κυρώσεων από την Αμερική παρόλο την αύξηση των ναύλων στη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα.

Τουλάχιστον τρία εμπορικά πλοία - δύο bulkers και ένα δεξαμενόπλοιο - έχουν ήδη χτυπηθεί ενόψει εντάσεων και η κυβέρνηση της Ουκρανίας αναφέρει ότι δύο ακόμη πλοία καταλήφθηκαν από το ρωσικό ναυτικό.

Οι τωρινές συνθήκες της ναυλαγοράς προμηνύουν ότι πολλοί πλοιοκτήτες πιθανότατα θα αποφύγουν αυτή την περιοχή, μέσω της οποίας η Ρωσία εξήγαγε κατά μέσο όρο 1,7 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα το 2021. Από την άλλη πλευρά, τα υψηλά επίπεδα ναύλων  δεξαμενόπλοιων και οι μειωμένες τιμές για το ρωσικό αργό θα δημιουργήσουν ένα ισχυρό κίνητρο για κάποιον γενναίο ναυλωτή και ιδιοκτήτη να πάρει μια ευκαιρία και να παραλάβει ένα φορτίο

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού αργού που εξάγεται με αγωγούς και πλοία, ενώ η Ευρώπη ως σύνολο είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικών εξαγωγών αργού συνολικά. Τα διυλιστήρια σε όλη την ευρωπαϊκή ήπειρο είναι πλέον πιθανό να αυξήσουν τις εισαγωγές από μια σειρά άλλων πηγών, όπως η Αμερική, η Μεσόγειος, η Βόρεια Θάλασσα, η Δυτική Αφρική και η Μέση Ανατολή. Αυτό είναι πιθανό να ενισχύσει τη ζήτηση τονο-μιλίων βραχυπρόθεσμα έως μεσοπρόθεσμα και θα μπορούσε να βοηθήσει σε περαιτέρω κερδοφορία των δεξαμενόπλοιων από μια παρατεταμένη περίοδο ύφεσης στη διάρκεια του 2021.

Τα βλέμματα τώρα είναι όλα στο αποτέλεσμα της συνεδρίασης του ΟΠΕΚ στις 2 Μαρτίου που αναμένεται με αγωνία. Τα μέλη του καρτέλ σίγουρα θα δεχτούν πίεση από τα δυτικά έθνη να αυξήσουν την παραγωγή, αλλά η θέση της Ρωσίας στο τραπέζι του ΟΠΕΚ+ περιπλέκει τα πράγματα. 

Εν τω μεταξύ, αν και οι εξαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Ρωσίας δεν έχουν συμπεριληφθεί στις κυρώσεις, κυκλοφόρησε είδηση ​​την Κυριακή ότι ορισμένες ρωσικές τράπεζες πρόκειται να αποκλειστούν εντός των επόμενων ημερών από τη Swift, την Εταιρεία Παγκόσμιας Διατραπεζικής Χρηματοοικονομικής Τηλεπικοινωνιών, ένα παγκόσμιο σύστημα διατραπεζικών επικοινωνιών υποστήριξη διεθνών τραπεζικών μεταφορών. 

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.