ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αισιόδοξα μηνύματα από την κρουαζιέρα- Ο ρόλος των Ελλήνων επιβατών

09:44 - 08 Απρ 2022 | Ναυτιλία
Θετικές καταγράφονται οι εξελίξεις, στον πολύπαθο τα τελευταία χρόνια κλάδο της κρουαζιέρας, παρά τις γεωπολιτικές εντάσεις και την Ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Έτσι σταδιακά ανακάμπτει και φέτος αναμένεται αύξηση της κίνησης, με ορίζοντα πλήρους ανάκτησης του χαμένου εδάφους το 2023, σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Όπως αναφέρουν στελέχη της κρουαζιέρας, πάντως, ο πόλεμος της Ουκρανίας δεν επηρεάζει προς ώρας τις κρατήσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς και εκτελεστικός διευθυντής επιχειρήσεων της εταιρείας Celestyal Cruises παρουσιάζοντας τα νέα προγράμματα της εταιρείας ανέφερε ότι “όσο θα αίρονται σταδιακά και περιορισμοί εκτιμάται ότι το κλίμα θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο και το 2022 εκτός απροόπτου θα είναι μία πολύ καλή χρονιά.”

Μάλιστα όπως τόνισε σχετικά με τον απολογισμό της δράσης της για το 2021 και τον στρατηγικό σχεδιασμό της για την επόμενη χρονιά σε συνέντευξη τύπου ο κ. Κρις Θεοφιλίδης, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Celestyal Cruises “ξεκινάμε με ενθουσιασμό σε δύο περίπου εβδομάδες πιο σίγουροι και ανανεωμένοι, γνωρίζοντας καλά ότι προσφέρουμε αυθεντικές εμπειρίες κρουαζιέρας και έναν μοναδικό τρόπο να εξερευνήσουν οι επισκέπτες μας την Ελλάδα, τα νησιά και τον πολιτισμό της. H Celestyal Cruises διαθέτει ανεκτίμητη εμπειρία και γνώση για την ελληνική κρουαζιέρα και στοχεύει στη βιώσιμη ανάπτυξη του κλάδου στη χώρα μας.”

Για φέτος, όπως σημείωσε ο εμπορικός διευθυντής της Celestyal Cruises κ. Leslie Peden, οι κρατήσεις των επιβατών με βάση τα στοιχεία που έχει έως σήμερα η εταιρεία, θα φθάσουν το 2022 στο 64%  του 2019 και ότι οι παραδοσιακές αγορές από ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Γερμανία και Γαλλία, θα αντιπροσωπεύσουν το 50% των κρατήσεων.

Πρόσθεσε ακόμη ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει πολύ μεγάλη ζήτηση για πλοία με καμπίνες με μπαλκόνι και σουίτες και ότι αυτό είναι ένα από τα κριτήρια αξιολόγησης της εταιρείας για την ανανέωση του στόλου της.

Οι Έλληνες

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι η εταιρία καταφέρνει να φέρει κοντά στη μορφή αυτή θαλάσσιου τουρισμού τους Έλληνες, που γενικά δεν προτιμούσαν μέχρι πριν χρόνια τις κρουαζιέρες. Όπως είπε ο κ. Κουμπενάς το 2020 ήταν Έλληνες σε ποσοστο 27% από 10% που ήταν το 2019. Μάλιστα ο κ. Κουμπενάς εξήγησε ότι η απόφαση της εταιρείας να κάνει home porting και από την Θεσσαλονίκη αύξησε το ποσοστό των Ελλήνων  αναδεικνύοντας έτσι την αξία επέκτασης του home porting και σε άλλα ελληνικά λιμάνια.

Να σημειωθεί ότι με βάση τη διοίκηση, η  επιλογή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης ως home port αποτελεί στρατηγική επιλογή της εταιρείας, η οποία στοχεύει αφενός στην προσέλκυση περισσότερων ταξιδιωτών από τη βόρεια Ελλάδα και τα Βαλκάνια και αφετέρου στην ανάπτυξη και άλλων ελληνικών προορισμών.

«Η απόφαση να εντάξουμε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ως home port εντάσσεται στο πλαίσιο του οράματος της Celestyal να αναπτύξει και άλλους προορισμούς στην Ελλάδα. Δυστυχώς η βόρεια Ελλάδα έχει μείνει πίσω όσον αφορά την κρουαζιέρα. Επίσης, θέλουμε να επεκταθούμε σε προορισμούς που μπορούν να “δουλέψουν” και τον χειμώνα, δηλαδή μεγάλα λιμάνια τα οποία μπορούν να επισκεφθούν τα πλοία, λόγω της ανεπάρκειας των υποδομών στα μικρότερα λιμάνια στο νότιο Αιγαίο», επεσήμανε ο Γιώργος Κουμπενάς, γενικός διευθυντής Επιχειρήσεων της Celestyal Cruises και πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ).

Ενισχυτικά στην απόφαση της εταιρείας να ξεκινά τα δρομολόγιά της από τη Θεσσαλονίκη λειτουργεί η καλή αεροπορική διασύνδεση που έχει με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Αλλωστε, η σημαντική αύξηση των Ελλήνων που ταξίδεψαν πέρυσι με τη Celestyal οφείλεται σε έναν μεγάλο βαθμό στην προσέγγιση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.  

Οι περυσινές επιδόσεις και οι αγορές

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία πέρυσι με δραστηριότητα από τα μέσα Ιουνίου έως και τα τέλη Αυγούστου, κατέγραψε πληρότητα της τάξης του 57%, ποσοστό αρκετά υψηλότερο από τον μέσο όρο άλλων εταιρειών που δραστηριοποιήθηκαν το ίδιο χρονικό διάστημα στην περιοχή. 

Βασικές αγορές, στις οποίες και φέτος απευθύνεται, ήταν οι ΗΠΑ, τα Βαλκάνια, η Ελλάδα, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιρλανδία και η Κύπρος. Συγκεκριμένα, το 67,3% των επισκεπτών της Celestyal, η οποία πραγματοποίησε 146 προσεγγίσεις σε ελληνικά λιμάνια, προερχόταν από την Ελλάδα και γειτονικές χώρες, το 19,4% από κοντινές αγορές και το 13,3% από μακρινές αγορές. Συνολικά η εταιρεία δέχτηκε on board 14.330 ταξιδιώτες, εκ των οποίων το 8% ήταν solo, με τις δαπάνες τους στα λιμάνια (προσέγγισης και home port) να ανέρχονται σε 15 εκατ. ευρώ. ​​ Μόνο σε δυόμισι μήνες δραστηριοποίησης το 2021 η συνολική συμβολή της Celestyal Cruises στην εθνική οικονομία άγγιξε τα 26 εκατ. ευρώ, €11εκ. σε ετήσιες άμεσες λειτουργικές δαπάνες και σε €15εκ. σε ετήσιες δαπάνες επισκεπτών σε λιμάνια από-επιβίβασης.

Οι προβληματισμοί

Σε σχέση πάντως συνολικά για τις επιδόσεις του συνολικού κλάδου φέτος υπάρχουν κάποιοι αστερίσκοι, όπως η άνοδος των τιμών των καυσίμων ελέω της ουκρανικής κρίσης, καθώς  το κόστος λειτουργίας έχει αυξηθεί κατά 30%.

Επίσης ο κ. Κουμπενάς ανέφερε επίσης ότι παρατηρείται και έλλειψη πληρωμάτων, καθώς οι Ουκρανοί ναυτικοί αντιπροσωπεύουν το 15% των πληρωμάτων της διεθνούς ναυτιλίας.

Το αποτύπωμα

Να σημειωθεί ότι Celestyal Cruises πέρυσι με τα δύο της πλοία πριν την έλευση της Ομικρον, διακίνησε 14.330 επιβάτες  που μεταφράζεται σε 71.000 επισκέψεις σε ελληνικά λιμάνια και 12.000 επιβάτες που επιβιβάστηκαν και αποβιβάστηκαν (Ηome Port) στα ελληνικά λιμάνια  του Πειραιά του Λαυρίου και της Θεσσαλονίκης .

Πρόσθεσε ότι οι ετήσιες δαπάνες επισκεπτών στα λιμάνια αφιξοαναχώρησης (home port) άγγιξαν τα 15 εκατ. το 2021, ενώ η ετήσια συνεισφορά της εταιρείας στην ελληνική οικονομία για το 2021 ανήλθε  26 εκατ. ευρώ.

Τέλος  ο Διευθύνων Σύμβουλος της Celestyal Cruises, κ. Κρις Θεοφιλίδης είπε ότι η εταιρεία ξεκινά τη νέα σεζόν σε λιγότερο από δύο εβδομάδες και ελπίζει να αποδειχθεί ως η αρχή στην κανονικότητα. Για την ανανέωση των κρουαζιεροπλοίων της εταιρείας που είναι μεσαίου μεγέθους μέχρι 1500 επιβάτες είπε ότι αυτήν τη στιγμή υπάρχουν ορισμένα πλοία που βρίσκονται σε dry docking (δεξαμενισμοί) και αξιολογούνται.

Γιώργος Αλεξάκης

Copyright © 1999-2022 Premium S.A. All rights reserved.