ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Οι ανατροπές που έφερε ο πόλεμος στον χάρτη των εμπορευμάτων Κύριο

06:56 - 28 Απρ 2022 | Ναυτιλία
Οι ανατροπές που έφερε ο πόλεμος στον χάρτη των εμπορευμάτων
Οι τιμές του πετρελαίου αυξάνονται και το ντίζελ γίνεται πιο δαπανηρό, καθώς η Ρωσία κινείται για να διακόψει τις προμήθειες φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές χώρες. Οι τελευταίες κινήσεις θα αλλάξουν σημαντικά τον παγκόσμιο χάρτη εμπορευμάτων στον απόηχο του πολέμου στην Ανατολική Ευρώπη.

Η Πολωνία συνήθως εξαρτάται από φυσικό αέριο της Ρωσίας για τα δύο τρίτα των προμηθειών της, ενώ η Βουλγαρία είναι ακόμη πιο εκτεθειμένη, καθώς συνήθως λαμβάνει το 90% των προμηθειών από τη Ρωσία, σύμφωνα με στοιχεία της Lorentzen & Co. Τα στοιχεία που επικεντρώνονται στις ρωσικές εξαγωγές ενέργειας δείχνουν τη μετατόπιση τώρα ανατολικά προς την Ασία.

Ο αριθμός δρομολογίων που προέρχονται από τη Ρωσία για τον παγκόσμιο στόλο δεξαμενόπλοιων και ξηρού χύδην φορτίου, όπως παρακολουθείται από την πλατφόρμα πλοίων Sea/, σημείωσε πτώση γύρω στα τέλη Φεβρουαρίου, όταν ξεκίνησε η εισβολή στην Ουκρανία, αλλά αυξήθηκε και πάλι τις τελευταίες εβδομάδες. Κορυφαίοι προορισμοί είναι η Τουρκία, η Κίνα, η Νότια Κορέα και η Ιαπωνία. Παράλληλα, όμως, συνεχίζονται και δρομολόγια προς τη Δύση, με πλοία χωρίς ρωσική σημαία.

Ομοίως, τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το Bloomberg δείχνουν ότι οι εξαγωγές ρωσικού αργού πετρελαίου ανέκαμψαν τις επτά ημέρες έως τις 22 Απριλίου. Οι θαλάσσιες αποστολές αργού πετρελαίου της Ρωσίας έως τις 22 Απριλίου ήταν κατά μέσο όρο 3,2 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, ενώ για το σύνολο του έτους  2021, ήταν κατά μέσο όρο 2,88 εκατομμύρια ημέρα.

Εν τω μεταξύ, η Ουκρανία έχει αρχίσει να αποστέλλει μερικά από τα σιτηρά της. Το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Reuters αναφέρει ότι η Ουκρανία έχει στείλει περίπου 80.000 τόνους σιτηρών στο ρουμανικό λιμάνι Constanta της Μαύρης Θάλασσας μέσω σιδηροδρόμου και επίσης άλλους 80.000 τόνους με φορτηγίδα κατά μήκος του Δούναβη.

Οι υπηρεσίες παρακολούθησης πλοίων είχαν εντοπίσει μια αξιοσημείωτη συσσώρευση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου στα ανοιχτά της Κωστάντζας τις εβδομάδες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.

Σε σχετικές ειδήσεις, ο διεθνής αμυντικός οργανισμός ΝΑΤΟ έχει απορρίψει αιτήματα από την εταιρεία διαχείρισης των πλοίων V.Group για ναυτική συνοδεία εμπορικών πλοίων που διέρχονται από τη Μαύρη Θάλασσα. Η περιοχή έχει γίνει εξαιρετικά επικίνδυνη με τουλάχιστον 12 πλοία να έχουν χτυπηθεί από στρατιωτικούς μηχανισμούς τους δύο πρώτους μήνες του πολέμου.

Μαρία Μπερτζελέτου

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.