ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αναταραχές στη Σρι Λάνκα:Απεργία και καθυστερήσεις στο λιμάνι του Κολόμπο

20:14 - 11 Μαϊ 2022 | Ναυτιλία
Αναταραχές στη Σρι Λάνκα:Απεργία και καθυστερήσεις στο λιμάνι του Κολόμπο
Οι εργαζόμενοι στο λιμάνι του Κολόμπο επέστρεψαν στην εργασία τους την Τετάρτη (11 Μαΐου) το απόγευμα μετά από απεργίες για 23 ώρες από το απόγευμα της Τρίτης (10 Μαΐου).

Η αστυνομία της Σρι Λάνκα επέβαλε κατάσταση έκτακτης ανάγκης καθώς ξέσπασε βίαιη σύγκρουση σε ολόκληρη τη χώρα, η οποία ανάγκασε τον πρωθυπουργό της νησιωτικής χώρας, Mahinda Rajapaksa, να παραιτηθεί τη Δευτέρα (9 Μαΐου).

Στις διαδηλώσεις είχαν συμμετάσχει και οι λιμενικοί και το απόγευμα της Τρίτης σταμάτησαν να εργάζονται σε όλους τους τερματικούς σταθμούς του περιφερειακού λιμανιού μεταφόρτωσης αφήνοντας τα πάντα εκτός λειτουργίας. Η υπηρεσία πλοήγησης του λιμανιού παρέμεινε επίσης σε αναστολή κατά τη διάρκεια της απεργίας.

Οι συνέπειες της καθυστερημένης αναχώρησης πλοίων από το λιμάνι είχαν ως αποτέλεσμα τεράστια οικονομική ζημία για τις ναυτιλιακές γραμμές, απώλεια της ακεραιότητας του χρονοδιαγράμματος, καθυστερημένη παράδοση φορτίου και απώλεια ευκαιριών ελλιμενισμού σε άλλα λιμάνια, σύμφωνα με την Ένωση Ναυτιλιακών Πρακτόρων της Κεϋλάνης.

Η ένωση ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι τα πλοία που περίμεναν ελλιμενισμό έξω από το λιμάνι, απέτυχαν να ελλιμενιστούν και να ολοκληρώσουν τις εργασίες φόρτωσης, ενώ τα πλοία στο αγκυροβόλιο δεν λειτουργούσαν παραγωγικά με αποτέλεσμα καθυστερήσεις, πρόσθετα λιμενικά έξοδα, αδυναμία φόρτωσης φορτίου που προοριζόταν για πλοία με εκτεταμένες συνέπειες για τους πλοιοκτήτες.

Η Shehara De Silva, πρόεδρος της ένωσης, σε επιστολή της προς τον Dr. Prasantha Jayamanne, πρόεδρο της Αρχής Λιμένων της Σρι Λάνκα (SLPA), είπε ότι η απεργία έχει προκαλέσει δυσμενείς επιπτώσεις στις εισαγωγές, τις εξαγωγές και τους όγκους μεταφόρτωσης. «Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια εμπιστοσύνης ως κόμβου μεταφόρτωσης και μετατόπιση των επιχειρήσεων από το Κολόμπο σε ανταγωνιστικά λιμάνια», επεσήμανε.

Πρόσθεσε ότι οι ναυτιλιακές γραμμές ωθούνται να μεταφέρουν ναυτιλιακές υπηρεσίες από το Κολόμπο σε άλλα περιφερειακά λιμάνια με αξιοπιστία και σταθερό και εκτιμώμενο κόστος λειτουργίας.

Περίπου το 40% των εμπορευματοκιβωτίων εξαγωγής του Μπαγκλαντές μεταφέρεται στην Ευρώπη και την Αμερική μέσω του λιμανιού Κολόμπο. Οι φορτωτές από το Μπαγκλαντές φοβούνται εκτεταμένες επιπτώσεις στο εμπόριο εξαγωγών-εισαγωγών τους, εάν το περιφερειακό λιμάνι μεταφόρτωσης αντιμετωπίσει περαιτέρω διακοπή εργασιών λόγω των συνεχιζόμενων σοβαρών πολιτικών και οικονομικών κρίσεων.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.