ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αλεξανδρούπολη: «Παγώνει» η αποκρατικοποίηση του λιμανιού- Ορόσημο η ΔΕΘ Κύριο

08:00 - 03 Αυγ 2022 | Ναυτιλία
Αλεξανδρούπολη: «Παγώνει» η αποκρατικοποίηση του λιμανιού- Ορόσημο η ΔΕΘ
Αναβολή δόθηκε στην υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς μετά από αίτημα ενδιαφερόμενων επενδυτών, έγινε δεκτή η μετάθεση της καταληκτικής ημερομηνίας της β’ φάσης του διαγωνισμού για το φθινόπωρο του 2022.

Η προθεσμία έληγε την περασμένη Παρασκευή (29/7), με το ΤΑΙΠΕΔ, που διαχειρίζεται το διαγωνισμό, να μεταθέτει την υποβολή δεσμευτικών προσφορών για μετά το καλοκαίρι. Πληροφορίες κάνουν λόγο για μετά το πέρας της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) και συγκεκριμένα στα τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου. Σημειώνεται ότι η ημερομηνία κατάθεσης προσφορών έχει μετατεθεί άλλες δύο φορές από την έναρξη του 2022.

Ο διαγωνισμός αφορά στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών (τουλάχιστον 67%) -που συνιστά αποκρατικοποίηση- του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ). Στη β’ φάση του σχετικού διαγωνισμού έχουν προκριθεί οι:

  1. Quintana Infrastructure &  Development,
  2. Κοινοπραξία Cameron SA-Goldair Cargo AE-Bollore Africa Logistics,
  3. Κοινοπραξία International Port Investments Alexandroupolis, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες Black Summit Financial Group - Euroports - EFA Group και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
  4. Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) Α.Ε.

Σημείο «κλειδί» η Αλεξανδρούπολη

Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης καθίσταται ελκυστικό κυρίως από γεωγραφικής απόψεως, καθώς αποτελεί διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο και γι’ αυτό χαρακτηρίζεται ως λιμάνι «στρατηγικής σημασίας». Η γεωγραφία του το καθιστά ελκυστικό για τους σχεδιαστές logistics του ΝΑΤΟ, αμερικανικά πλοία ελλιμενίζονται εκεί, ενώ έχει καλές οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε το περιοδικό Economist, το οποίο αναφέρει, μεταξύ άλλων, πως το λιμάνι παρέχει πρόσβαση στην Ουκρανία, μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας και με τη χρησιμοποίησή του ως ενδιάμεσο σταθμό παρακάμπτεται η Μαύρη Θάλασσα -στην οποία έχει δυνάμεις η Ρωσία- και ο Βόσπορος.

Θα μπορούσε ακόμη να γίνει ενεργειακός κόμβος, με σχέδια για δύο πλωτούς τερματικούς σταθμούς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) μερικά χιλιόμετρα μακριά από τα παράλια, βοηθώντας ουσιαστικά τις χώρες της περιοχής να μειώσουν την εξάρτησή τους από το ρωσικό αέριο.

Τέλος, μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην εξαγωγή σιτηρών από την Ουκρανία προς τη διεθνή αγορά, σαν κόμβος διαμεταφοράς, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση μίας επίφοβης επισιτιστικής κρίσης.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.