ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

«Χρυσή» εποχή για τα δεξαμενόπλοια λόγω κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο Κύριο

14:36 - 22 Νοε 2022 | Ναυτιλία
«Χρυσή» εποχή για τα δεξαμενόπλοια λόγω κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο
Την ίδια στιγμή που η Δύση ετοιμάζεται να εφαρμόσει κυρώσεις στη Ρωσία από τις 5 Δεκεμβρίου και να ''μπλοκάρει'' το ρωσικό αργό, φαίνεται πως οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων θα είναι οι μεγάλοι ωφελημένοι της περιόδου, αφού η αναζήτηση διαφορετικών προμηθευτών θα μεγαλώσει τις αποστάσεις των ταξιδιών και επομένως θα εκτινάξει τα ημερήσια ναύλα.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη ναυτιλιακή εταιρεία Clarcsons, oι ημερήσιες τιμές για τα δεξαμενόπλοια τύπου VLCC, Suezmaxes και τα Aframaxes έχουν αυξηθεί πάνω από 100.000 $ την ημέρα και οι ''χρυσές'' εποχές για τους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων πιθανά μόλις ξεκινούν.

Οι νέες κυρώσεις της ΕΕ στο ρωσικό αργό τίθενται σε ισχύ στις 5 Δεκεμβρίου και είναι βέβαιο ότι θα αυξήσουν τα τονομίλια. Τα ευρωπαϊκά κράτη προσπαθούν να βρουν εναλλακτικούς προμηθευτές από άλλες χώρες και η Ρωσία θα πρέπει να μεταφέρει πετρέλαιο σε μεγαλύτερες αποστάσεις για να φτάσει σε αγοραστές στην Ασία. Τα μεγαλύτερα ταξίδια θα απορροφήσουν τη χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων, συσφίγγοντας την αγορά και ενισχύοντας τις τιμές.

Τα πιθανά ναύλα και η εκτίναξη των μετοχών

Πόσο ψηλά όμως θα μπορούσαν να φτάσουν οι τιμές; Πιθανά σε επίπεδο 150.000-200.000 δολαρίων την ημέρα, υποστηρίζει ο Ομάρ Νόκτα, επικεφαλής για τη ναυτιλιακή έρευνα στην επενδυτική εταιρεία Jefferies.

Aυτά τα μεγέθη είναι εξαιρετικά επικερδή και η ναυτιλιακή αγορά πιστεύει ότι συνιστούν σπουδαία νέα. Η τιμή της μετοχής του κολοσσού των δεξαμενόπλοιων Euronav έχει αυξηθεί κατά 70% τους τελευταίους έξι μήνες, αντανακλώντας τις προσδοκίες για τις καλές εποχές που έρχονται. Η Nordic American σημειώνει άνοδο κατά 60%, η Frontline κατά 60%, η Teekay κατά 70%, η Tsakos Energy Navigation κατά 80%, η International Seaways κατά 85%, και η λίστα συνεχίζεται.

Οι παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια

Υπάρχουν όμως και κατασκευαστικοί λόγοι για τους οποίους αναμένεται ότι η «στενή» αγορά θα διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι παραγγελίες για νέα δεξαμενόπλοια είναι περιορισμένες και η μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου είναι σχετικά υψηλή, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο ρυθμός κατεδάφισης θα εξισορροπήσει τις νέες παραδόσεις.

Πάνω από το ένα τέταρτο του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων θα είναι πάνω από τη συνήθη ηλικία απόσυρσης των 20 ετών μέχρι το επόμενο έτος, σύμφωνα με το VesselsValue. Μερικά από αυτά τα ηλικιωμένα πλοία πιθανότατα θα μεταβούν στον «σκοτεινό στόλο» των δεξαμενόπλοιων που αποφεύγουν τις κυρώσεις, τα οποία εξυπηρετούν το Ιράν και τη Βενεζουέλα (και αρχίζουν να εξυπηρετούν και τη Ρωσία).

Τα πλοία LNG oι μεγάλοι νικητές της περιόδου

Τα πλοία που μεταφέρουν LNG σημειώνουν ακόμα καλύτερη πορεία. Δεν είναι δεσμευμένα σε μακροπρόθεσμα συμβόλαια καταγράφουν συγκλονιστικές τιμές της τάξης των 450-500.000 $ την ημέρα - αρκετά λεφτά δηλαδή για να ναυλώσουν ένα γεωτρύπανο υψηλών προδιαγραφών.

Η διακοπή της παροχής φυσικού αερίου στην Ευρώπη από τον ρωσικό αγωγό οδήγησε σε ταχεία αύξηση της ζήτησης για LNG και σε πολλαπλασιασμό των τερματικών έργων υγροποίησης στην Ευρώπη. Οι υψηλές τιμές της ΕΕ έχουν προσελκύσει φορτία από μακρινούς προμηθευτές που βρίσκονται ακόμα και στην άλλη άκρη της γης - και αυτό είναι ένα μπόνους για τους ιδιοκτήτες εταιρειών μεταφοράς LNG, οι οποίοι καρπώνονται τα οφέλη από τα μακρινά ταξίδια και τις μεγάλες αναμονές έξω από τα λιμάνια.

Η ευρωπαϊκή αγορά αγοράζει τόσο πολύ υγροποιημένο αέριο που οι μεταφορείς LNG έχουν στοιβαχτεί γύρω από τα λιμάνια περιμένοντας να εκφορτωσούν. Από την περασμένη εβδομάδα, υπήρχαν περίπου 40 μεταφορείς LNG εν πλω που δεν έχουν ξεφορτώσει, κυρίως στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Flex LNG, Oystein Kalleklev.

Τελευταία τροποποίηση στις 14:37 - 22 Νοε 2022
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.