ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Παραγωγή μελλοντικών ναυτιλιακών καυσίμων- Ευκαιρίες για τις αναπτυσσόμενες χώρες

16:39 - 23 Νοε 2022 | Ναυτιλία
Παραγωγή μελλοντικών ναυτιλιακών καυσίμων- Ευκαιρίες για τις αναπτυσσόμενες χώρες
Οι αναπτυσσόμενες χώρες προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τις ευκαιρίες που φέρνει η απαλλαγή από τις ανθρακούχες μεταφορές.

 «Πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην απαλλαγή τομέων όπως η ναυτιλία από τις ανθρακούχες εκπομπές», είπε ο κ. James Mnyupe, οικονομικός σύμβουλος του Προέδρου στη Ναμίμπια, μιλώντας κατά τη διάρκεια παράλληλης εκδήλωσης με τη διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το κλίμα στην Αίγυπτο. 

Η Ναμίμπια έχει αρχίσει να εφαρμόζει ένα χαρτοφυλάκιο ενεργειών που είναι απαραίτητες για την προβολή της χώρας ως μελλοντικού εξαγωγέα καυσίμων για πλοία που παράγονται μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. 

Αυτό περιλαμβάνει την ίδρυση του Ινστιτούτου Έρευνας Πράσινου Υδρογόνου της Ναμίμπια για να μπορέσουν οι άνθρωποι να αποκτήσουν τις κατάλληλες δεξιότητες για να εμπλακούν. Γίνονται επίσης συνεργασίες με άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ολλανδίας και του Βελγίου.

Η παράλληλη εκδήλωση COP 27, που διοργανώθηκε από τον ΙΜΟ σε συνεργασία με την UNCTAD, το IRENA και την Παγκόσμια Τράπεζα, διερεύνησε ευκαιρίες για τα αναπτυσσόμενα κράτη στην παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων για τη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Η απαλλαγή από τον άνθρακα της διεθνούς ναυτιλίας απαιτεί μια ταχεία μετάβαση από τη σημερινή κυρίαρχη χρήση ορυκτών καυσίμων σε εναλλακτικές λύσεις με μηδενικές εκπομπές άνθρακα», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ Kitack Lim. «Αλλά η ναυτιλία είναι επίσης βασικός παράγοντας για την παγκόσμια ενεργειακή μετάβαση, καθώς εξυπηρετεί το παγκόσμιο εμπόριο και τη βιώσιμη ανάπτυξη με ασφαλή, καθαρό, αποδοτικό και προσιτό τρόπο». «Η ναυτιλία θα παίξει σημαντικό ρόλο στη μεταφορά και το εμπόριο ανανεώσιμων καυσίμων», δήλωσε ο κ. Francesco La Camera, Γενικός Διευθυντής, IRENA.

Η Χιλή είναι μια άλλη χώρα που είναι έτοιμη να υποστηρίξει την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του ναυτιλιακού τομέα χρησιμοποιώντας την άφθονη ανανεώσιμη ενέργεια για την παροχή μελλοντικών καυσίμων, δήλωσε ο κ. Ντιέγκο Πάρντοου, Υπουργός Ενέργειας της Χιλής.

Η Βραζιλία έχει μακρά ιστορία στην παραγωγή βιοκαυσίμων (αιθανόλη), με μεγάλες φιλοδοξίες να κάνει περισσότερα, δήλωσε ο κ. José Firmo, Διευθύνων Σύμβουλος, Port of Açu, Βραζιλία. «Οι φιλοδοξίες μας πρέπει να είναι τόσο μεγάλες όσο οι προκλήσεις. Όταν ο κόσμος αλλάζει για όλους μας, δεν μπορούμε να παραμείνουμε να κάνουμε τα ίδια πράγματα που κάναμε παλιά. Αυτή είναι μια μεγάλη πρόκληση – αλλά και μια μεγάλη ευκαιρία», είπε, επισημαίνοντας τα υπεράκτια αιολικά έργα της Βραζιλίας με μεγάλες δυνατότητες για εξαγωγές ενέργειας.

Η Παγκόσμια Τράπεζα συμμετέχει ενεργά σε μελέτες και έργα για την ανάπτυξη έργων πράσινης ενέργειας, δήλωσε ο κ. Nicolas Peltier, Global Transport Director, World Bank. Αυτές περιλαμβάνουν την πράσινη αμμωνία και την πράσινη μεθανόλη, μεταξύ άλλων στο Μαρόκο, την Κολομβία και τη Βραζιλία. και υδρογόνο στη Ναμίμπια. Ο στόχος είναι να αξιοποιηθεί η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της ναυτιλίας ως ενισχυτής στις φιλοδοξίες των χωρών να γίνουν βασικοί προμηθευτές πράσινων καυσίμων. 

Η κα Nawal Yousif Alhanaee, Διευθύντρια του Τμήματος Μελλοντικής Ενέργειας, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, δήλωσε ότι η χώρα ήδη επικαιροποιεί την ενεργειακή στρατηγική της προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με έμφαση στο υδρογόνο, την υδροηλεκτρική ενέργεια και άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι τεχνολογίες είναι ήδη εκεί, δήλωσε ο Concepción Boo Arias Chief Advisor, Climate & Green Transition Public & Regulatory Affairs, Maersk. «Η πράσινη μεθανόλη είναι έτοιμη για χρήση αυτή τη στιγμή, αλλά η κύρια πρόκληση είναι να αυξηθεί η παραγωγή», είπε.

Η απαλλαγή από τον άνθρακα της ναυτιλίας θα είναι ο μοχλός για νέες θέσεις εργασίας στη ναυτιλία και τη ναυπηγική και τα καύσιμα, δήλωσε ο κ. Geoffrey Ross Pyatt, Βοηθός Υπουργός Εξωτερικών για τους Ενεργειακούς Πόρους, Ηνωμένες Πολιτείες.

Ο κ. Guy Platten, Γενικός Γραμματέας, ICS, επεσήμανε τη δράση 10 σημείων για την επίτευξη μιας δίκαιης μετάβασης για τους ναυτικούς, που ξεκίνησε από την task force Maritime Just Transition κατά τη διάρκεια της COP 27. Η ναυτιλία θα συμβάλει στην ενεργειακή μετάβαση, δήλωσε, και η ανάπτυξη υποδομών πρέπει να επιταχυνθεί, ώστε τα πλοία να μπορούν να λειτουργούν με ασφάλεια. Μια πρωτοβουλία θαλάσσιων κόμβων καθαρής ενέργειας έχει ξεκινήσει με τη Διεθνή Ένωση Λιμένων και Λιμένων (IAPH).

«Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη στιγμή για την ενεργειακή πολιτική», δήλωσε η κ. Rebeca Grynspan, Γενική Γραμματέας της UNCTAD. «Το μέλλον εξαρτάται από την επένδυση σε μη ορυκτά καύσιμα». Αυτή είναι μια μεγάλη ευκαιρία για τις αναπτυσσόμενες χώρες με ηλιακή, αιολική, θερμική, υδροηλεκτρική ενέργεια ή ενέργεια από βιομάζα. Θα χρειαστούν καινοτόμοι μηχανισμοί χρηματοδότησης, είπε. «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να κινηθούμε προς τα πίσω – χρειαζόμαστε προσπάθειες από όλους για να υποστηρίξουμε την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».

Όλοι οι ομιλητές τόνισαν την ανάγκη για συνεργασία για την επίτευξη της ναυτιλιακής μετάβασης. Ο Γενικός Γραμματέας Lim τόνισε το ευρύ φάσμα έργων και έναν μηχανισμό εταιρικής σχέσης γνώσης που συνδυάζει τη ναυτιλιακή τεχνογνωσία του ΙΜΟ και ένα ασυναγώνιστο παγκόσμιο δίκτυο, με εταίρους που παρέχουν εμπειρία, επενδύσεις και οικονομική τεχνογνωσία, άλλους πόρους και υποστήριξη σε είδος. 

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.