ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Αντιδράσεις πλοιοκτητών για το Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII)

14:39 - 09 Δεκ 2022 | Ναυτιλία
Αντιδράσεις πλοιοκτητών για το Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII)
Η Διεθνής Ένωση πλοιοκτητών ξηρού φορτίου (INTERCARGO) εντάχθηκε στους επικριτές του πλαισίου του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) εκφράζοντας την αντίθεσή της στη χρήση του ως σημείου αναφοράς για την απανθρακοποίηση.

Η INTERCARGO είπε ότι τα μέλη της εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι το CII δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη των επιθυμητών στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, καθώς δεν θα προσφέρει δίκαιες και διαφανείς μειώσεις εκπομπών.

Σύμφωνα με το σύστημα αξιολόγησης CII, το οποίο θα τεθεί σε ισχύ το 2023, τα πλοία αξιολογούνται βάσει του λόγου αποτελεσματικότητάς τους, που μετρά την απόσταση που διανύθηκε, την ταχύτητα καθώς και την ένταση χρήσης του σκάφους. Αυτό θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο εμπορίας ενός πλοίου, ο οποίος υπαγορεύεται σε μεγάλο βαθμό από τον ναυλωτή του.

Ως αποτέλεσμα, το σύστημα βαθμολόγησης δέχθηκε μαζικά πυρά, καθώς παράγοντες που είναι δεν είναι στο χέρι των πλοιοκτητών παίζουν σημαντικό ρόλο στην αξιολόγηση ενός σκάφους.

Τέτοιοι παράγοντες είναι οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η απόσταση ταξιδιού, οι χρόνοι αναμονής λιμένων, οι λιμενικές υποδομές και οι παραγγελίες ναυλωτών.

Σχολιάζοντας τις φιλοδοξίες του ΙΜΟ για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, η ένωση είπε ότι υποστηρίζει τη φιλοδοξία να επιτευχθεί καθαρή ναυτιλία μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Ωστόσο, για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η βιομηχανία χρειάζεται εναλλακτικά καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα.

«Η ευθύνη για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές δεν μπορεί να βαρύνει αποκλειστικά τον διαχειριστή του πλοίου στο τέλος της γραμμής – είναι μια πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπιστεί ολιστικά από ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία», επεσήμανε η INTERCARGO. «Είναι σημαντικό να συμπεριληφθούν κατάλληλες πολιτικές στην Αναθεώρηση της Στρατηγικής GHG του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα σε πράσινα καύσιμα καθώς και η απαραίτητη υποδομή για τη διασφάλιση της διαθεσιμότητας και του ανεφοδιασμού σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Δυστυχώς, αυτές οι πτυχές δεν συζητούνται και δεν αντιμετωπίζονται επαρκώς παρά τον κρίσιμο ρόλο τους».

Ένας συνδυασμός τεχνικών και οικονομικών μέτρων θα πρέπει να συνοδεύεται από κατάλληλες πολιτικές και δεσμεύσεις από τα κράτη μέλη, προκειμένου οι προμηθευτές καυσίμων να εξασφαλίσουν τα απαιτούμενα εναλλακτικά καύσιμα σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο σε επαρκείς ποσότητες. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) δέχεται αυξανόμενες πιέσεις να αυξήσει τους στόχους μείωσης των εκπομπών GHG, καθώς και εν μέσω ανησυχιών ότι οι τρέχοντες στόχοι είναι πολύ αδύναμοι για να επιταχύνουν τη μετάβαση του κλάδου σε ένα πιο πράσινο μέλλον και να μειώσουν τις συνολικές εκπομπές.

Όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην επικείμενη αναθεώρηση της στρατηγικής του ΙΜΟ για τα GHG που πρόκειται να εγκριθεί την άνοιξη του 2023. Ορισμένες βάσεις αναμένεται να τεθούν στη συνεχιζόμενη διασυνεδριακή ομάδα εργασίας GHG (ISWG-GHG 13) από τις 5 έως τις 9 Δεκεμβρίου και η 79η συνεδρίαση της Επιτροπής Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (MEPC) από 12-16 Δεκεμβρίου 2022.

Στο MEPC 79, η Επιτροπή αναμένεται να καταλήξει σε απόφαση σχετικά με τον παγκόσμιο στόχο GHG ως μέρος της αναθεωρημένης στρατηγικής. Ενώ πολλοί υποστηρίζουν τις απόλυτες μηδενικές εκπομπές έως το 2050, αρκετοί εξακολουθούν να το θεωρούν πρόωρο, επομένως μένει να δούμε τι συμπέρασμα θα εξαχθεί από τις συζητήσεις.

Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.