Ο Υπουργός τόνισε παράλληλα την ανάγκη για παγκόσμιες λύσεις, βιώσιμες, πρακτικές και αποτελεσματικές που μπορούν να εφαρμοστούν “στο πεδίο”, πάντα με ριζοσπαστισμό αλλά μέσα σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο και κυρίως με την ενίσχυση της διατομεακής συνεργασίας. «Μαζί με τους συναδέλφους μας στην ΕΕ, η Ελλάδα διαμορφώνει τις σχετικές προτάσεις της ΕΕ, συνδυάζοντας το Πρότυπο Καυσίμων Θερμοκηπίου (GFS) με έναν μηχανισμό τιμολόγησης των αερίων του θερμοκηπίου». Αναφέρθηκε δε και στη στρατηγική του ΙΜΟ που θέτει ως στόχο τις καθαρές μηδενικές εκπομπές στη διεθνή ναυτιλία ως το 2050.
Μιλώντας στη συνέχεια για την απαιτούμενη χρηματοδότηση της ενεργειακής μετάβασης – από πράσινα λιμάνια και “coldironing” έως την παραγωγή και χρήση πράσινων ναυτιλιακών καυσίμων – ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε ότι είναι αναγκαίες οι συνέργειες μεταξύ του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Όπως ανέφερε, «στην Ελλάδα, εφαρμόζουμε ήδη ένα σχήμα ΣΔΙΤ για την ανανέωση του δημόσιου στόλου επιβατηγών πλοίων, το οποίο θα παρέχει στους επενδυτές ισχυρή προβλεψιμότητα ταμειακών ροών, καθιστώντας έτσι την πράσινη επένδυση πιο οικονομικά βιώσιμη».
Κλείνοντας διαβεβαίωσε ότι το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής– εκπροσωπώντας τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως – και ο ίδιος προσωπικά ως Υπουργός, θα εργαστούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να υποστηρίξουν τον ναυτιλιακό τομέα να εξελιχθεί και να προοδεύσει περαιτέρω, εντός του IMO και της Ευρωπαϊκής Ένωσης με πρωτεύοντα στόχο την ανάπτυξη μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων ρεαλιστικών μέτρων που θα οδηγήσουν σε “ναυτιλία ουδέτερη” ως προς τον άνθρακα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr