Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Σύμφωνα με τη ναυτιλιακή συμβουλευτική Alphaliner, το περασμένο έτος ο παγκόσμιος στόλος εμπορευματοκιβωτίων σημείωσε αύξηση 10,6% προσθέτοντας σχεδόν 3 εκατομμύρια TEU επιπλέον.
Αυτή η ενίσχυση της μεταφορικής ικανότητας δεν οδήγησε τελικά σε υπερπροσφορά διαθέσιμης χωρητικότητας καθώς η εκτροπή των θαλάσσιων οδών Ασίας-Ευρώπης γύρω από το ακρωτήριο της Καλή Ελπίδας που επέβαλαν οι τρομοκρατικές επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα, απορρόφησε ένα σημαντικό μέρος αυτής της νέας χωρητικότητας.
Σύμφωνα με την ανάλυση της Alphaliner η εμπορική διαδρομή Ασίας-Ευρώπης ενσωμάτωσε 1,76 εκατομμύρια TEU της νέας χωρητικότητας του στόλου, αντιπροσωπεύοντας το 59% της συνολικής αύξησης του στόλου του έτους.
Οι εκτεταμένοι χρόνοι ταξιδιού που απαιτούνται για το ταξίδι γύρω από το ακρωτήριο διατήρησαν χαμηλά τα επίπεδα αδρανών πλοίων. Μέχρι το τέλος του 2024, μόνο το 0,6% του παγκόσμιου στόλου εμπορευματοκιβωτίων καταγράφηκε ως ανενεργό.
Παρόλο που η χωρητικότητα του στόλου στη γραμμή Ασίας-Ευρώπης αυξήθηκε κατά 31% κατά τη διάρκεια του έτους, η πραγματική χωρητικότητα που προσφέρεται εβδομαδιαίως σε αυτό το δρομολόγιο αυξήθηκε μόνο κατά 8,8% από τον Δεκέμβριο του 2023 έως τον Δεκέμβριο του 2024.
Αυτή η απόκλιση υπογραμμίζει τη σημαντική απορρόφηση της πρόσθετης χωρητικότητας λόγω της μεγαλύτερης διαδρομής γύρω από το ακρωτήριο.
Αυτή η ισορροπία αψήφησε τις αρχικές προβλέψεις που προέβλεπαν σοβαρή υπερπροσφορά στην αγορά, απεικονίζοντας την πολύπλοκη αλληλεπίδραση μεταξύ γεωπολιτικών γεγονότων και παγκόσμιας ναυτιλιακής δυναμικής.