Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Η έλλειψη αυτή, επισημαίνει η μελέτη της Ε.Ε. οφείλεται στα μεγάλα χρονοδιαγράμματα παραγωγής του κλάδου και στην απουσία υψηλής έντασης κεφαλαίου, δύο παράμετροι που δημιουργούν σημαντικές πιέσεις ρευστότητας στα ναυπηγεία.
Επιπλέον, όπως αναφέρει η μελέτη, η έλλειψη επιλογών χρηματοδότησης και εγγυήσεων για κατασκευαστικές περιόδους αποτελεί σημαντική πρόκληση για την ανάπτυξη των ναυπηγικών δραστηριοτήτων της ΕΕ, ιδίως υπό το πρίσμα του έντονου ανταγωνισμού από την Ασία που προκαλείται από ισχυρά κρατικά υποστηριζόμενα χρηματοδοτικά προγράμματα και επιδοτήσεις.
Για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος, η μελέτη συνιστά την παροχή οικονομικών εγγυήσεων σε εταιρείες που αναλαμβάνουν μεγάλης κλίμακας έργα απαλλαγής από τον άνθρακα στη ναυπηγική βιομηχανία.
Η στήριξη θα κατευθύνεται προς τη ναυπήγηση πλοίων που ενσωματώνουν ειδικές τεχνολογίες αερίων του θερμοκηπίου/εξοικονόμησης ενέργειας και/ή χρησιμοποιούν ανανεώσιμα καύσιμα άνθρακα.
Οι εγγυήσεις θα χρησιμεύσουν ως μορφή διασφάλισης για τους δανειστές και τους επενδυτές, μετριάζοντας τους χρηματοοικονομικούς κινδύνους που συνδέονται με τις κατασκευαστικές περιόδους και ενθαρρύνοντας τις επενδύσεις σε πρωτοβουλίες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και νέες επενδύσεις.
Οι όροι και οι προϋποθέσεις των εγγυήσεων θα ορίζουν ότι οι ναυπηγικές δραστηριότητες πρέπει να διεξάγονται στα ναυπηγεία της ΕΕ για να είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση, διασφαλίζοντας την ευθυγράμμιση με τους στόχους της ΕΕ, στηρίζοντας ταυτόχρονα την ευρωπαϊκή βιομηχανία.
Η μελέτη εξάλλου συνιστά να δοθεί προτεραιότητα σε βασικούς τομείς θαλάσσιας ανάπτυξης της ΕΕ, όπως η υπεράκτια αιολική ενέργεια, στοχεύοντας έτσι στη ναυπηγική βιομηχανία πλοίων μεταφοράς πληρώματος (CTV) και σκαφών υποστήριξης ανοικτής θάλασσας (OSV).
Γιώργος Σκορδίλης
Ολόκληρη η μελέτη στα συνημμένα στο τέλος του κειμένου