Περίπου το 56% της συνολικής χωρητικότητας που παραδόθηκε παγκοσμίως προήλθε από την Κίνα πέρυσι.
Εν μέσω μιας παγκόσμιας έκρηξης, η Κίνα κατέχει τώρα περίπου το 63% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών και τα ναυπηγεία της συγκέντρωσαν το εκπληκτικό 74% των νέων παραγγελιών κατά τη διάρκεια του έτους.
Η Κίνα ηγείται επίσης και στην πλοιοκτησία καθώς ελέγχει το 19% του παγκόσμιου στόλου, διευρύνοντας διαρκώς τον αριθμό των πλοίων της.
Αυτό δεν έχει περάσει απαρατήρητο στην Ουάσιγκτον και η συνειδητοποίηση του στρατηγικού κινδύνου ενός ελεγχόμενου από την Κίνα συστήματος θαλάσσιων μεταφορών έχει αυξηθεί στο Κογκρέσο και στον Λευκό Οίκο.
Χθες Πέμπτη, τέσσερις ημέρες πριν από την ορκωμοσία του Ντόναλντ Τραμπ, η κυβέρνηση Μπάιντεν ανακοίνωσε επίσημα ότι η κινεζική κυριαρχία στη ναυτιλιακή βιομηχανία «είναι παράλογη και επιβαρύνει ή περιορίζει το εμπόριο των ΗΠΑ», αφήνοντας την υποκείμενη σε δράση βάσει του άρθρου 301 του νόμου περί εμπορίου. Η ανακοίνωση ήταν αναμενόμενη και παρέχει στον Tραμπ τη δυνατότητα να διαπραγματευτεί με το Πεκίνο μόλις εισέλθει στον Λευκό Οίκο.
«Σήμερα, οι ΗΠΑ κατατάσσονται στην 19η θέση στον κόσμο στην εμπορική ναυπηγική βιομηχανία και κατασκευάζουμε λιγότερα από πέντε πλοία κάθε χρόνο, ενώ η ΛΔΚ κατασκευάζει περισσότερα από 1.700 πλοία», δήλωσε η Πρέσβειρα εμπορίου των ΗΠΑ Katherine Tai.
«Η στοχευμένη κυριαρχία του Πεκίνου σε αυτούς τους τομείς υπονομεύει τον θεμιτό, προσανατολισμένο στην αγορά ανταγωνισμό, αυξάνει τους κινδύνους οικονομικής ασφάλειας και αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο για την αναζωογόνηση των βιομηχανιών των ΗΠΑ», συμπλήρωσε.