Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Παράλληλα, όπως αναφέρει σε συνέντευξή του στο Reporter.gr o Κίμων Μαδεμλής Διευθυντής Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας, “ο Όμιλος έχει αναπτύξει μια σειρά συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας, γνωστά ως Energy Saving Devices (ESD) που περιλαμβάνουν ένα πλήρως τροποποιήσιμο «καπάκι» της προπέλας (propeller cap) για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων των πλοίων, μαζί με πτερύγια (hull fins) που μπαίνουν στην γάστρα του πλοίου και έναν δακτύλιο (duct) γύρω από την προπέλα ώστε να ενισχύεται η υδροδυναμική, ένα πρωτοποριακό σύστημα Alternative Maritime Power (AMP) ή Cold Ironing, για τη σύνδεση των πλοίων με «πράσινο» ηλεκτρικό ρεύμα στους λιμένες και δύο τεχνολογίες Carbon Capture & Storage (CCS) για την δέσμευση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία.”
Σε σχέση με τη στρατηγική ανάπτυξη, όπως αναφέρει ο Διευθυντής Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας του Ομίλου ERMA FIRST, που έχει παρουσία σε πάνω από 50 χώρες ανά τον κόσμο είτε με ιδιόκτητα γραφεία είτε με το δίκτυο αποκλειστικών αντιπροσώπων, στόχος “είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω την διεθνή μας παρουσία ως ο κορυφαίος πάροχος ολοκληρωμένων βιώσιμων λύσεων στη ναυτιλία, με ιδιαίτερη έμφαση στην απανθρακοποίηση, μέσω της συνεχούς ανάπτυξης της προσφοράς μας με προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις των πελατών μας και φυσικά παραμένοντας πιστοί στην δέσμευσή μας και στις ρίζες μας για διαρκή και απαράμιλλη υποστήριξη στα συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (BWTS)” σημειώνει ο κ. Μαδεμλής.
Να σημειωθεί ότι το 2024 ο τζίρος σε επίπεδο Ομίλου έκλεισε άνω των 100 εκ. Ευρώ.
Η συνέντευξη
· Μπορείτε να μας περιγράψετε την πορεία της ERMA FIRST από την ίδρυσή της το 2009 έως σήμερα;
Η ERMA FIRST ιδρύθηκε το 2009 και έχει τις ρίζες της στην Τεχνική Προστασίας Περιβάλλοντος - ΤΠΠ (Environmental Protection Engineering - EPE), μια από τις πρώτες περιβαλλοντικές εταιρείες που ιδρύθηκαν όντας σε συνεχή λειτουργεία από το 1977. Η ERMA FIRST ιδρύθηκε με σκοπό την κατασκευή πρωτοποριακών συστημάτων διαχείρισης του θαλάσσιου έρματος (ballast water treatment systems) που θα κάλυπταν της ανάγκες της ναυτιλίας.
Για να φτάσουμε στο σήμερα, η ERMA FIRST κινήθηκε στρατηγικά με οργανική ανάπτυξη διευρύνοντας σημαντικά την προϊοντική της γκάμα αλλά και με σημαντικές εξαγορές ώστε να μπορέσει να δημιουργήσει ένα πολύ ανταγωνιστικό χαρτοφυλάκιο.
Οι εξαγορές ξεκίνησαν με την Metis το 2019, μια Ελληνική εταιρεία τεχνολογίας παρέχοντας καινοτόμες λύσεις στη ναυτιλία μέσω data acquisition-monitoring-
Πλέον, κατέχοντας κορυφαία θέση παγκοσμίως ως κατασκευαστής συστημάτων επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος, ο Όμιλος ERMA FIRST έχει αναπτύξει ένα πρωτοποριακό χαρτοφυλάκιο βιώσιμων λύσεων προστασίας του περιβάλλοντος που περιλαμβάνει τεχνολογίες που βοηθούν τις ναυτιλιακές εταιρείες να μειώσουν τις εκπομπές των αέριων ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία.
Ο Όμιλος έχει αναπτύξει μια σειρά συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας, γνωστά ως Energy Saving Devices (ESD) που περιλαμβάνουν ένα πλήρως τροποποιήσιμο «καπάκι» της προπέλας (propeller cap) για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων των πλοίων, μαζί με πτερύγια (hull fins) που μπαίνουν στην γάστρα του πλοίου και έναν δακτύλιο (duct) γύρω από την προπέλα ώστε να ενισχύεται η υδροδυναμική, ένα πρωτοποριακό σύστημα Alternative Maritime Power (AMP) ή Cold Ironing, για τη σύνδεση των πλοίων με «πράσινο» ηλεκτρικό ρεύμα στους λιμένες και δύο τεχνολογίες Carbon Capture & Storage (CCS) για την δέσμευση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τα πλοία.
Ο Όμιλος ERMA FIRST είναι πλήρως πιστοποιημένος από τον IMO, τον USCG, την Κίνα, την Ν. Κορέα και από πλήθος άλλων αναγνωρισμένων κρατών στην ναυτιλία και σε συνδυασμό ευελιξίας στην εγκατάσταση και του υψηλά ανταγωνιστικού OPEX έχει καθιερώσει τον Όμιλο ως έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές BWTS παγκοσμίως, με τα συστήματα μας να είναι εγκατεστημένα σε πάνω από 3.800 πλοία μέχρι το τέλος του 2024.
· Ποια είναι η στρατηγική πίσω από τις πρόσφατες εξαγορές, όπως αυτή της Ecochlor; Πώς συμβάλλουν στην ανάπτυξη της εταιρείας;
Η απόλυτος και αδιαπραγμάτευτος στόχος μας είναι να προσφέρουμε απόλυτη και μακροπρόθεσμη συνεργασία και άψογη υποστήριξη σε όλους τους πελάτες μας. Ο πελατοκεντρικός μας χαρακτήρας είναι ο ακρογωνιαίος μας λίθος και το βασικό ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Ο Όμιλος ERMA FIRST διατηρεί τη δέσμευσή του για την παροχή συστημάτων επεξεργασίας θαλάσσιου έρματος (BWTS), όταν οι περισσότεροι ανταγωνιστές εγκαταλείπουν την αγορά.
Η δέσμευση για συνεργασία με τις ναυτιλιακές εταιρείες χαρακτηρίζει τον Όμιλο ERMA FIRST για τα ESD και τις εκπομπές των αέριων ρύπων. Γνωρίζουμε ότι τα εναλλακτικά καύσιμα θα είναι η οριστική λύση για τη ναυτιλία ως προς την απανθρακοποίηση, αλλά για τα επόμενα 15 έως 20 χρόνια η πλειοψηφία των πλοίων θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί ορυκτά καύσιμα ενώ θα αντιμετωπίζει αυξανόμενες προκλήσεις για τη μείωση των εκπομπών από κανονισμούς όπως το CII, το EEXI και το EU ETS.
Οι στόχοι απανθρακοποίησης για το 2030, το 2040 και τελικά το 2050 είναι εφικτοί, εάν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ενεργήσουν έγκαιρα . Πιστεύουμε ότι υπάρχει χώρος για νέες τεχνολογίες που μπορούν να παρέχουν βελτιώσεις στη λειτουργία και που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων και τις εκπομπές από τα πλοία.
Συνεπώς, οι στόχος πίσω από τις εξαγορές μας είναι να είμαστε ο αρωγός για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρέχοντας μια ευρεία γκάμα βιώσιμων λύσεων με γνώμονα το μέλλον και καλύπτοντας κάθε τωρινή αλλά και μελλοντική ανάγκη του κάθε πλοίου.
· Πώς συμβάλλουν τα προϊόντα σας στη μείωση των εκπομπών ρύπων και στην προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος;
Οι προσπάθειες του Ομίλου ERMA FIRST να παρέχει στους πελάτες της καινοτόμες αλλά και πρακτικές λύσεις που επιτυγχάνουν τους προσεχείς στόχους απανθρακοποίησης των πλοίων επεκτείνονται από το λιμάνι έως και τη θάλασσα.
Έχουμε τρεις βασικές κατηγορίες που συμβάλλουν δραστικά και καθοριστικά στην μείωση των ρύπων.
Η πρώτη κατηγορία είναι τα Energy Saving Devices, τα οποία τα ονομάζουμε FLEX Series, όπου περιλαμβάνουν το FLEXCAP, ένα πλήρως τροποποιήσιμο «καπάκι» της προπέλας (propeller cap) για τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων των πλοίων, τα FLEXFINS, πτερύγια (hull fins) που μπαίνουν στην γάστρα του πλοίου και το FLEXRING, ένας δακτύλιος (duct) που τοποθετείται γύρω από την προπέλα ώστε να ενισχύεται η υδροδυναμική της προπέλας. Το άμεσο αποτέλεσμα με χρήση των FLEX Series είναι η μείωση της χρήσης καυσίμων και των εκπομπών ρύπων έως και 16%.
H δεύτερη κατηγορία είναι συστήματα όπου η ενέργεια που καταναλώνουν τα πλοία στα λιμάνια να προέρχεται από ενεργειακή πηγή στην ακτή (να λαμβάνεται από εγκαταστάσεις στη ξηρά), γνωστό και ως Alternative Maritime Power (AMP) ή Cold Ironing. Οι περιορισμοί εκπομπών ρύπων στους λιμένες αυξάνονται με ταχύτατους ρυθμούς, με συγκεκριμένους λιμένες στην Καλιφόρνια να απαιτούν ήδη το 80% της ενέργειας που καταναλώνουν τα φορτηγά πλοία, reefers και κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια να προέρχεται με την παραπάνω μέθοδο. Οι κανόνες επεκτείνονται για να συμπεριλάβουν πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων και δεξαμενόπλοια από το 2025 και το 2027, αντίστοιχα.
Στην Ευρώπη, το νομοθετικό πλαίσιο "Fit for 55" περιλαμβάνει προτάσεις για τους λιμένες να έχουν υποδομές για Cold Ironing έως την 1η Ιανουαρίου 2030 για επιβατικά και φορτηγά πλοία άνω των 5,000 τόνων. Η Κίνα απαιτεί ήδη από τα ποντοπόρα πλοία να χρησιμοποιούν συστήματα Alternative Maritime Power (AMP), εάν έχουν τη δυνατότητα να το πράξουν.
Το ERMA FIRST BLUE CONNECT είναι ένα σύστημα AMP που επιτρέπει στα πλοία να συνδέονται με το ηλεκτρικό δίκτυο ενός λιμανιού για να επιτελούν τις βασικές τους λειτουργίες. Πληρώντας όλα τα πρόσφατα διεθνή πρότυπα, η πρόταση του Ομίλου ERMA FIRST επιτρέπει σε ένα πλοίο να απενεργοποιήσει τις πετρελαιογεννήτριες του για να μειώσει τόσο τις εκπομπές των αέριων ρύπων όσο και τον θόρυβο κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο λιμάνι.
Το BLUE CONNECT έχει λάβει Approval in Principle (AiP) από τον κορυφαία και καταξιωμένη κλάση, Bureau Veritas (BV), και αναγνωρίζεται επίσημα ως συσκευή εξοικονόμησης ενέργειας (Energy Saving Device ή ESD) από τον DNV. Η πρώτη εγκατάσταση του BLUE CONNECT θα γίνει στα τέλη του έτους, ενώ ο Όμιλος ERMA FIRST έχει λάβει παραγγελίες για ακόμη έξι συστήματα που θα παραδοθούν στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Τέλος, η τρίτη και πλέον σημαντική κατηγορία είναι στη θάλασσα, όπου ο Όμιλος ERMA FIRST εστιάζει στην δέσμευση και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα ή αλλιώς Carbon Capture & Storage (CCS), ως μέθοδο μείωσης των εκπομπών ρύπων των πλοίων, με δύο τεχνολογίες του ίδιου συστήματος ώστε να καλύπτουμε πλοία ανοιχτής θάλασσας αλλά και πλοία κοντινών αποστάσεων, το ERMA FIRST CARBON FIT. Το συγκεκριμένο σύστημα έχει εξασφαλίσει Approval in Principle (AiP) από τον Lloyd’s Register και τον DNV. Ο Όμιλος ERMA FIRST έχει ήδη κάνει την πρώτη εγκατάσταση CARBON FIT συστημάτων, και πιο συγκεκριμένα σε 4 νεόδμητα LCO2 πλοία χωρητικότητας 22.000m3 από την Capital Gas με παράδοση το 2026 από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo. Υπό κανονικές συνθήκες λειτουργίας, τα συστήματα CCS αναμένεται να μειώσουν τις εκπομπές κατά 15% έως 30%.
· Ποια είναι τα σχέδια της ERMA FIRST για περαιτέρω διεθνή επέκταση και ενίσχυση της παρουσίας της στις παγκόσμιες αγορές;
Καθώς η προσφορά προϊόντων του Ομίλου ERMA FIRST έχει διευρυνθεί, έτσι και η παγκόσμια επιρροή του. Πλέον, ο Όμιλος ERMA FIRST είναι ένας παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα του, με την ανάπτυξή του να διευκολύνεται από ένα εκτεταμένο δίκτυο αντιπροσώπων που παρέχουν λύσεις, ανταλλακτικά και υπηρεσίες σε πελάτες σε όλο τον κόσμο.
Μέσω της διεύρυνσης και των εξαγορών, έχουμε παρουσία σε πάνω από 50 χώρες ανά τον κόσμο είτε με ιδιόκτητα γραφεία είτε με το δίκτυο αποκλειστικών αντιπροσώπων.
Τα σχέδια του Ομίλου είναι να ενισχύσουμε περαιτέρω την διεθνή μας παρουσία ως ο κορυφαίος πάροχος ολοκληρωμένων βιώσιμων λύσεων στη ναυτιλία, μέσω της συνεχούς ανάπτυξης της προσφοράς μας με προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις των πελατών μας και φυσικά παραμένοντας πιστοί στην δέσμευσή μας και στις ρίζες μας για διαρκή και απαράμιλλη υποστήριξη στα συστήματα διαχείρισης θαλάσσιου έρματος (BWTS).
· Ποιες είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η εταιρεία στον κλάδο και ποιοι είναι οι μελλοντικοί της στόχοι;
Οι βασικές προκλήσεις του κλάδου, πέραν των γνωστών γεωπολιτικών προκλήσεων, έχουν να κάνουν με τους κανονισμούς και το regulatory framework, αλλά και τις προσπάθειες για την εφαρμογή των νέων κανονισμών του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το Net Zero 2050.
Οι στόχοι απανθρακοποίησης για το 2030, το 2040 και τελικά το 2050 είναι εφικτοί, εάν όλοι οι ενδιαφερόμενοι ενεργήσουν έγκαιρα. Για παράδειγμα, διαπιστώνουμε μια σχετικά αργή πρόοδο στην δημιουργία υποδομών στα λιμάνια για τη σύνδεση των πλοίων στο ηλεκτρικό δίκτυο ενέργειας από την ακτή και τη μεταφορά και αποθήκευση δεσμευμένου υγρού διοξειδίου του άνθρακα.
Αυτός ο νέος απώτερος και μακρόπνοος στόχος της ναυτιλίας, έχει δημιουργήσει ένα κύμα ανάπτυξης τεχνολογιών και αλλαγής της λειτουργίας του πλοίου που όχι μόνο θα αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο από την καύση ορυκτών σε φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα, αλλά θα δημιουργήσει μια πιο αποδοτική, λιγότερη ενεργοβόρα και τελικά βιώσιμη ναυτιλία.
Η εφαρμογή τεχνολογιών που αυξάνουν την απόδοση της προπέλας του πλοίου, η χρήση υφαλοχρωμάτων με μειωμένη τριβή, η χρήση τεχνολογιών μίγματος φυσαλίδων αέρα/νερού στο κύτος του πλοίου με σκοπό την μείωση των τριβών, η ηλεκτροδότηση του πλοίου κατά την παραμονή του στο λιμάνι με πράσινη ενέργεια και η χρήση σταθερών πανιών που είναι πλέον διαθέσιμες, οδηγούν σε ένα πιο αποδοτικό και βιώσιμο πλοίο. Αυτές οι τεχνολογίες σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση στην λειτουργία του είναι μια νέα πραγματικότητα της ναυτιλίας του σήμερα και τουλάχιστον αυτής μέχρι το 2050.
Αξίζει επίσης να αναφερθεί και η ολιστική λύση, αυτής της δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα επάνω στο πλοίο. Κι αυτή, όπως και οι άλλες τεχνολογίες που αναφέρθηκαν, είναι διαθέσιμη και θα την δούμε να εφαρμόζεται από το 2025 και έπειτα σε νεότευκτα αλλά και νεαρής ηλικίας πλοία. Ακόμη και αυτή η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί ευκολότερα σε ένα πλοίο σε συνδυασμό με μία ή και περισσότερες από της προαναφερθείσες.
Κλείνοντας με θετική νότα προς το μέλλον, βλέπουμε ότι η ναυτιλία, καθώς και η περιβαλλοντική βιομηχανία που την υπηρετεί, είναι όχι μόνο έτοιμη αλλά και σε κάποιες περιπτώσεις πιο μπροστά από την νομοθεσία και τους κανονισμούς στην μάχη για την προστασία του περιβάλλοντος.