Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η διέλευση του Ελληνικού δεξαμενόπλοιου «Sounion» από τη Διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο, μετά από μια περίπλοκη επιχείρηση διάσωσης στη Ερυθρά Θάλασσα, όπου είχε δεχτεί επίθεση από Χούθι αντάρτες πέρυσι.
Το πλοίο, που μετέφερε περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού πετρελαίου, υπέστη καταστρεπτική επίθεση στις 21 Αυγούστου 2024, όταν αντιπλοϊκοί πύραυλοι που εκτοξεύθηκαν από τους Χούθι, απενεργοποίησαν τα κρίσιμα συστήματα ελέγχου του.
Ευτυχώς, μια γαλλική φρεγάτα κατάφερε να εκκενώσει με ασφάλεια τα 29 μέλη του πληρώματος. Δύο ημέρες αργότερα, η κατάσταση χειροτέρεψε, καθώς οι δυνάμεις των Χούθι κατέλαβαν το πλοίο, τοποθετώντας εκρηκτικά στις κύριες γέφυρες και καταστρώματα, προκαλώντας περισσότερες από δώδεκα πυρκαγιές και υπονομεύοντας τη δομική ακεραιότητα του πετρελαιοφόρου.
Η Πολύπλοκη Επιχείρηση Αποτρέπει Μεγάλη Περιβαλλοντική Καταστροφή στη Ερυθρά Θάλασσα Με το πλοίο να καίγεται, το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ προειδοποίησε για πιθανό διαρροή πετρελαίου «τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την καταστροφή του Exxon Valdez», κάτι που πυροδότησε μια μαζική διεθνή αντίδραση.
Η τοποθεσία του Sounion, που βρισκόταν εντός της εμβέλειας των Χούθι, έκανε την επιχείρηση διάσωσης μια μοναδική πρόκληση. Ομάδες εξουδετέρωσης εκρηκτικών συσκευών έπρεπε να απομακρύνουν μη εκραγέντα αντικείμενα πριν ξεκινήσει η διάσωση. Ειδικοί από όλο τον κόσμο κινητοποιήθηκαν, με εξοπλισμό κατάσβεσης και ρυμούλκησης να μεταφέρονται μέσω διπλωματικών αδειών κατεπείγοντος. Η κλίμακα της επιχείρησης απαιτούσε προηγμένα ρυμουλκά από την Ελλάδα και έναν στόλο υποστηρικτικών πλοίων, καθώς και στενή προστασία από ναυτικές δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μέσα στα μέσα Σεπτεμβρίου, ο στόλος διάσωσης, υποστηριζόμενος από τρία ναυτικά πλοία της EUNAVFOR και αεροπορική κάλυψη, κατάφερε να ρυμουλκήσει το Sounion σε ασφαλή τοποθεσία 150 μίλια βόρεια, όπου συνεχίστηκαν οι επιχειρήσεις κατάσβεσης.
Την 14η Σεπτεμβρίου 2024, το MT Sounion ρυμουλκούνταν και στις 29 Σεπτεμβρίου, οι πυρκαγιές είχαν σβηστεί, τα δεξαμενόπλοια επισκευάστηκαν και το πλοίο σταθεροποιήθηκε. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, το πλοίο ρυμουλκήθηκε στο Σουέζ, όπου το φορτίο του αποφορτώθηκε με ασφάλεια.
Συνολικά, η επιχείρηση συγκέντρωσε πάνω από 200 ειδικούς και πολλούς οργανισμούς, όπως οι Megatugs Salvage & Towage, Diaplous, Offmain, Fire Aid, Pro Liquid και Ambipar Response, ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διέλευση του από τη Διώρυγα του Σουέζ στην Αίγυπτο, μετά από μια περίπλοκη επιχείρηση διάσωσης στη Ερυθρά Θάλασσα, όπου είχε δεχτεί επίθεση από Χούθι αντάρτες πέρυσι.
Το πλοίο, που μετέφερε περίπου 1 εκατομμύριο βαρέλια αργού πετρελαίου, υπέστη καταστρεπτική επίθεση στις 21 Αυγούστου 2024, όταν αντιπλοϊκοί πύραυλοι που εκτοξεύθηκαν από τους Χούθι, απενεργοποίησαν τα κρίσιμα συστήματα ελέγχου του. Ευτυχώς, μια γαλλική φρεγάτα κατάφερε να εκκενώσει με ασφάλεια τα 29 μέλη του πληρώματος. Δύο ημέρες αργότερα, η κατάσταση χειροτέρεψε, καθώς οι δυνάμεις των Χούθι κατέλαβαν το πλοίο, τοποθετώντας εκρηκτικά στις κύριες γέφυρες και καταστρώματα, προκαλώντας περισσότερες από δώδεκα πυρκαγιές και υπονομεύοντας τη δομική ακεραιότητα του πετρελαιοφόρου. Η Πολύπλοκη Επιχείρηση Αποτρέπει Μεγάλη Περιβαλλοντική Καταστροφή στη Ερυθρά Θάλασσα Με το πλοίο να καίγεται, το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ προειδοποίησε για πιθανό διαρροή πετρελαίου «τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την καταστροφή του Exxon Valdez», κάτι που πυροδότησε μια μαζική διεθνή αντίδραση. Η τοποθεσία του Sounion, που βρισκόταν εντός της εμβέλειας των Χούθι, έκανε την επιχείρηση διάσωσης μια μοναδική πρόκληση. Ομάδες εξουδετέρωσης εκρηκτικών συσκευών έπρεπε να απομακρύνουν μη εκραγέντα αντικείμενα πριν ξεκινήσει η διάσωση.
Ειδικοί από όλο τον κόσμο κινητοποιήθηκαν, με εξοπλισμό κατάσβεσης και ρυμούλκησης να μεταφέρονται μέσω διπλωματικών αδειών κατεπείγοντος. Η κλίμακα της επιχείρησης απαιτούσε προηγμένα ρυμουλκά από την Ελλάδα και έναν στόλο υποστηρικτικών πλοίων, καθώς και στενή προστασία από ναυτικές δυνάμεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Μέσα στα μέσα Σεπτεμβρίου, ο στόλος διάσωσης, υποστηριζόμενος από τρία ναυτικά πλοία της EUNAVFOR και αεροπορική κάλυψη, κατάφερε να ρυμουλκήσει το Sounion σε ασφαλή τοποθεσία 150 μίλια βόρεια, όπου συνεχίστηκαν οι επιχειρήσεις κατάσβεσης. Την 14η Σεπτεμβρίου 2024, το MT Sounion ρυμουλκούνταν και στις 29 Σεπτεμβρίου, οι πυρκαγιές είχαν σβηστεί, τα δεξαμενόπλοια επισκευάστηκαν και το πλοίο σταθεροποιήθηκε. Μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, το πλοίο ρυμουλκήθηκε στο Σουέζ, όπου το φορτίο του αποφορτώθηκε με ασφάλεια. Συνολικά, η επιχείρηση συγκέντρωσε πάνω από 200 ειδικούς και πολλούς οργανισμούς, όπως οι Megatugs Salvage & Towage, Diaplous, Offmain, Fire Aid, Pro Liquid και Ambipar Response.
Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr