• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%

Θεόδωρος Αγγελόπουλος: Πούλησε τον στόλο φορτηγών

20:26 - 15 Μαϊ 2006 | Ναυτιλία
Συνεχίζονται τα mega deal στον εφοπλιστικό χώρο καθώς οι ελληνικών συμφερόντων εισηγμένες στη Wall, συνέχιζουν να προβαίνουν σε σημαντικές συμφωνίες. Μετά την αγορά του στόλου της Navios από την International Shipping Corporation της οικογενείας Φράγκου, την αγορά των εννέα δεξαμενοπλοίων της Western Petroleum από την TEN ( Tsakos Energy Navigation), και την πώληση με επαναναύλωση 13 δεξαμενοπλοίων από την Top Tanker, συμφερόντων οικογενείας Πιστιόλη, σειρά είχε η Quintana Maritime συμφερόντων Σταμάτη Mολάρη, να αγοράσει 17 φορτηγά πλοία από την Metrostar του κ. Θόδωρου Αγγελόπουλου έναντι 735 εκ. δολαρίων.
Ειδικότερα η Metrostar προχώρησε στην πώληση 17 φορτηγών πλοίων, τύπου panamax τα 3 και kamsarmax τα 14. Το συνολικό τίμημα της εξαγοράς των πλοίων ανέρχεται σε 735 εκατ. δολ. και με βάση τη συμφωνία, σήμερα, 15 Μαίου, θα έχει κατατεθεί το 10%, δηλαδή τα 73,5 εκατ. ευρώ ενώ για το υπόλοιπο ποσόν η Quintana θα λάβει από το υποκατάστημα της Fortis bank στην Ελλάδα δάνειο, διάρκειας 8 ετών. Από το σύνολο των πλοίων, τα 3 panamax και τα 14 kamsarmax, έχουν κατασκευασθεί μεταξύ του 2005 και 2006, ενώ από τα τελευταία τα 9 βρίσκονται υπό κατασκευή σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας. Τα 16 από τα 17 πλοία έχουν ναυλωθεί μέχρι το 2010 από την εταιρεία Bunge, που εδρεύει στην Ελβετία, ενώ το 17ο θα ναυλωθεί με άλλο συμβόλαιο. Με την αγορά αυτή ο στόλος της Quintana, συμφερόντων του έλληνα επιχειρηματία, Σταμάτη Μολάρη, ανέρχεται σε 27 φορτηγά πλοία συνολικού τονάζ 2,3 εκ. τόνων, ενώ δημιουργείται ένας από τους νεώτερους παγκοσμίως στόλους με μέσο όρο ηλικίας τα τέσσερα έτη. Σύμφωνα με πληροφορίες, η Quintana εκτός από το δανεισμό θα προχωρήσει και σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου προκειμένου να χρηματοδοτήσει την αγορά αυτή. Το θέμα χειρίζεται η Fortis Bank, η οποία κανόνισε και το δάνειο. Στην προσπάθεια συμμετέχει και η επενδυτική τράπεζα Dahlman Rose. Τη συμφωνία έκλεισε ο ναυλομεσιτικός Οίκος Clarskons. Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία μόλις πέρσι εισήλθε στον Nasdaq ενώ η σημερινή της χρηματιστηριακή αξία υπολογίζεται στα 200 εκ. δολάρια. Αξίζει ακόμη να σημειωθεί πως δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Αγγελόπουλος πουλά μέρος του στόλου του. To 2003 είχε πωλήσει στην επίσης εισηγμένη Genmar 19 δεξαμενόπλοια τύπου aframax έναντι 525 εκ. δολαρίων και δύο Suezmax στην ελληνική Ceres, συμφερόντων Πέτρου Λιβανού, έναντι 102 εκ. δολαρίων. Πέρσι τον Μάιο πούλησε τέσσερα VLCC στη βελγική Euronav έναντι 477 εκ. δολαρίων. Μετά την σημερινή πώληση η Metrostar μένει με δύο σύγχρονα VLCC εν ενεργεία και δύο υπό ναυπήγηση στην Daewoo τα οποία θα της παραδοθούν το 2007.
Penna Reporter Mamamia CityWoman