• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
Image on Reporter.gr
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Ναυτιλια Ναυλαγορα Εφοπλιστες

Ναυτιλία

 

Στα  549,000 Teus διαμορφώθηκε η ανενεργή χωρητικότητα των Containers στα τέλη Μάιου, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Alphaliner. Ως τα τέλη Ιουνίου προβλέπεται περαιτέρω βελτίωση, με την ανενεργή χωρητικότητα να υποχωρεί στα 450.000 Teus. Ωστόσο σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, προβλέπεται νέα αύξηση από Σεπτέμβριο και μετά, καθώς αναμένεται κάμψη στην προσφορά φορτίων σε συνδυασμό με προγραμματισμένες παραδόσεις νεότευκτων. Ως τα τέλη του έτους η Alphaliner βλέπει την ανενεργή χωρητικότητα να διαμορφώνεται στο 1 εκ. Teus. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2009, η ανενεργή χωρητικότητα είχε αγγίξει τα 1,52 εκ. Teus.

Σε παραγγελία δύο φορτηγών πλοίων τύπου panamax προχώρησε η Archipelago Shipping. Τα πλοία παραγγέλθηκαν στην Hyundai και θα της παραδοθούν το 2011. Τιμή δεν έγινε γνωστή, ωστόσο με βάσει τις τελευταίες παραγγελίες ομοειδών πλοίων, η τιμή τους εκτιμάται γύρω στα 33 εκ. δολ έκαστο

Όταν στην ανασκόπηση της 17/2 απαριθµούσαµε 6 λόγους που η ανάπτυξη της Κίνας εφέτος θα είναι µεγαλύτερη της πρόβλεψης 9% της Παγκόσµιας Τράπεζας, δεν περιµέναµε ότι τον Μάϊο ο OECD θα ανέβαζε την πρόβλεψη στο ύψος του 11,1%, µε βάση τις µέχρι τώρα επιδόσεις της Κινεζικής οικονοµίας, αναφέρει το τμήμα αναλύσεων της G Moundreas στην τελευτάια ανασκόποπηση του όσον αφορά το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον και την ναυτιλία.   
Το 51% της Maritime Capital Shipping ανακοίνωσε η Seanergy Maritime. H Maritime Capital Shipping ανήκει στην Maritime Capital Shipping (Holding), μία private εταιρεία του Ομίλου Ρέστη, η οποία εξακολουθεί να ελέγχει το 49% της MCS. 

Χρονιά απόσυρσης δεξαμενοπλοίων χαρακτηρίζεται το 2010 από τους Gibsons, καθώς σύμφωνα με το τελευταίο ενημερωτικό σημείωμα τους, στο πεντάμηνο Ιανουαρίου- Μαϊου, το τονάζ που αποσύρθηκε ξεπέρασε ήδη το συνολικό τονάζ που αποσύρθηκε ολόκληρο το 2009. Αξίζει όμως να σημειωθεί ότι το 2010 λήγει η προθεσμία απόσυρσης μονοπύθμενων.

Την ναύλωση του φορτηγού της πλοίου, τύπου panamax, Hellenic Sea, ανακοίνωσε η Hellenic Carriers, συμφερόντων Φωτεινής Καραμανλή. Το πλοίο ναυλώθηκε για ένα χρόνο στα 23.300 δολάρια ημερησίως στην SetSea.

Το suezmax Aias (150,096 dwt) παρέλαβε η Crude Carriers,συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη. Το πλοίο είχε αγοραστεί, έναντι 66,2 εκ. δολ από την Capital Maritime, επίσης συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη. Επίσης ως τα τέλη του μήνα η εταιρεία θα παραλάβει και το νεότευκτο VLCC Atlantas, ( 320.000 Dwt) για το οποίο είχε εξασφαλίσει δικαίωμα αγοράς έναντι 108 εκ. δολ.

Βροχή έπεσαν οι παραλαβές νεοτεύκτων για τον ελληνόκτητο στόλο τον Μάιο καθώς στο δυναμικό προστέθηκαν δέκα δεξαμενόπλοια, έξι φορτηγά και τρία containers
Το νεότευκτο φορτηγό πλοίο τύπου capezise Divinus, ( 172.000 Dwt) παρέλαβε από τα ναυπηγεία Sundong, η Enterprises Shipping, συμφερόντων Βίκτωρα Ρέστη.  Με την νέα προσθήκη, ο αριθμός των υπό πλοίων  που διαχειρίζεται ο Όμίλος Ρέστη, συμπεριλαμβανομένης και της Seanergy,  ανέρχεται στα  96 πλοία συνολικού τονάζ 8,55 εκ. dwt.

 

Σε πώληση του Handysize φορτηγού της πλοίου,  Eleousa, ( 44,950/94), προχώρησε σύμφωνα με τους Clarkosns η Thenamaris, συμφερόντων Ντίνου Μαρτίνου. ¨Όπως αναφέρεται, αγοραστές είναι κινέζοι, οι οποίοι κατέβαλαν 21,7 εκ. δολάρια. Με την πώληση αυτή ο στόλος της Thenamaris διαμορφώνεται στα 44 πλοία συνολικού τονάζ 4,23 εκ.Dwt. Από αυτά τα 35 είναι δεξαμενόπλοια, τα 7 εν ενεργεία φορτηγά, ενώ δύο φορτηγά είναι υπό ναυπήγηση

Με αφορμή τη διεξαγωγή της 22ης Διεθνούς Έκθεσης Ποσειδωνίων, μιας έκθεσης η οποία, ως γνωστόν για περισσότερο από δύο δεκαετίες, προσελκύει χιλιάδες επισκέπτες από όλον τον κόσμο και προβάλλει την χώρα μας σε παγκόσμια κλίμακα, η ΕΣΕΕ απέστειλε επιστολή προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας κα Λούκα Κατσέλη, με την οποία ζητά τη συνδρομή της για την προβολή μιας θετικής εικόνας της χώρας μας προς το εξωτερικό, που θα αναδεικνύει τις ιδιαίτερες παραγωγικές δυνατότητες της εμπορικής ναυτιλίας μας. Επίσης, κατόπιν αιτήματος της ΕΣΕΕ ορίστηκε συνάντηση του Προεδρείου της με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία για τις 9 Ιουνίου, προκειμένου να συζητηθούν οι θέσεις των δύο φορέων για την άρση του καμποτάζ.


Κατά 7,2% θα αυξηθεί ο εμπορικός στόλος παγκοσμίως το 2010 σύμφωνα με έρευνα των Clarksons., ενώ για το 2011 προβλέπεται  περαιτέρω ενίσχυση κατά 8,7%. Όσον αφορά τα υπό ναυπήγηση πλοία η χώρα μας έχει τις μεγαλύτερες παραγγελίες αξίας 54 δισ. δολ, και ακολουθείται από τις Γερμανία, Κίνα, Ιαπωνία και ΗΠΑ

 

 

H στρατηγική χαμηλών ταχυτήτων που ανέπτυξαν οι μεγάλες εταιρείες των containers έχει αρχίσει και αποδίδει σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Alphaliner, της οποίας έρευνα ανακαλύπτει ότι στον εν ενεργεία στόλο έχουν προστεθεί 100 containers συνολικής χωρητικότητας 500.000 teu. Το 2009 η στρατηγική αυτή δεν είχε ιδιαίτερη επιτυχία καθώς είχαν προστεθεί μόνο 5 πλοία. Οι εταιρείες τότε είχαν δώσει έμφαση, όχι τόσο στην χαμηλή ταχύτητα, όσο σε αλλαγές δρομολογίων, προκειμένου να μειωθούν τα έξοδα για λιμανιάτικα και καναλιάτικα.
Image on Reporter.gr Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman