• ΓΔ: 00
  • FTSE/ΧΑ LARGE CAP0
  • FTSE ΧΑ MID CAP0
  • Τζίρος0
  • €/$ 0 €/£ 0
    BTC 0 ETH 0 XRP 0
Image on Reporter.gr
0
0
  • Nasdaq00%
  • S&P 50000%
  • CAC 4000%
  • DAX00%
  • FTSE 10000%
  • Nikkei 22500%
Ναυτιλια Ναυλαγορα Εφοπλιστες

Ναυτιλία

Την συμφωνία με την Emporikibank, όσον αφορά την άρση των εγγυήσεων για τις δανειακές της υποχρεώσεις προς την τράπεζα, ως τον Ιούνιο του 2011, ανακοίνωσε η Top Ships του κ. Πιστιόλη. Η εταιρεία έχει δάνεια ύψους 339 εκ. δολ με τις οποίες διαπραγματεύεται την προσωρινή άρση των δανειακών εγγυήσεων

 

 

Την επέκταση του ναυλοσυμφώνου του φορτηγού της πλοίου Calypso ( Dwt 73691/2005)  για ακόμη έντεκα μήνες στα 23.000 δολ ημερησίως ανακοίνωσε η Diana Shipping. Το νέο ναυλοσύμφωνο ξεκινά από τον Σεπετέβριο, ενώ ναυλωτής είναι η Cargill

 

Ζημιές ύψους 23 εκ. δολ σημείωσε στο εξάμηνο η Genmar του Πήτερ Γιωργιόπουλου έναντι κερδών 26,2 εκ. δολ του αντίστοιχου περσινού εξαμήνου. Τα έσοδα της υποχώρησαν κατά 17,,% στα 126,8 εκ. δολ από 153,7 εκ. Στο β τρίμηνο η εταιρεία κατέγραψε ζημιές ύψους 14,4 εκ. δολ. Τα αποτελέσματα αποδίδονται κατά κύριο λόγο στην υποχώρηση της ναυλαγοράς και σε αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα Ο μέσος ημερήσιος ναύλος στο εξάμηνο υποχώρησε τα 23.479 δολ από 29.227 δολ

Κάθετη πτώση σημείωσε το β τρίμηνο η κερδοφορία της Dryships του κ. Γ. Οικονόμου που είδε τα κέρδη της να καταποντίζονται στα 8,7 εκ. δολ από 51,5 εκ. Η πτώση της κερδοφορίας οφείλεται κατά κύριο λόγο σε έκτακτες ζημιές ύψους 63,8 εκ. δολ. από swaps. Τα έσοδα της διαμορφώθηκαν στα 224 3κ. δολ εκ των οποίων τα 108 από τις εξορυκτικές δραστηριότητες.

 

Στην αγορά τεσσάρων δεξαμενοπλοίων panamax του 2009 ανακοίνωσε η TEN του Ομίλου Τσάκου. Παράλληλα προχώρησε στην πώληση προς διάλυση μίας  εκ των παλαιοτέρων μονάδων της, του product carriers Vergina ΙΙΙ  Τα νέα πλοία αγοράστηκαν έναντι 218 εκ. δολ. Δύο από αυτά, τα οποία είναι χρονοναυλωμένα θα της παραδοθούν αμέσως και τα άλλα δύο μέχρι το τέλος του έτους. Ο εν ενεργεία στόλος της ΤΕΝ αποτελείται από 46 πλοία εκ των οποίων τα 21 Ice Class, ενώ ναυπηγεί άλλα 4 Ο μέσος όρος ηλικίας είναι 6,5 έτη.

 

Κέρδη 5,2 εκ. από 8,2 πέρσι δολ σημείωσε το β τρίμηνο η Capital Product Partners του κ. Βαγγέλη Μαρινάκη, ενώ τα έσοδα της διαμορφώθηκαν στα 31,8 εκ. δολ, από 33,4 το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Τα συνολικά της δάνεια διαμορφώνονται στα 474 εκ. δολ. Στο εξάμηνο τα έσοδα της ανήλθαν στα 61,8 εκ. δολ και τα κέρδη της στα 12,9 από 18,5 εκ. δολ

Έσοδα 415 εκατ. δολ. έχει εξασφαλίσει από τις ναυλώσεις των πλοίων της για τα επόμενα τρία χρόνια η Navios Maritime Partners (NMP). Η εταιρεία έχει ναυλωμένα με μακροχρόνια συμβόλαια και τα 14 πλοία του στόλου της με κάλυψη 100% για το υπόλοιπο το 2010, το 92,9% για το 2011 και το 88,3% για το 2012, έχοντας εξασφαλίσει έσοδα ύψους 139,8 εκατ. δολ, 140,4 εκατ. δολ. και 135,5 εκατ. δολ. αντίστοιχα.

Στα 18,189 δισ. ευρώ ανέρχονται τα υπόλοιπα των ναυτιλιακών δανείων στις ελληνικές τράπεζες σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος έναντι 11,729 δισ. ευρώ τον Μάιο. Ο ρυθμός πιστωτικής επέκτασης στη ναυτιλία αυξήθηκε με ρυθμό 6% τον Ιούνιο του 2010 σε σύγκριση με το προηγούμενο δωδεκάμηνο έναντι 3,5% τον προηγούμενο Μάιο.Τον Απρίλιο, τα υπόλοιπα δανείων ήταν 10,686 δισ ευρώ (0,7% σε ετήσια βάση) και τον Δεκέμβριο ήταν 10,031 δισ. ευρώ (4% αύξηση σε ετήσια βάση). Η ναυτιλία ήταν από τους λίγους τομείς που η πιστωτική επέκταση παρουσίασε αύξηση δείγμα της κινητικότητας που άρχισε και πάλι να επικρατεί στον κλάδο σε νέες ναυπηγήσεις αλλά και αγορές πλοίων.

Το νεότευκτο aframax “Alberta” παρέλαβε από την Sumitomo η Samos Steamship της οικογενείας Ιγγλέση. Ο στόλος της εταιρείας αριθμεί  17 εν  ενεργεία πλοία και 4 υπό ναυπήγηση και αποτελείται από 3 Vloo, 1 Supramax, 3 handysize, 3 product carriers,1 Vlcc, και 6 Aframax ενώ ναυπηγεί , δύο supramax,ένα handysize, ένα Product carrier και ένα Aframax.

Το νεότευκτο supramax “Christos Theo” παρέλαβε από τα ναυπηγεία Guangdong, η Evripos Ship Management ανεβάζοντας τον αριθμό των πλοίων του στόλου της στα πέντε φορτηγά εκ των οποίων τα  4 handymax.  Το πλοίο είχε παραγγελθεί το 2007

Στα 182,5 εκ. δολ εκτιμάται το ποσό που θα συγκεντρώσει τελικά η Genco καθώς οι ανάδοχοι έκαναν χρήση των δικαιωμάτων τους. Το βασικό ποσό έχει υπολογιστεί στα 125 εκ. δολ, ενώ τα επιπρόσθετα κεφάλαια που θα αντληθούν εκτιμώνται στα 57,5. Ανάδοχοι και διαχειριστές της έκδοσης είναι οι Deutsche Bank., BNP Paribas Credit Suisse Credit Agricole, DVB Capital Markets και Knight Capital Markets.

 

Δεν βλέπει μαζικό «δέσιμο» φορτηγών η Bimco, σύμφωνα με σημείωμα της, στο οποίο επισημαίνει ότι άλλο ο «ζεστός» παροπλισμός, έως και τρεις μήνες, άλλο ο «χλιαρός» έως και δώδεκα μήνες, και άλλο ο «ψυχρός» ως και πέντε χρόνια. Ειδικά για τα φορτηγά, σημειώνει πως στη μεγάλη κρίση του 83 μόνο το 4% του παγκόσμιου στόλου είχε παροπλισθεί, ενώ για το πρώτο τρίμηνο του 2010 μόνο 39 παροπλισμοί είναι καταγεγραμμένοι.Δεν θα δούμε, με τίποτα τα 500 παροπλισμένα container των αρχών του 2009, επισημάινεται χαρακτηριστικά

 

H αναστολή των υποθαλασσίων γεωτρήσεων στον Κόλπο του Μεξικού ως το 2015 θα αποβεί υπέρ της αγοράς των δεξαμενοπλοίων. Σύμφωνα με ην Αμερικανική Επιτροπή Ενέργειας, τα επιχειρηματικά σχέδια που αναβάλλονται εκτιμάται πως θα προσέθεταν  και 300.000 βαρέλια ημερησίως στην αμερικανική αγορά. Παρότι η ποσότητα  αυτή αναλογεί μόλις στο 1,5% της ημερήσιας κατανάλωσης, σύμφωνα με την McQuiling, για να καλυφθεί το κενό θα δημιουργηθεί ζήτηση εισαγωγών που εκτιμώνται στα 17,3 δις  τόνοι/μίλια δηλαδή περί τα πέντε VLCC το μήνα για να μεταφέρουν τα φορτία από την Μέση Ανατολή. Το καλό, σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι ότι οι περιορισμοί στην παραγωγή, έρχονται τη στιγμή που η αμερικανική οικονομία δείχνει να παίρνει μπροστά αυξάνοντας την ζήτηση για πετρέλαιο.

 

Image on Reporter.gr Premium Penna Reporter Mamamia CityWoman