Για το συγκεκριμένο project δεν αναμένεται η ελληνική πλευρά να επιδιώξει αλλαγές στην αρχική διακρατική συμφωνία Ελλάδας- Ρωσίας του 2008. Δεν αναμένεται δηλαδή κάποιου είδους επαναδιαπραγμάτευση όρων, στα περιβαλλοντικά ζητήματα, όπως έχει αφήσει να εννοηθεί ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Γιώργος Παπανδρέου ότι θα συμβεί με τον αγωγό πετρελαίου Μπουργκάς- Αλεξανδρούπολης.
Η ελληνική πλευρά εκτιμάται ότι δεν θα ζητήσει από τη ρωσική, αλλαγές στη συμφωνία για το South Stream, η οποία σημειωτέον προβλέπει ότι ένα μέρος του φυσικού αερίου που θα διέρχεται του αγωγού, θα παρακρατείται από τη χώρα μας, για την κάλυψη των αναγκών μας.
ITGI : Αναζητά πάντα φυσικό αέριο
Στο μέτωπο του ITGI, η Ελλάδα και η Ιταλία βρίσκονται πάντοτε εν αναμονή του να κλείσει η συμφωνία Τουρκίας- Αζερμπαϊτζάν για τις ποσότητες του διερχόμενου αζέρικου φυσικού αερίου που θα παρακρατεί η ’γκυρα για τις δικές της ανάγκες.
Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, η συμφωνία μεταξύ των δύο χωρών αναμένεται να κλείσει μέσα στο 2009. Κύκλοι του ΔΕΣΦΑ εκτιμούν ότι σε μια τέτοια περίπτωση, η κοινοπραξία των εταιρειών Statoil-BP που εκμεταλλεύεται το αζέρικο κοίτασμα Sach Deniz II, θα ξεκινήσει αυτόματα διαπραγματεύσεις με όλους όσους ενδιαφέρονται να «καπαρώσουν» όσο το δυνατόν μεγαλύτερες ποσότητες από το εξαγώγιμο προς τη Δύση, αέριο. Οι ποσότητες αυτές, που προορίζονται για τη Δύση υπολογίζονται σε 8- 10 δισ. κ. μ. αλλά οι ενδιαφερόμενοι ξεπερνούν τους 15.
Πρόκειται μεταξύ άλλων για τις εταιρείες των χωρών που προωθούν τον αγωγό Nabucco, τη κοινοπραξία ΔΕΠΑ-Edison που προωθεί τον ITGI, τη ρωσική Gazprom, γερμανικές εταιρείες κλπ. Δεδομένου ωστόσο ότι το κοίτασμα Sach Deniz II δεν θα είναι εκμεταλλεύσιμο πριν από το 2016, (κατά δήλωση της κοινοπραξίας Statoil-BP), κύκλοι του ΔΕΣΦΑ εξηγούν ότι δεν έχει νόημα να ξεκινήσει τώρα η διαδικασία κατασκευής του αγωγού. Κάτι τέτοιο, λένε, θα έχει νόημα να ξεκινήσει μέσα στην επόμενη διετία.
Ελληνο- βουλγαρικός αγωγός
Τέλος, αναφορικά με τον Ελληνο-Βουλγαρικό αγωγό, επρόκειτο μέσα στο επόμενο διάστημα να ξεκινήσουν οι συζητήσεις μεταξύ ΔΕΠΑ και Edison για τη μεταφορά του παγίου στον ΔΕΣΦΑ. Το μνημόνιο που έχει υπογραφεί μεταξύ των εταιρειών ΔΕΠΑ-Edison και Bulgarian Energy Holding, προβλέπει ότι η χωρητικότητα του αγωγού σε πλήρη λειτουργία θα είναι 5 δισ. κ.μ. αερίου. Σε πρώτη πάντως φάση, ο αγωγός πρόκειται να μεταφέρει ποσότητες 1 δισ. κ.μ. αερίου, με χρονοδιάγραμμα λειτουργίας το 2012.
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr