ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

Χαριστική βολή στην αγορά τα μπλόκα στις Εθνικές Οδούς

10:10 - 28 Ιαν 2010 | Οικονομία
Ενώ ο εμπορικός κόσμος έχει... ζαλιστεί από τα αλλεπάλληλα κανόνια στην αγορά, την ώρα που τα φέσια ξεπερνάνε τα 3,25 δισ. ευρώ και η καταχρεωμένη οικονομία βυθίζεται στην ύφεση, οι παρατεταμένες κινητοποιήσεις των αγροτών ανεβάζουν την κλίμακα του «ηλεκτροσόκ» της αγοράς.

Η υπομονή και η αντοχή του ελληνικού επιχειρηματικού κλάδου φαίνεται να δοκιμάζεται από τις κινητοποιήσεις των αγροτών, καθώς ο ένας μετά τον άλλον κλάδο έχει αρχίσει να μετρά τις ζημιές και τις απώλειες του από την «καθίζηση» της εμπορικής κίνησης που έχουν προκαλέσει οι κλειστοί δρόμοι.

Ο πρώτος κλάδος που «εξεγέρθηκε» ήταν αυτός των εξαγωγέων, αφού μέσω του Συνδέσμου τους και την πρόεδρο την Χριστίνα Σακελλαρίδη, οδηγήθηκαν σε μία πρώτη εκτίμηση σχετικά με τις απώλειες του εξαγωγικού εμπορίου της χώρας, οι οποίες αναμένεται να αγγίξουν ακόμα τα 200 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, η κ. Σακελλαρίδη ανέφερε ότι «σε μια περίοδο που άρχισαν να φαίνονται σημάδια υποχώρησης των πιέσεων που δέχονται οι ελληνικές εξαγωγές όλον τον τελευταίο χρόνο, οι κλειστοί δρόμοι του εμπορίου απειλούν να ακυρώσουν κάθε πιθανότητα έγκαιρης ανάκαμψης του εξαγωγικού εμπορίου της χώρας στερώντας από την οικονομία έως και 200 εκατ. ευρώ και πλήττοντας το κύρος της Ελλάδας διεθνώς».

Μάλιστα, η πρόεδρος του Συνδέσμου, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «σε μια χώρα στην οποία η αξία των αγροτικών προϊόντων αντιπροσωπεύει υψηλό ποσοστό του συνόλου, μια πτώση της αξίας των εξαγωγών τους κατά 5% μόνο, λόγω των αποκλεισμών στους δρόμους του εμπορίου, θα οδηγήσει σε υποχώρηση κατά περισσότερο από 1% της αξίας των εξαγωγών συνολικά, δηλαδή περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Και θα προσθέσει πιέσεις στο ήδη αρνητικό εμπορικό ισοζύγιο της χώρας».

Από τη μεριά του, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ), δια στόματος του προέδρου Κωνσταντίνου Μίχαλου, ανέφερε ότι οι αποκλεισμοί των δρόμων κοστίζουν πάνω από 20 εκατ. ευρώ ημερησίως, αφού οι καθυστερήσεις στη διακίνηση αγαθών και η επιβάρυνση με επιπλέον κόστη μεταφοράς, επιβαρύνουν την ήδη «προβληματική» αγορά. Το πρόβλημα εστιάζεται στις εταιρείες διακίνησης υγρών καυσίμων, στους μεταφορείς φαρμακευτικών προϊόντων για νοσοκομεία, στις μεταφορές του εργατικού δυναμικού και στις εταιρείες λιανικής τροφίμων και άλλων αναγκαίων προϊόντων.

Τις ενστάσεις του δημοσιοποίησε και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), το οποίο υπολογίζει τη μέχρι στιγμής οικονομική επιβάρυνση των επιχειρήσεων μελών του από τις αγροτικές κινητοποιήσεις στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ, αφού μεταξύ των επιχειρήσεων 8 στις 10 ανέφεραν καθυστερήσεις στην παράδοση εμπορευμάτων στους πελάτες τους και 7 στις 10 καθυστερήσεις στην προμήθειά τους με πρώτες ύλες και εμπορεύματα από τους προμηθευτές τους.

Τέλος, αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι, ο κ. Αντ. Μακρής, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), επισήμανε στο «R» ότι ο εμπορικός κόσμος της περιφέρειας έχει ήδη πληγεί από τις κινητοποιήσεις των αγροτών, σε μια περίοδο μάλιστα (εκπτώσεις) που αναμενόταν να έχουν υψηλά επίπεδα τζίρου. Η αδυναμία μεταφοράς του αγοραστικού κοινού σε εμπορικά κέντρα, όπως είναι αυτά της Λάρισας και των Σερρών, ζημιώνει ακόμη περισσότερο τους εμπόρους οι οποίοι πέρασαν μία δύσκολη χρονιά, προσθέτει ο κ. Μακρής. Στο ίδιο μοτίβο κινήθηκε και ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, κ. Βασ. Κορκίδης, μιλώντας στο «R», ο οποίος δέχεται «ενστάσεις» από τον εμπορικό κόσμο των περιφερειών που υπάρχουν οι κινητοποιήσεις. Μάλιστα, θεωρεί ότι οι ζημίες, αν και δεν έχουν εκτιμηθεί ακόμη, θα είναι υπολογίσιμες συγκρινόμενες με άλλες περιοχές, που δεν τους άγγιξαν οι κινητοποιήσεις.

Αλεξάνδρα Τόμπρα
[email protected]

 

Τελευταία τροποποίηση στις 10:28 - 28 Ιαν 2010
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.