ΕΚΤΥΠΩΣΗ
Εκτύπωση αυτής της σελίδας

"Το 72% της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού θα μετατραπεί σε πράσινο"

22:17 - 07 Ιουν 2011 | Οικονομία
Το 72% της έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού θα μετατραπεί σε πράσινο, το 15% θα καλύπτεται από δρόμους και το 12% θα είναι το δομημένο τμήμα, που θα περιλαμβάνει σπίτια, γραφεία, εμπορικό και συνεδριακό κέντρο, πανεπιστήμιο, κυβερνητικά κτίρια κ.α.
Αυτός είναι ο κορμός της πρότασης του Ισπανού αρχιτέκτονα Χοσέ Ασεμπίγιο για την ανάπλαση του Ελληνικού, που παρουσιάστηκε απόψε στο Διοικητικό Συμβούλιο της "Ελληνικό ΑΕ", της εταιρίας δηλαδή που συστήθηκε για τη διαχείριση και αξιοποίηση της έκτασης. Με βάση την πρόταση Ασεμπίγιο αλλά και άλλες προτάσεις που έχουν διατυπωθεί κατά καιρούς για το Ελληνικό, όπως τόνισε ο υπουργός Επικρατείας κ. Χάρης Παμπούκης, θα διαμορφωθεί η τελική κυβερνητική πρόταση για την αξιοποίηση της έκτασης και θα ακολουθήσει "πολύ σύντομα" (το αργότερο ως το τέλος του καλοκαιριού) πρόσκληση για εκδήλωση μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος από επενδυτές. Δήλωσε δε αισιόδοξος ότι μεταξύ των υποψήφιων επενδυτών θα περιλαμβάνεται το Κατάρ, που έχει ήδη δηλώσει επισήμως το ενδιαφέρον του.

Παρουσιάζοντας τις προτάσεις του ο κ. Ασεμπίγιο στάθηκε ιδιαίτερα στη μοναδικότητα του ακινήτου, τονίζοντας ότι σε καμία Ευρωπαϊκή πόλη δεν υπάρχει έκταση τόσο μεγάλη, (600 εκτάρια), με 3 χιλιόμετρα παραλιακό μέτωπο, πρόσβαση σε τραμ, μετρό και οδικούς άξονες, κοντά στο αεροδρόμιο, κοντά στο κέντρο της πόλης, απόλυτα επίπεδη και ιδιοκτησίας του Δημοσίου. "Το Ελληνικό μπορεί να απογειωθεί, είναι εθνική υπόθεση και μπορεί να αποτελέσει τον οικονομικό καταλύτη για τη χώρα, όχι μόνο για την Αττική και τους γύρω Δήμους", ανέφερε ο κ. Ασεμπίγιο. Ο ίδιος επανέλαβε ότι είναι εργαζόμενος και όχι ιδιοκτήτης του Ισπανικού φορέα που έχει αναλάβει σύμβουλος της κυβέρνησης για το Ελληνικό, ενώ για τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου είπε ότι δεν είναι φίλος του, αν και θα το ήθελε πολύ.

Τα βασικά στοιχεία της πρότασής του περιλαμβάνουν τα εξής:

- Η συνολική επιφάνεια των κτιρίων που θα υπάρχουν στο Ελληνικό (υφιστάμενων και νέων) θα είναι τουλάχιστον 2 εκατ. τετραγωνικά μέτρα και όχι πάνω από 3 εκατ.

- Στην προς αξιοποίηση έκταση περιλαμβάνεται και το γκολφ της Γλυφάδας αλλά και το παραλιακό μέτωπο που περιλαμβάνει τη μαρίνα. Για το λόγο αυτό η παραλιακή λεωφόρος προβλέπεται να υπογειοποιηθεί ενώ στο επίπεδο του εδάφους θα διατηρηθεί οδικός άξονας που θα εξυπηρετεί τις τοπικές ανάγκες μετακινήσεων.

- Η έκταση της πρώην πίστας του αεροδρομίου θα μετατραπεί σε πράσινο, δεν θα είναι όμως η μοναδική πράσινη περιοχή της έκτασης. Το πράσινο θα εκτείνεται μέχρι και τις παρυφές του ακινήτου, στα σύνορα με τους γύρω Δήμους.

Οι χρήσεις που προβλέπονται είναι, μεταξύ άλλων:

- Οικιστική: προβλέπεται η κατασκευή 6200-6500 σπιτιών με 15.000 κατοίκους.

- Κυβερνητικά κτίρια: προβλέπεται η μεταφορά του 2 - 3% των κυβερνητικών υπηρεσιών (υπουργείων) που βρίσκονται τώρα στο κέντρο της Αθήνας.

- Συνεδριακό κέντρο μεγάλου βεληνεκούς, χωρητικότητας δεκάδων χιλιάδων ατόμων. Τέτοια κέντρα είπε ο κ. Ασεμπίγιο υπάρχουν μόνο δύο στην Ευρώπη (Βαρκελώνη και Βιέννη).

- Εμπορικό κέντρο.

- Πανεπιστήμιο και κέντρο έρευνας.

- Media Park, καλλιτεχνικό κέντρο, μουσείο, ξενοδοχείο.

- Γραφεία επιχειρήσεων.

Στόχος των προτάσεων είναι το Ελληνικό να γίνει διεθνές οικονομικό κέντρο. Τέτοιο κέντρο στην περιοχή της Μεσογείου θα μπορούσε να γίνει στο Τελ Αβίβ ή στο Λίβανο αλλά το Ελληνικό συγκεντρώνει όλες τις προϋποθέσεις που δεν έχουν οι πόλεις αυτές, είπε ο κ. Ασεμπίγιο.

Η πρόταση του κ. Ασεμπίγιο δίνει ιδιαίτερο βάρος στην εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια ενώ προβλέπει και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε πολλές από τις ταράτσες των κτιρίων, όπως και την κατασκευή θερμοκηπίου.

Στο περιθώριο της εκδήλωσης, απαντώντας σε ερωτήσεις ο κ. Παμπούκης ανέφερε ότι υπήρξαν αστοχίες και χαλαρότητα στην εφαρμογή του οικονομικού προγράμματος, τόνισε ωστόσο ότι για πρώτη φορά με το μεσοπρόθεσμο έχουμε μπει στο δρόμο που θα μας οδηγήσει στην αντιμετώπιση του χρέους. Επεσήμανε δε την ανάγκη αναδιατάξεων στο Δημόσιο προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγικότητα.
Copyright © 1999-2024 Premium S.A. All rights reserved.